[b4 1z] coś strzeliło w silniku,zablokowało wał
[b4 1z] coś strzeliło w silniku,zablokowało wał
Witam
Podczas dzisiejszej przejażdżki jadąc na 5biegu mając obroty nie przekraczające 2,5tys coś strzeliło w silniku,auto odrazu zgasło,zatrzymałem się na poboczu,poszedłem sprawdzić czy pasek od rozrządu nie strzelił,jest ok,dobrze napięty i w ogóle. Następnie sprawdziłem czy turbina jest ok,miała luzy i myślałem że może ją rozwaliło i coś poszło na silnik,ale to nie to,tam też wszystko ok. Olej w silniku jest,sprawdzałem czy gdzieś nie leje po tym jak strzeliło,wszystko ok,blok nie pęknięty. Sprawdzałem czy ruszy wałem,ani drgnie zablokowany.
Pisałem już wcześniej o problemie z świecącą kontrolka oleju,problem został rozwiązany,wymieniłem pompę olejową i panewki i było ok.
Zrobiłem po wymianie tych części zaledwie 160km
Przed tym jak mi się to stało auto normalnie odpalało,nic nie stukało ani nic.
Moje pytanie to :
Co mam sprawdzać? rozkręcać miskę najpierw olejową i czy wał jest cały?
Dodam że moje przypuszczenie jest takie że mogło rozwalić wał,,mogła odpaść stopa korbowodu,podczas wymiany panewek na jednej korbie na śrubie był słaby gwint,no ale zawiozłem do mechanika śruby no i jak dokręcał kluczem manometrycznym to było ok,mówił że na tym spokojnie mogę jeździć i o nic się nie martwić.
Ale jeśli to nie to w czym szukać przyczyny?
Proszę o porady
Podczas dzisiejszej przejażdżki jadąc na 5biegu mając obroty nie przekraczające 2,5tys coś strzeliło w silniku,auto odrazu zgasło,zatrzymałem się na poboczu,poszedłem sprawdzić czy pasek od rozrządu nie strzelił,jest ok,dobrze napięty i w ogóle. Następnie sprawdziłem czy turbina jest ok,miała luzy i myślałem że może ją rozwaliło i coś poszło na silnik,ale to nie to,tam też wszystko ok. Olej w silniku jest,sprawdzałem czy gdzieś nie leje po tym jak strzeliło,wszystko ok,blok nie pęknięty. Sprawdzałem czy ruszy wałem,ani drgnie zablokowany.
Pisałem już wcześniej o problemie z świecącą kontrolka oleju,problem został rozwiązany,wymieniłem pompę olejową i panewki i było ok.
Zrobiłem po wymianie tych części zaledwie 160km
Przed tym jak mi się to stało auto normalnie odpalało,nic nie stukało ani nic.
Moje pytanie to :
Co mam sprawdzać? rozkręcać miskę najpierw olejową i czy wał jest cały?
Dodam że moje przypuszczenie jest takie że mogło rozwalić wał,,mogła odpaść stopa korbowodu,podczas wymiany panewek na jednej korbie na śrubie był słaby gwint,no ale zawiozłem do mechanika śruby no i jak dokręcał kluczem manometrycznym to było ok,mówił że na tym spokojnie mogę jeździć i o nic się nie martwić.
Ale jeśli to nie to w czym szukać przyczyny?
Proszę o porady
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Więc tak:
Dzwoniłem do mechanika. Rozebrał trochę silnik a dokładniej dół silnika,okazało się że korba pękła po czym uderzyła w blok i trochę pękł,czy da się to pospawać jeśli nie jest bardzo pęknięty?
Mówił też że panewka odbiła się na wale czy coś takiego. Tak że wał prawdopodobnie do wymiany... Jutro osobiście pojadę do niego i zobaczę jak to wszystko wygląda... Lub będę musiał szukać ogólnie bloku i wału :-x
Dzwoniłem do mechanika. Rozebrał trochę silnik a dokładniej dół silnika,okazało się że korba pękła po czym uderzyła w blok i trochę pękł,czy da się to pospawać jeśli nie jest bardzo pęknięty?
Mówił też że panewka odbiła się na wale czy coś takiego. Tak że wał prawdopodobnie do wymiany... Jutro osobiście pojadę do niego i zobaczę jak to wszystko wygląda... Lub będę musiał szukać ogólnie bloku i wału :-x
arwam, zdaje sobie sprawę że to będzie sporo kosztowało,ale szczerze to chyba będę wolał zainwestować w ten silnik,ale jeszcze się zastanowię,miałem już przypadek przy kupnie silnika do golfa III 1.9tdi za który dałem 1200zł po przejechaniu 5kkm zaczął brać olej jak smok,na 500km 1l oleju,a miał byc idealny,były rysy na cylindrze,głębokie rysy,dowiedziałem się później o przeszłości silnika to okazało się że gość zajechał silnik,kontrolka od oleju mu mrugała,myślał że to czujnik,wyremontował silnik żeby był na chwile,wymienił pierscienie i panewki i takie tam,auto miał sprzedać ale że miał wypadek to buda (było to Vento) poszła na złom a resztę wyciągnął,no i chwalił bardzo ten silnik... A potem wszystko wyszło w trakcie jaki on idealny był... Musiałem remontować stary silnik...
Jak się okazało pękła 3korba,wbiła się w blok,konkretnie,z tego silnik już nici.
Kupiłem już silnik,sam słupek,leżał ponad rok,pochodzi z rozbitej audi b4,przed wyciągnięciem silnika sprężanie na cyl wynosiło po 27 bar mniej więcej,czy po takiej przerwie mogło coś stać się z silnikiem? tzn będzie to żyło dalej??Olejem jest i był zalany
Kupiłem już silnik,sam słupek,leżał ponad rok,pochodzi z rozbitej audi b4,przed wyciągnięciem silnika sprężanie na cyl wynosiło po 27 bar mniej więcej,czy po takiej przerwie mogło coś stać się z silnikiem? tzn będzie to żyło dalej??Olejem jest i był zalany