Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] coś strzeliło w silniku,zablokowało wał

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

[b4 1z] coś strzeliło w silniku,zablokowało wał

Post autor: Daro93 » 23 mar 2013, 15:51

Witam
Podczas dzisiejszej przejażdżki jadąc na 5biegu mając obroty nie przekraczające 2,5tys coś strzeliło w silniku,auto odrazu zgasło,zatrzymałem się na poboczu,poszedłem sprawdzić czy pasek od rozrządu nie strzelił,jest ok,dobrze napięty i w ogóle. Następnie sprawdziłem czy turbina jest ok,miała luzy i myślałem że może ją rozwaliło i coś poszło na silnik,ale to nie to,tam też wszystko ok. Olej w silniku jest,sprawdzałem czy gdzieś nie leje po tym jak strzeliło,wszystko ok,blok nie pęknięty. Sprawdzałem czy ruszy wałem,ani drgnie zablokowany.
Pisałem już wcześniej o problemie z świecącą kontrolka oleju,problem został rozwiązany,wymieniłem pompę olejową i panewki i było ok.
Zrobiłem po wymianie tych części zaledwie 160km
Przed tym jak mi się to stało auto normalnie odpalało,nic nie stukało ani nic.

Moje pytanie to :
Co mam sprawdzać? rozkręcać miskę najpierw olejową i czy wał jest cały?
Dodam że moje przypuszczenie jest takie że mogło rozwalić wał,,mogła odpaść stopa korbowodu,podczas wymiany panewek na jednej korbie na śrubie był słaby gwint,no ale zawiozłem do mechanika śruby no i jak dokręcał kluczem manometrycznym to było ok,mówił że na tym spokojnie mogę jeździć i o nic się nie martwić.
Ale jeśli to nie to w czym szukać przyczyny?

Proszę o porady

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 mar 2013, 16:46

Daro93, Jeżeli rozrząd cały i nie można obrócić wałem... to podejrzewam awarię przy wale korbowym. Zwłaszcza, że miałeś problem z ciśnieniem oleju. Ewentualnie przy naprawie coś źle dokręciłeś i po ,,ptokach".

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 mar 2013, 17:20

Skoro mechanik Ci to robił, to jedź do niego. Musiało coś z dołem się stać skoro silnik stanął, a było tam grzebane. Bez rozkręcania dołu się nie obejdzie....

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 mar 2013, 12:03

Sprawdz czy znaki na rozrzadzie sie zgrywaja. Bo to ze pasek cały to nic nie znaczy.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 mar 2013, 14:28

tak jak koledzy mówią rozrząd ale jesli się nieda wałem ruszyć stawiam że panewkę conajmniej jedną obróciło, jesli nigdzie nie ma dziury w bloku to albo szlifierz sprawę pokpił albo mechanik zły wymiar panewek dobrał.
tak czy inaczej nie bez powodu to się stało.

mlody_mk2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
Lokalizacja: 3city

Post autor: mlody_mk2 » 24 mar 2013, 14:50

a przed wymianą panewek mierzony był wał ?? pewnie obróciło panewke, albo gwint się zerwał o którym piszesz...

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

Post autor: Daro93 » 24 mar 2013, 14:54

Więc tak:
Dzwoniłem do mechanika. Rozebrał trochę silnik a dokładniej dół silnika,okazało się że korba pękła po czym uderzyła w blok i trochę pękł,czy da się to pospawać jeśli nie jest bardzo pęknięty?
Mówił też że panewka odbiła się na wale czy coś takiego. Tak że wał prawdopodobnie do wymiany... Jutro osobiście pojadę do niego i zobaczę jak to wszystko wygląda... Lub będę musiał szukać ogólnie bloku i wału :-x

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 mar 2013, 15:22

nie baw się w reanimację już tego silnika, raz że to będzie sporo kasy kosztować po drugie zawsze jest ryzyko powtórki z rozrywki.

natomiast jesli chodzi o wał to coś by się u mnie znalazło <ok>

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

Post autor: Daro93 » 24 mar 2013, 15:33

arwam, zdaje sobie sprawę że to będzie sporo kosztowało,ale szczerze to chyba będę wolał zainwestować w ten silnik,ale jeszcze się zastanowię,miałem już przypadek przy kupnie silnika do golfa III 1.9tdi za który dałem 1200zł po przejechaniu 5kkm zaczął brać olej jak smok,na 500km 1l oleju,a miał byc idealny,były rysy na cylindrze,głębokie rysy,dowiedziałem się później o przeszłości silnika to okazało się że gość zajechał silnik,kontrolka od oleju mu mrugała,myślał że to czujnik,wyremontował silnik żeby był na chwile,wymienił pierscienie i panewki i takie tam,auto miał sprzedać ale że miał wypadek to buda (było to Vento) poszła na złom a resztę wyciągnął,no i chwalił bardzo ten silnik... A potem wszystko wyszło w trakcie jaki on idealny był... Musiałem remontować stary silnik...

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 mar 2013, 15:48

silnik zostaw na graty ( nowa pompa ) a kup drugi i przełóż to wyjdzie raczej taniej

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

Post autor: Daro93 » 26 mar 2013, 21:11

Jak się okazało pękła 3korba,wbiła się w blok,konkretnie,z tego silnik już nici.
Kupiłem już silnik,sam słupek,leżał ponad rok,pochodzi z rozbitej audi b4,przed wyciągnięciem silnika sprężanie na cyl wynosiło po 27 bar mniej więcej,czy po takiej przerwie mogło coś stać się z silnikiem? tzn będzie to żyło dalej??Olejem jest i był zalany

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 mar 2013, 23:27

Daro93, Po roku leżakowania nie powinno się dziać nic niepokojącego.

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

Post autor: Daro93 » 27 mar 2013, 08:23

Oby,ale jak coś będzie nie tak to silnik mogę oddać,tak że nie jest źle,orientuje się ktoś jakie są koszty regeneracji turba? I czy zna ktoś dobrą firme co regeneruje turbiny? Na podkarpaciu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 mar 2013, 09:47

Daro93 pisze:orientuje się ktoś jakie są koszty regeneracji turba? I czy zna ktoś dobrą firme co regeneruje turbiny? Na podkarpaciu
A po czym wnosisz że takowej regeneracji wymaga :?: bo luz poprzeczny wirnika "na sucho " ok.1mm to nic nienormalnego 8-)

Daro93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:59
Lokalizacja: Brzozow

Post autor: Daro93 » 27 mar 2013, 09:52

MUNIOR pisze:bo luz poprzeczny wirnika "na sucho " ok.1mm to normalka
W dodatku jest wzdłużny,a luz wynosi o wiele więcej niż 1mm ;-) Wolę już teraz zrobić jak mam już je w domu niż potem drugi raz wyciągać turbo.
Już znalazłem gdzie mogę zregenerować turbo,jadę do krosna zawieść :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl