[vento 1.9 tdi ahu] problem z wchodzeniem w obroty
[vento 1.9 tdi ahu] problem z wchodzeniem w obroty
Witam samochód może to i nie audi ale ten sam silnik. Silnik ten jest z wtryskami od afn czips od kostrza, samochód ładnie się zbiera ale na 5 tak jakby turbina za wcześnie się załączała samochód wchodzi bardzo szybko do ponad 2k obrotów przyspiesza obroty spadają i dopiero teraz normalnie się wkrecą w obroty, przy tym samym przyspieszeniu. Podejrzewałem sprzęgło ale po mojemu działo by się tak na każdym biegu. Ale na 1, 2, 3 na pedale gazu w podłogę koła boksują, sprzęgło się nie ślizga(żeby nie było nie jeżdżę tak na codzień). Wyczyściłem zawór n75 przez jakiś czas było lepiej ale problem teraz wrócił. Drugim problem a raczej zastanowieniem jest spalanie rzędu 8 litrów. Czy jest to normalne spalanie przy tym setupie? Wycieków brak. Co jeszcze sprawdzić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od kiedy :?: :shock: Zawsze sprzegło zaczyna się ślizgać od najwyższego biegu ,z prostej przyczyny <ok> silnik ma najciężej ...i jak tak ze ślizgającym się jezdzimy dłuzszy czas nadal ,to schodzi powoli w dół i po jakimś czasie zaczyna sie slizgac na 4 tym biegujarsos pisze: Podejrzewałem sprzęgło ale po mojemu działo by się tak na każdym biegu
Nie bardzo łapię jak n75 może mieć cos wspólnego z objawami ślizgającego się sprzęgła :shock: ,gdzie objawy są ewidentnie różne :roll:jarsos pisze:Wyczyściłem zawór n75 przez jakiś czas było lepiej ale problem teraz wrócił
Normalne ...zima jest ,to raz ,podlane paliwem to dwa ...jazda na krótkich odcinakch też się do tego przyczynia ...ogólnie to po chipie spalanie spada ,ale trzeba delikatnie się obchodzic z pedałem gazu jezdząc krótkie odcinki zimą ...mi spalanie oscyluje ok.6,5-7 litrów i temp.90 stopni raczej też widzę z rzadka ...ale mój silnik dzięki webasto ,startuje zwykle od ok.40 stopni bez wzgledu na temperaturę na zewnątrzjarsos pisze:Drugim problem a raczej zastanowieniem jest spalanie rzędu 8 litrów. Czy jest to normalne spalanie przy tym setupie?
Ja w jedną strone robie 18km i nie przekraczam 6 litrów.
Może jeździsz po mieście dość sporo oprócz tych odcinków 20 km? jesli nie to coś jest nie tak Lub pedał gazu cały czas w podłodze w co wątpie
Jak wyglądają te odcinki ? Trzyma 90 stopni? Mi w połowie drogi łapie już 70-80 st.
Logi również by sie przydały .
Zaczął nagle tyle palić?
Jeśli sprzegło sie ślizga to np na piątym biegu predkosc bedzie przez moment stała a oborty bedą rosnąć. Bardzo możliwe że sprzegło już nie wyrabia.
Suma sumarum obecnie masz zapewne okolice 280NM a to już sporo i sprzeglo po przebiegu 200 czy więcej tysiecy km poprostu nie spełni swojego zadania w 100 %.
Jesli chodzi o logi VAG , to tak:
statyczne 000 (BS) , 001 i 013 MS
dynamiczne 003 oraz 011 (pokaze czy n75 działa itd....)
Auto ma moc ? nie kopci ? przekracza zawsze 120-130kmh ?
Może jeździsz po mieście dość sporo oprócz tych odcinków 20 km? jesli nie to coś jest nie tak Lub pedał gazu cały czas w podłodze w co wątpie
Jak wyglądają te odcinki ? Trzyma 90 stopni? Mi w połowie drogi łapie już 70-80 st.
Logi również by sie przydały .
Zaczął nagle tyle palić?
Jeśli sprzegło sie ślizga to np na piątym biegu predkosc bedzie przez moment stała a oborty bedą rosnąć. Bardzo możliwe że sprzegło już nie wyrabia.
Suma sumarum obecnie masz zapewne okolice 280NM a to już sporo i sprzeglo po przebiegu 200 czy więcej tysiecy km poprostu nie spełni swojego zadania w 100 %.
Jesli chodzi o logi VAG , to tak:
statyczne 000 (BS) , 001 i 013 MS
dynamiczne 003 oraz 011 (pokaze czy n75 działa itd....)
Auto ma moc ? nie kopci ? przekracza zawsze 120-130kmh ?
Małe sprostowanie w temacie:sprzęgło nie slizga się od najwyższego biegu bo silnik ma najciężej tylko skrzynia biegów stawia największy opór dla sprzęgła..MUNIOR pisze: Zawsze sprzegło zaczyna się ślizgać od najwyższego biegu ,z prostej przyczyny silnik ma najciężej ...i jak tak ze ślizgającym się jezdzimy dłuzszy czas nadal ,to schodzi powoli w dół i po jakimś czasie zaczyna sie slizgac na 4 tym biegu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pięknie to kolega SOKOLEOKO, objaśnił <ok>
SOKOLEOKO pisze:Małe sprostowanie w temacie:sprzęgło nie slizga się od najwyższego biegu bo silnik ma najciężej tylko skrzynia biegów stawia największy opór dla sprzęgła..
Wystarczy 000 statyczny MB I BS ,dawkę i statyczny kąt wtrysku będzie widaćjarsos pisze:więc logi postaram się zrobić wieczorem jak wrócę z roboty.
Log (0 - 000,001,002)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001,002)
Z tego co zdążyłem przeczytać to kąt wtrysku jest dużo za duży.
Log (1 - 000)
Log (2 - 001,002)
Z tego co zdążyłem przeczytać to kąt wtrysku jest dużo za duży.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Za duży i to przeszło dwukrotnie :roll: i mam nadzieję ze kąt sprawdzałeś w Basic Seting :?: , czyli nastawach podstawowych,bo dopiero tam widać prawdziwy statyczny kąt wtrysku .W blokach pomiarowych jest widoczny kąt wtrysku już skorygowany przez kompa...Poza tym nie masz w ogóle odczytu z czujnika temperatury w kolektorze dolotowym ósma pozycja w bloku 000 ,są tam same zera ,a powinny być zupełnie inne cyferki sprawdż sobie błędy ,bo od tego się zaczyna i na pewno sa ...i blok 007 ,tam widać temperaturę paliwa ,dolotu i silnika w stopniach i temperaturę w dolocie masz na pewno nie adekwatną do rzeczywistościjarsos pisze:Z tego co zdążyłem przeczytać to kąt wtrysku jest dużo za duży.
Hmm może przez ten kąt wtrysku więcej pali. Musisz sie nim zająć.
Sprawdź też czy są jakies błedy zapisane w sterowniku .
Kąt ustaw na okolo 55 (teraz masz 2 razy wiecej)
Musisz pompe odsunąć od silnika
poradniki masz na necie
dynamiczne logi też by sie przydały.
doprowadź auto do prawidłowych nastawów a wszystko bedzie pracowało tak jak trzeba.
edit :
chłopaki on może miec zepsuty ten czujnik na rurach od IC prawda ? To by też mogło przeszkadzac w obliczaniu prawidłowej mieszanki.
Sprawdź też czy są jakies błedy zapisane w sterowniku .
Kąt ustaw na okolo 55 (teraz masz 2 razy wiecej)
Musisz pompe odsunąć od silnika
poradniki masz na necie
dynamiczne logi też by sie przydały.
doprowadź auto do prawidłowych nastawów a wszystko bedzie pracowało tak jak trzeba.
edit :
chłopaki on może miec zepsuty ten czujnik na rurach od IC prawda ? To by też mogło przeszkadzac w obliczaniu prawidłowej mieszanki.
Tak więc czujnik zrobiony (przetarty kabel), sprzęgło w najbliższym czasie idzie do wymiany (sachs-a) pompy jeszcze nie przestawiłem ale to na dniach. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2013-05-06, 17:42 ]
Usterki usunięte, zmienione sprzęgło, ustawiona pompa. Spalanie wróciło do normy, czarny obłok z tyłu zmniejszony o połowę. Jak dla mnie temat do zamknięcia.
[ Dodano: 2013-05-06, 17:42 ]
Usterki usunięte, zmienione sprzęgło, ustawiona pompa. Spalanie wróciło do normy, czarny obłok z tyłu zmniejszony o połowę. Jak dla mnie temat do zamknięcia.