Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[vento 1.9 tdi ahu] problem z wchodzeniem w obroty

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

[vento 1.9 tdi ahu] problem z wchodzeniem w obroty

Post autor: jarsos » 25 mar 2013, 10:43

Witam samochód może to i nie audi ale ten sam silnik. Silnik ten jest z wtryskami od afn czips od kostrza, samochód ładnie się zbiera ale na 5 tak jakby turbina za wcześnie się załączała samochód wchodzi bardzo szybko do ponad 2k obrotów przyspiesza obroty spadają i dopiero teraz normalnie się wkrecą w obroty, przy tym samym przyspieszeniu. Podejrzewałem sprzęgło ale po mojemu działo by się tak na każdym biegu. Ale na 1, 2, 3 na pedale gazu w podłogę koła boksują, sprzęgło się nie ślizga(żeby nie było nie jeżdżę tak na codzień). Wyczyściłem zawór n75 przez jakiś czas było lepiej ale problem teraz wrócił. Drugim problem a raczej zastanowieniem jest spalanie rzędu 8 litrów. Czy jest to normalne spalanie przy tym setupie? Wycieków brak. Co jeszcze sprawdzić?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 mar 2013, 13:06

jarsos pisze: Podejrzewałem sprzęgło ale po mojemu działo by się tak na każdym biegu
Od kiedy :?: :shock: Zawsze sprzegło zaczyna się ślizgać od najwyższego biegu ,z prostej przyczyny <ok> silnik ma najciężej ...i jak tak ze ślizgającym się jezdzimy dłuzszy czas nadal ,to schodzi powoli w dół i po jakimś czasie zaczyna sie slizgac na 4 tym biegu
jarsos pisze:Wyczyściłem zawór n75 przez jakiś czas było lepiej ale problem teraz wrócił
Nie bardzo łapię jak n75 może mieć cos wspólnego z objawami ślizgającego się sprzęgła :shock: ,gdzie objawy są ewidentnie różne :roll:
jarsos pisze:Drugim problem a raczej zastanowieniem jest spalanie rzędu 8 litrów. Czy jest to normalne spalanie przy tym setupie?
Normalne ...zima jest ,to raz ,podlane paliwem to dwa ...jazda na krótkich odcinakch też się do tego przyczynia ...ogólnie to po chipie spalanie spada ,ale trzeba delikatnie się obchodzic z pedałem gazu jezdząc krótkie odcinki zimą ...mi spalanie oscyluje ok.6,5-7 litrów i temp.90 stopni raczej też widzę z rzadka ...ale mój silnik dzięki webasto ,startuje zwykle od ok.40 stopni bez wzgledu na temperaturę na zewnątrz

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 25 mar 2013, 19:27

Właśnie chodzi o to że po czyszczeniu było lepiej i to jest dziwne. Zazwyczaj te odcinki mają ok 20 parę km w jedną stronę.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 25 mar 2013, 23:00

Ja w jedną strone robie 18km i nie przekraczam 6 litrów.
Może jeździsz po mieście dość sporo oprócz tych odcinków 20 km? jesli nie to coś jest nie tak Lub pedał gazu cały czas w podłodze w co wątpie :P
Jak wyglądają te odcinki ? Trzyma 90 stopni? Mi w połowie drogi łapie już 70-80 st.

Logi również by sie przydały .
Zaczął nagle tyle palić?
Jeśli sprzegło sie ślizga to np na piątym biegu predkosc bedzie przez moment stała a oborty bedą rosnąć. Bardzo możliwe że sprzegło już nie wyrabia.

Suma sumarum obecnie masz zapewne okolice 280NM a to już sporo i sprzeglo po przebiegu 200 czy więcej tysiecy km poprostu nie spełni swojego zadania w 100 %.
Jesli chodzi o logi VAG , to tak:
statyczne 000 (BS) , 001 i 013 MS
dynamiczne 003 oraz 011 (pokaze czy n75 działa itd....)

Auto ma moc ? nie kopci ? przekracza zawsze 120-130kmh ?

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 26 mar 2013, 14:19

Moc jest:) 130 km/h to chwila moment. Przebieg 260k. W wyższych obrotach lubi zakopcic na czarno. Część tej trasy masz rację jakieś 6 km to miasto. Temp równo 90 cały czas.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 26 mar 2013, 16:35

jarsos pisze:130 km/h to chwila moment
Jak w każdym aucie :D

Czyli spalanie wedlug mnie troche za wysokie.
Depczesz go i widzisz w lusterku czarny dymek?
Sprawdź dawke i te logi porób
Powinno byc przynajmniej 1.0-1.5 litra mniej ( no chyba że źle obliczyłes) przy tej mocy i przy takich odcinkach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2013, 19:53

jarsos pisze:Moc jest:) 130 km/h to chwila moment. Przebieg 260k. W wyższych obrotach lubi zakopcic na czarno.
Skoro taki mocny i podkapca ,to przesadzone z dawką .... dawkę zmniejsz ... spalanie spadnie ;-) moc trochę też ,ale coś za coś :-P

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 26 mar 2013, 23:36

MUNIOR pisze: Zawsze sprzegło zaczyna się ślizgać od najwyższego biegu ,z prostej przyczyny silnik ma najciężej ...i jak tak ze ślizgającym się jezdzimy dłuzszy czas nadal ,to schodzi powoli w dół i po jakimś czasie zaczyna sie slizgac na 4 tym biegu
Małe sprostowanie w temacie:sprzęgło nie slizga się od najwyższego biegu bo silnik ma najciężej tylko skrzynia biegów stawia największy opór dla sprzęgła.. :-)

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 27 mar 2013, 07:09

Ok tak więc logi postaram się zrobić wieczorem jak wrócę z roboty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 mar 2013, 09:39

Pięknie to kolega SOKOLEOKO, objaśnił <ok>
SOKOLEOKO pisze:Małe sprostowanie w temacie:sprzęgło nie slizga się od najwyższego biegu bo silnik ma najciężej tylko skrzynia biegów stawia największy opór dla sprzęgła.. :-)
jarsos pisze:więc logi postaram się zrobić wieczorem jak wrócę z roboty.
Wystarczy 000 statyczny MB I BS ,dawkę i statyczny kąt wtrysku będzie widać ;-)

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 30 mar 2013, 14:28

Log (0 - 000,001,002)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001,002)
Z tego co zdążyłem przeczytać to kąt wtrysku jest dużo za duży.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 mar 2013, 15:11

No jest za duży ;d
Dawka 3.8 czyli 20 w cyfrach to nie jest duża dawka ot w sam raz żeby to jakoś jeździło.
Takie moje wnioski na moje amatorskie oko :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2013, 20:58

jarsos pisze:Z tego co zdążyłem przeczytać to kąt wtrysku jest dużo za duży.
Za duży i to przeszło dwukrotnie :roll: i mam nadzieję ze kąt sprawdzałeś w Basic Seting :?: , czyli nastawach podstawowych,bo dopiero tam widać prawdziwy statyczny kąt wtrysku .W blokach pomiarowych jest widoczny kąt wtrysku już skorygowany przez kompa...Poza tym nie masz w ogóle odczytu z czujnika temperatury w kolektorze dolotowym :-P ósma pozycja w bloku 000 ,są tam same zera ,a powinny być zupełnie inne cyferki ;-) sprawdż sobie błędy ,bo od tego się zaczyna i na pewno sa ...i blok 007 ,tam widać temperaturę paliwa ,dolotu i silnika w stopniach i temperaturę w dolocie masz na pewno nie adekwatną do rzeczywistości ;-)

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 31 mar 2013, 00:43

Hmm może przez ten kąt wtrysku więcej pali. Musisz sie nim zająć.
Sprawdź też czy są jakies błedy zapisane w sterowniku .

Kąt ustaw na okolo 55 (teraz masz 2 razy wiecej)
Musisz pompe odsunąć od silnika ;)
poradniki masz na necie

dynamiczne logi też by sie przydały.
doprowadź auto do prawidłowych nastawów a wszystko bedzie pracowało tak jak trzeba.

edit :
chłopaki on może miec zepsuty ten czujnik na rurach od IC prawda ? To by też mogło przeszkadzac w obliczaniu prawidłowej mieszanki.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 15 kwie 2013, 12:01

Tak więc czujnik zrobiony (przetarty kabel), sprzęgło w najbliższym czasie idzie do wymiany (sachs-a) pompy jeszcze nie przestawiłem ale to na dniach. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2013-05-06, 17:42 ]
Usterki usunięte, zmienione sprzęgło, ustawiona pompa. Spalanie wróciło do normy, czarny obłok z tyłu zmniejszony o połowę. Jak dla mnie temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl