[2.0 ABT LPG]Audi 80 b4 problemy z gazem
Co do spalania to dużo ci spala bo np. moja zawsze odpalana na gazie nawet po nocy i w mieście nie przechodzi powyżej 12,5l/100km. Co do ustawienia gazu to czasem lepiej puścic troszkę większą dawkę i wtedy mniej spali bo silnik się nie męczy. Analizator? Szczerze to jeszcze nigdy nie ustawiałem gazu na nim,zawsze na przysłowiowy słuch no i na reakcje silnika podczas jazdy. Kolejna sprawa to zapłon... on też ma wpływ na spalanie. Sprawdź przy okazji filtr gazu. I daj znać jak postępy.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Wróciłem własnie od gazownika.Ustawił mi gaz miernikiem ,podpiął go pod sondę.Stwierdził że pod analizator nie ma sensu podłączać bo i tak się nie ustawi.Od razu obroty się ustabilizowały(wcześniej falowały)zatankowałem do pełna gaz i po przejechaniu 100 km sprawdzę ile spalił.Regulacja kosztowała 30zł.Kupiłem nowy filterek gazu to się wstawi.Co do zapłonu to ustawiałem na lampie.Nie jestem pewien czy to dobrze zrobiłem.Ustawiłem na lampie 6* i kręciłem aparatem aż się pojawi zero na kole zamachowym.Ten znak "0" latało w lewo i prawo.Nie wiem czy jest tak dobrze ale po tym samochód nabrał mocy.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Przed wczoraj żona budzi mnie o 6 rano że nie może odpalić auta.Łapał ale nie chciał zaskoczyć.Kazałem jej pulsować pedałem gazu i pomogło zaskoczył.Wtedy był poniżej 10* mrozu.Odpalała z benzyny.Podejrzewam że tak się działo bo benzyna była na rezerwie.Druga opcja to że niebieski czujnik uwalony,sprawdziłem miernikiem to jakby dobry.Czy to możliwe żeby ten czujnik raz działał a raz nie?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Witam
Potrzebuje pomocy.
2.0 ABT z gazem. Od 10 lat zawsze odpalam silnik na gazie (pali na gazie do -15 stopni), na benzyne przełączam tylko jak skończy się gaz. Ostatnio zaczeły się wariacje. Odpalam zimny silnik na gazie, wieszają sie obroty przy dojazdzaniu do świateł, tak do 2 tys, samochód nie hamuje silnikiem, czasami przyśpiesza, i po przełączeniu na benzynę silnik gaśnie. Zrobiłem reset komputera przy wyłączeniu zapłonu, montując przekaznik. Po zgaszeniu silnika i zresetowaniu kompa silnik pracuje na benzynie.
Jak silnik jest już gorący i odpalę na gazie, wszystko jest dobrze i pracuje idealnie. Tylko jak zimny silnik odpalę na gazie to dzieją się takie wariacje. Emulacja sondy działa prawidłowo bo podłączany był tester. Jeden gazownik mówi że to wina parownika, bo są twarde mębrany i na zimnym silniku dostaje za dużo gazu i łapie błędy (bo po odpaleniu zimnego silnika i po jego zgaszeniu przez pół minuty słychać syczenie z parownika).
Natomiast drugi majster mówi że trzeba wymienić przepustnice z rezystorem przepustnicy, ba się zacina.
Czy ktoś z was miał podobny problem?
Potrzebuje pomocy.
2.0 ABT z gazem. Od 10 lat zawsze odpalam silnik na gazie (pali na gazie do -15 stopni), na benzyne przełączam tylko jak skończy się gaz. Ostatnio zaczeły się wariacje. Odpalam zimny silnik na gazie, wieszają sie obroty przy dojazdzaniu do świateł, tak do 2 tys, samochód nie hamuje silnikiem, czasami przyśpiesza, i po przełączeniu na benzynę silnik gaśnie. Zrobiłem reset komputera przy wyłączeniu zapłonu, montując przekaznik. Po zgaszeniu silnika i zresetowaniu kompa silnik pracuje na benzynie.
Jak silnik jest już gorący i odpalę na gazie, wszystko jest dobrze i pracuje idealnie. Tylko jak zimny silnik odpalę na gazie to dzieją się takie wariacje. Emulacja sondy działa prawidłowo bo podłączany był tester. Jeden gazownik mówi że to wina parownika, bo są twarde mębrany i na zimnym silniku dostaje za dużo gazu i łapie błędy (bo po odpaleniu zimnego silnika i po jego zgaszeniu przez pół minuty słychać syczenie z parownika).
Natomiast drugi majster mówi że trzeba wymienić przepustnice z rezystorem przepustnicy, ba się zacina.
Czy ktoś z was miał podobny problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A przez ten czas zmieniałeś parownik? Mało który normalnie używany wytrzyma tyle czasu a co dopiero katowany.dolar56 pisze:2.0 ABT z gazem. Od 10 lat zawsze odpalam silnik na gazie (pali na gazie do -15 stopni)
Co do opinii dwóch gazowników to dorzucę swoją trzecią. Źle podający gaz reduktor powoduje że sterownik silnika nie daje rady utrzymać jego pracy i otwiera przepustnicę i tak zostawia w celu zabezpieczenia przed zgaśnięciem.
Parownik tomasetto 140 HP zespolony z filtrem gazu. 3 razy był regenerowany. Gazownik twierdzi że przy zimnym odpaleniu na gazie dostaje taką dużą dawkę gazu że emulator sondy nie daje rady i komp łapie błędy. Powiedział że trzeba założyć parownik lovato, bo ten który mam to chłam i wszystko będzie dobrze. Ale ja myślę że to inna przyczyna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy to ty coś pomieszałeś czy on tak mówił ale skład mieszanki niema nic do emulatora sondy, on po załączeniu po prostu odcina sygnał z sondy i wysyła do komputera benzyny emulowany sygnał.dolar56 pisze:Gazownik twierdzi że przy zimnym odpaleniu na gazie dostaje taką dużą dawkę gazu że emulator sondy nie daje rady i komp łapie błędy.
A błędy którego komputera chodzi? Gazowego czy benzynowego. Przy zwykłym gazie błędy komputera benzyny to niemal norma bo nawet emulowanie nie pomaga. Choć przy ABT najlepiej nie emulować pracy sondy tylko ustawić emulację na "masę".
Jedynie sterownik gazu II generacji gdy niema sygnału sondy to może przestać regulować skład mieszanki. Ale co jakiś czas powinien próbować zmieniać tak mieszankę i jak wywoła zmianę napięcia na sondzie to powinno ruszyć.
Następna sprawa to jeśli jakiś paprak ustawił duży zakres pracy aktuatora bo nie umie dobrać miksera i wyregulować parownika, aby ten podawał liniowo gaz. I zamiast tego dał mega duży zakres pracy aby aktutor mógł znaleźć punkt zmiany napięcia gdzieś daleko od punktu "wyjściowego" to takie rzeczy będą się działy.
Możesz zmienić na śrubę albo ustawić II generacje tak aby aktuator stał miejscu robiąc z tego I generacje.
Chodzi o komputer silnika, i dlatego po przełączeniu na benzynę silnik gaśnie. A o co chodzi z tym ustawieniem emulatora na masę, bo jak wertowałem forum to kilka razy o tym było? A jak bym wywalił ten silniczek krokowy z przewodu lotnego gazu to będzie chodzić, czy trzeba jakieś kable zmostkować w tej wtyczce do krokowego? Najdziwniejsze jest to że gdy silnik jest już ciepły , wyłączam zapłon, przekażnik odcina napięcie z komputera silnika, ten sie resetuje i po ponownym odpaleniu wszystkie problemy znikają, nawet po przełączeniu na benzynę chodzi idealnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aby przy pracy na gazie emulator nie wysyłał napięcia zmieniającego się między 0-1V tak jakby sonda pracowała (ale ABT i tak się skapuje że te zmiany napięcia nie są spowodowane zmianami czasu wtrysku) tylko podanie stałego 0V czyli podanie minusa przy pracy na gazie. Nawet nie trzeba to tego emulatora bo wystraszyłby przekaźnika do zrobienia tego. Napisz jakie masz elektroniczne podzespoły od tego gazu.dolar56 pisze: A o co chodzi z tym ustawieniem emulatora na masę, bo jak wertowałem forum to kilka razy o tym było?
Krokowiec możesz zastąpić śrubą i zostawić wolny kabel a reszta funkcji sterownika gazu będzie dalej działała jak wcześniej (przełączanie, emulacja sondy).
A problem z gaśnięciem po przełączeniu na benzynę może być spowodowany że parownik nie odcina od razu gaz po przełączeniu na benzynę. Może być to spowodowane przez brud na elektrozaworze albo/i zamarznięciu parownika jak odpalisz zimny silnik z gazu.