Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Kilka pytań, w tym o cieknącą pompę

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

[B4 1.9TDI 1Z] Kilka pytań, w tym o cieknącą pompę

Post autor: mareki » 12 mar 2013, 15:27

Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem Avanta z zetorem na Pierburgu. Auto jest z marca 94 i ma wg licznika 285 tyś. W tym miesiącu muszę zafundować sobie pakiet startowy (rozrząd, olej) oraz wymienić szklanki bo jedna stuka.
Auto szarpało mi, gdy wrzuciłem 4 i 5 na zbyt niskich protach (np. 4 bieg między 55-65), ale pomogła mi wymiana poduszek skrzyni. (przy zbyt małej prędkości do biegu, nadal potrafi trochę poszarpać budą, ale wtedy są ewidentnie za małe obroty, więc chyba porządku).

Mam jednak dwa problemy, z którymi jeszcze nie wiem co mam zrobić:

1. Pompa wtryskowa przecieka. Paliwo zbiera się w otworach na śruby na górze pompy.
2. Dosyć topornie przebiega pierwszy rozruch szczególnie na mrozie. Świece sprawdzałem bez wykręcania i mają przejście. Dziś podmieniłem z B4 mojego ojca przekaźnik od świec (202), efekt sprawdzę jutro rano jak silnik całkowicie wystygnie.

Teraz szereg pytań z różnych zakresów:
1. Czy problemy z zapalaniem na zimnie, mogą być powiązane z rozszczelnieniem pompy?
2. Odwiedziłem dziś pompiarza w Koszalinie z zapytaniem o koszty związane z pompą. Za wymianę uszczelek powiedział mi 250-350, za całościowy przegląd pompy z regeneracją 650. Czy to są w miarę sensowne kwoty?
3. Jak można sprawdzić stan turbiny? Mam porównanie z B4 sedan mojego ojca, u niego na 1 i 2 biegu praktycznie zaraz po ruszeniu słuchać gwizd turbiny. U mnie słyszę wyraźnie gwizd na 3 biegu przy ok. 65 km/h. (dopuszczam, taką możliwość, że na niższych biegach, przez stukającą szklankę silnik jest zbyt głośny i zagłusza gwizd). Wydaje mi się, że turbo jest w porządku, bo auto ma zdrowego kopa, ale chciałbym mieć pewność.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 19:55 przez mareki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 mar 2013, 15:48

Logi dynamiczne i bedzie wiadomo ile dmucha turbo, co do palenia to że jest nieszczelna to też moze byc objaw ,że zapwietrza sie-ale jak juz bedziesz mial ja zapieta to kąt wtrysku sprawdzi sie napeno i bedzie wiadomo czy to napewno te ciężkie palenie spowodowane jest rozszczelnioną pompą.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2013, 19:57

mareki pisze:Odwiedziłem dziś pompiarza w Koszalinie z zapytaniem o koszty związane z pompą. Za wymianę uszczelek powiedział mi 250-350,
Z mojego doświadczenia wynika że w 99% przypadków cieknącej pompy ,wystarczy wmiana uszczelek pod dekielkiem i nastawnikiem za ok.20-25 zł ;-) ten pozostały 1 % to wyciek z oringu głowiczki ,rzadki przypadek ,ale się zdarza i tu najlepiej i najszybciej jest wyciągnąć pompę ,bo robota na silniku w audi z racji trudnego dostępu do tyłu pompy ,jest mocno utrudniona ,na silniku robiłem tylko raz ,masakra ... wolę wyciągnąć pompę
mareki pisze:Czy problemy z zapalaniem na zimnie, mogą być powiązane z rozszczelnieniem pompy?
Może ,ale musiało by lecieć ciurkiem ... bardziej wpływ na odpalanie na zimno ma statyczny kąt wtrysku i dawka paliwa ...do sprawdzenia przy pomocy vaga ,ewentualna korekcja kąta wtrysku pompą góra 10 minut ,dawka do korekcji w adaptacjach
mareki pisze:Auto szarpało mi, gdy wrzuciłem 4 i 5 na zbyt niskich protach
Nie ma prawa szarpać na 4 biegu przy 50 ,tym bardziej przy 60 ciu ...i poduszki to ostatnia rzecz jaką można za to winić ,co niektórzy "spece " potrafią w takich przypadkach wsazywać skrzynię biegów jako przyczynę :roll: ...zapewne winy jest przybrudzony nastawnik ,test z odpięciem wtyczki impulsatora ,powinien to potwierdzić 8-) jeśli przestanie ,to nastawnik do czyszczenia

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 13 mar 2013, 12:05

MUNIOR pisze:
mareki pisze:Odwiedziłem dziś pompiarza w Koszalinie z zapytaniem o koszty związane z pompą. Za wymianę uszczelek powiedział mi 250-350,
Z mojego doświadczenia wynika że w 99% przypadków cieknącej pompy ,wystarczy wmiana uszczelek pod dekielkiem i nastawnikiem za ok.20-25 zł ;-) ten pozostały 1 % to wyciek z oringu głowiczki ,rzadki przypadek ,ale się zdarza i tu najlepiej i najszybciej jest wyciągnąć pompę ,bo robota na silniku w audi z racji trudnego dostępu do tyłu pompy ,jest mocno utrudniona ,na silniku robiłem tylko raz ,masakra ... wolę wyciągnąć pompę
Zrobiłem fotki pompy, na czerwono miejsca gdzie zbiera się paliwo, na żółto - na dole bok silnika wygląda na wilgotny/w paliwie.
Obrazek
Obrazek

Na tym zdjęciu zaznaczyłem gumkę na przewodzie, która lekko odstaje. Ma ona na cokolwiek wpływ ?
Obrazek

Czy z tych fotek da się coś wywnioskować ?

MUNIOR pisze:
mareki pisze:Czy problemy z zapalaniem na zimnie, mogą być powiązane z rozszczelnieniem pompy?
Może ,ale musiało by lecieć ciurkiem ... bardziej wpływ na odpalanie na zimno ma statyczny kąt wtrysku i dawka paliwa ...do sprawdzenia przy pomocy vaga ,ewentualna korekcja kąta wtrysku pompą góra 10 minut ,dawka do korekcji w adaptacjach
Na razie próbowałem łączenia VAGiem na wyłączonym silniku, ale nie robiłem jeszcze odczytów bloków (nie wiedziałem jeszcze wtedy jak). Czy mogę zapalać samochód, gdy VAG-COM jest połączony z kontrolerem ? Jak to wygląda, nie chcę czegoś spaprać.
Na forum nie udało mi się jakoś znaleźć obrazkowych instrukcji do sprawdzania kąta i dawki.
Znalazłem dwie anglojęzyczne instrukcje. Czy tak to powinno wyglądać ?
Sprawdzanie kąta
Ustawianie wtrysku



MUNIOR pisze:
mareki pisze:Auto szarpało mi, gdy wrzuciłem 4 i 5 na zbyt niskich protach
Nie ma prawa szarpać na 4 biegu przy 50 ,tym bardziej przy 60 ciu ...i poduszki to ostatnia rzecz jaką można za to winić ,co niektórzy "spece " potrafią w takich przypadkach wsazywać skrzynię biegów jako przyczynę :roll: ...zapewne winy jest przybrudzony nastawnik ,test z odpięciem wtyczki impulsatora ,powinien to potwierdzić 8-) jeśli przestanie ,to nastawnik do czyszczenia
Spróbuje zdjąć wtyczkę impulsatora. Zobaczę jak będzie się zachowywać.
Na pomysł z poduszkami wpadł mój ojciec (mechanik samochodowy przez całe życie, ale TDI go na razie przerasta - trochę za nowoczesne dla niego: VAG, EDC i czujniki :) ). Przy wspomnianych biegach i prędkościach, szarpało lewarkiem zmiany biegów w przód i w tył, jakby właśnie poduszki nie tłumiły lekkich wychyłów silnika i skrzyni. Objawy znacząco ustąpiły po wymianę poduszek.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 13 mar 2013, 13:29

mareki co do ceny wymiany uszczelek cena jak najbardziej realna ja płaciłem 300zł za wymianę kompletu, Vaga możesz mieć podpiętego jak odpalasz ;-)

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 13 mar 2013, 15:10

Mortiis pisze:mareki co do ceny wymiany uszczelek cena jak najbardziej realna ja płaciłem 300zł za wymianę kompletu, Vaga możesz mieć podpiętego jak odpalasz ;-)
Dzięki za odpowiedź. Jeżeli ktoś ma w miarę świeże doświadczenia co do ceny usług to będę wdzięczny za info.

Co do drugiej kwoty 650zł, która zakładam obejmowałaby wymianę uszczelek, ewentualnie czyszczenie nastawnika i wymianę zużytych części (o tym, że prawdziwej regeneracji raczej, żaden zakład nie robi już wyczytałem), to czy mieści się ona w granicy rozsądku ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2013, 15:44

Uszczelki pod nastawnikiem do wymiany. Gumka na 3 zdjęciu nie ma żadnego wpływu.

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 13 mar 2013, 18:20

Odpiąłem impulsator i pojeździłem kilka km wrzucając 4 na jak najniższej prędkości i poza drganiem nie było szarpnięć, czyli będzie nastawnik też będzie do czyszczenia :-P , no ale przynajmniej wiem teraz na czym stoję.

Nie udało mi się połączyć VAGiem, spróbuje jutro z innego komputera jak podjadę do garażu.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2013, 19:50

mareki pisze:Co do drugiej kwoty 650zł, która zakładam obejmowałaby wymianę uszczelek,
To się zgadza
mareki pisze:ewentualnie czyszczenie nastawnika i wymianę zużytych części
Ale o tym zapomnij ;-) Choć 650 zł jak za samą wyminę uszczelek to też ładnie :roll: ...no chyba że z demontażem i ponownym montażem pompy...choć w mojej okolicy są lepsi ,nie do przebicia :mrgreen: ...1200zł uszczelnienie pompy ,ale chyba coś cięzkiego im na łeb spadło,albo robić im się nie chce ,i podają cenę zeby klienta z nóg ścieło ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 mar 2013, 10:51

a ja dałem za silnik kompletny 1600 :mrgreen:
jak mi padł kiedyś w audi
niezłe ździertusy :evil:

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 28 mar 2013, 19:29

Co do problemów z porannym zapalaniem to przed postawieniem auta do mechanika udało mi się w końcu podpiąć jak należy do VAG. Wartość kąta wtrysku wynosiła 20, zamiast zalecanych ok. 55.

Auto zaliczyło wizytę u mechanika-pompiarza:
- wymiana rozrządu ze wszystkimi uszczelkami i nową śrubą na wale
- wymiana szklanek
- wymiana filtra i oleju oleju na półsyntetyk (nie wiem niestety co było zalane wcześniej, ale był już bardzo czarny)
- uszczelnienie i przeczyszczenie nastawnika
Za te przyjemności policzyli mi 700 zł. Części i materiały sam zakupiłem.

Silnik jest teraz o wiele cichszy, bez szczególnych problemów rozbujał auto do 135kmh, a dziś rano na mrozie zapalił bez najmniejszych problemów. Musze jeszcze gdy będzie cieplej sprawdzić sobie na vag jaką dawkę i kąt mi ustawili.

Pan pompiarz twierdził, że nastawnik nie był zbytnio zabrudzony.

Co szarpania silnikiem, to częściowo objawy ustąpiły. Choć nadal gdy wrzucę 4 bieg przy 55 kmh i spróbuje utrzymać tę prędkość zaczyna rzucać budą. Nie zdarza się to już jednak powyżej 60 kmh. Nie miałem jeszcze okazji pojeździć w trasę i dokładnie przetestować zachowania na wyższych prędkościach.

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 28 mar 2013, 20:14

mareki pisze:bez szczególnych problemów rozbujał auto do 135kmh
To nie cinqecento :P
180km/h moim zdaniem powinien bez problemu robić ;)

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 28 mar 2013, 20:45

ja za uszczelnienie swojej płaciłem 450 zł

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2013, 20:57

mareki pisze:Co szarpania silnikiem, to częściowo objawy ustąpiły. Choć nadal gdy wrzucę 4 bieg przy 55 kmh i spróbuje utrzymać tę prędkość zaczyna rzucać budą.
Już prostszego testu ,jak odpięcie wtyczki impulsatora nie ma ...wtedy się okaże czy był wyczyszczony tak jak należy ,czyli rozebrany na czynniki pierwsze ,czy tylko
mareki pisze: przeczyszczenie nastawnika
polegało na przejechaniu pędzelkiem po płytce :-P ,bo o zgrozo :roll: to się zdarza :-/ ... nie twierdzę że tak jest w tym przypadku ,ale po prawdziwym czyszczeniu ,nie ma prawa nic szarpać ... Testowanie nastawnika na wyższych prędkościach ,jest bez sensu bo na wyższych nawet brudny nie szarpie 8-) Nastawnik objawia się tylko w przedziale 1,8 -2,2 tys obr ....no i skrajnie brudny faluje obrotami na biegu jałowym

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 28 mar 2013, 21:06

paji:
Na razie nie jestem jeszcze przyzwyczajony do takich prędkości. W poprzednim aucie (MB W124, 300D, 109 KM) po przyciśnięciu do 160 kmh, przez pół godziny silnik inaczej pracował i śmierdział spalenizną :-?
Dodatkowo trzeba mieć się gdzie tak rozpędzać :)

MUNIOR:
Trochę zaczynam podejrzewać, że 'właściwe czyszczenie' sobie rezerwują na okazje usługi pełnego sprawdzenia pompy czyli 600zł+ :-)

Pojeżdżę na razie trochę i poobserwuje :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl