Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 PM] Nie dochodzi paliwo.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

[b3 PM] Nie dochodzi paliwo.

Post autor: Endorfina » 29 mar 2013, 22:11

Witam, jakiś czas temu wracając do domu moja b3 (1,8S + LPG 87r) straciła moc, chodziła na około 1000 obrotów, a po dodaniu gazu od razu gasła. Teraz nie odpala w ogóle. Paliwo z baku dochodzi, ale wtryski już nie podają dalej. Iskra jest, poza tym po wlaniu strzykawką paliwa odpala na chwilę. Gdzie mam szukać przyczyny?

Przepraszam od razu jeśli będę pytał się o banalne rzeczy w tym temacie, ale to moje początki z samochodami, z operowaniem kluczami nie mam większego problemu, bo nadal bawię się Jawami, ale Audi to inna bajka, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 29 mar 2013, 23:08

pompa paliwa umiera ? podaje za małe cisnienie?

Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

Post autor: Endorfina » 30 mar 2013, 09:52

To co dziś zobaczyłem lekko mnie zdziwiło, w silniku są wtryski Boscha, kiedyś będą u mechanika zasugerował że mam silnik 2.0 a nie 1.8, posprawdzałem tabele z silnikami i latami produkcji, wtryski Boscha były montowane w b4, więc silnik chyba rzeczywiście był zmieniany i teraz mam pytanie, jak rozpoznać że to typ ABT/ABK? Znalazłem jedynie na głowicy numery, logo VW i Audi, i napis WWO, gdzie dokładniej powinienem szukać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2013, 10:02

Endorfina, wrzuć fotkę może po rozpoznamy, u mnie na obudowie rozrządy jest nalepka na której jest napisane jaki silnik.

Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

Post autor: Endorfina » 30 mar 2013, 11:45

Właśnie sprawdziłem pompę paliwową, jest tak, że po podłączeniu na chwilę małego akumulatorka 12v pompuje paliwo bardzo szybko, wsadziłem wężyk w butelkę i nalałem ok. 0.7 litra żeby sprawdzić. Jednak w kablach które idą do pompy nie ma w ogóle napięcia. Pytanie które przychodzi mi na myśl to czy podczas kręcenia rozrusznikiem powinienem miernikiem złapać tam napięcie? Dodam, że nie pokazało się nawet 0.01.

Oto zdjęcia:
Możecie od razu powiedzieć od czego jest ta blaszana puszka, którą wskazałem?
http://zapodaj.net/57393be3609ff.jpg.html

http://zapodaj.net/0b5b46d04c1ec.jpg.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2013, 11:58

Endorfina, obstawiam że Twój silnik to JN czyli wielowtrysk ke-jetronic, a ta puszka to sewo czyli wspomaganie układu hamulcowego.
Na bloku pod króćcem z czujnikami powinieneś mieć wybite!

Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

Post autor: Endorfina » 30 mar 2013, 12:18

OK, a co z tą pompą?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2013, 12:23

Nie pamiętam dokładnie ja to było w JN ale w skrzynce z bezpiecznikami powinien być przekaźnik od pompy paliwa chyba nr 208 i bezpiecznik 13.
https://audi80.pl/all-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow-vt120.htm

Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

Post autor: Endorfina » 30 mar 2013, 15:10

Poskręcałem przewody, podłączyłem mały akumulator do pompy i Audi odpaliło, ale nadal mam problem z brakiem napięcia w przewodach od pompki, sprawdzałem też bezpiecznik ale jest ok. Nie wiem jak sprawdzić czy przekaźnik jest OK.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 30 mar 2013, 19:58

Na fotach widzę że masz LPG, więc musi być dodatkowy przekaźnik od pompy paliwa. Mogła też paść centralka i nie przełącza na paliwo. Na LPG odpala?

Endorfina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2013, 21:32
Lokalizacja: Radziłów

Post autor: Endorfina » 30 mar 2013, 21:04

Nie mogę sprawdzić czy na lpg chodzi, bo nie mam nic a nic w butli ;/ a nie mogę podlaczyć pompy prowizorycznie, na krotko pod aku (z innym włacznikiem) Żeby podprowadzić chociaż na warsztat albo stacje po gaz? Odpalając na chwile było ok, ale mimo to boje się ze by się np nie spalila. Mam zdjecia dwoch przekaznikow, które mnie nie pokoją leciutko, są to przekaźniki 213 i 214, czy taki wygląd może o czymś świadczyć? Wyglądały jak by dostały temperatury, ale na plastiku nie ma śladu zmarszczeń, a może to po prostu leciutka rdza.

http://zapodaj.net/28bb743d6310e.jpg.html
http://zapodaj.net/f0612fe2c4ca3.jpg.html

[ Dodano: 2013-04-02, 08:58 ]
Cześć, autko chodzi, winny okazał się przełącznik benzyna/LPG. Dzięki za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl