[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z
[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z
witam mam pytanie czy tempomat od s2 quattro nadaje się do TDI 1Z czy muszę szukać TDI tempomat 90km?
Jak to jest??
Jak to jest??
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej. Sama manetka podejdzie<ok>
Ale widzę że masz 93 rok swojej B4, a to nie wróży łatwym montażem tempomatu, o ile w ogóle się da Byłe temat o tym, tzn. pytanie jak na boschu założyć tempomat, ale nikomu to się nie udało. Prawdopodobnie fabryka nie przewidziała możliwości montażu do 94 roku, później już bez problemu można go zamontować.
Ale widzę że masz 93 rok swojej B4, a to nie wróży łatwym montażem tempomatu, o ile w ogóle się da Byłe temat o tym, tzn. pytanie jak na boschu założyć tempomat, ale nikomu to się nie udało. Prawdopodobnie fabryka nie przewidziała możliwości montażu do 94 roku, później już bez problemu można go zamontować.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 22:04 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z tego co mi wiadomo to na starym kompie w zetorach na przepływce boscha ,mozna zapomnieć o tempomacieJelly pisze:Z samym montażem to mimo Boscha problemów chyba nie ma. Największy problem z tego co sądzę to problem z aktywowaniem tempomatu w komputerze.
[ Dodano: 2011-12-13, 20:22 ]
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie mamisiekdzwon pisze:Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2011, 20:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No jak ktoś się uprze to można ,tylko mocno się sprawa komplikuje ...Mnie ostatnio korci tempomat ,jak zobaczyłem jak fajnie to działa u kolegi Kris00 ,któremu robiłem przekładke na pierburga i podpinalismy kabelki od manetki tempomatu pod kompa Trzeba by sobie sprawić pająka z manetką :mrgreen: choć nie bardzo mam gdzie z tempomatu korzystać to jednak fajny bajermisiekdzwon pisze:Może zapomnieć to za dużo powiedziane. Fabrycznie nie ma, ale można by mechanicznie sobie zrezać jak w benzynach jest, tylko że zamiast do przepustnicy, to gruchę do potencjometru należało by podłączyć
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ja tempomatu używam wszędzie, nawet jak w mieście jadę ;p Coś mi się ostatnio stało (przestawiło) i od około 20 km/h mogę tempomat włączyć, co normalne nie jest ... :mrgreen:
yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostekMUNIOR pisze:misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko się zgadzamisiekdzwon pisze:MUNIOR napisał/a:
misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma
yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostek
Siemka, próbował ktoś zrobić tempomat wg opisu z forum Golfa?? http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tem ... -niz-10zl/ Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit? Mam dość kupowania "100% sprawnych" - niedziałających manetek, które potem trzeba odesłać na koszt własny, więc chciałbym to w ten sposób zrobić tylko nie wiem czy się da
Z tego co wiem to na pewno się da u nas zrezać tempomat (1Z na Pierburgu) tak jak w golfie tylko właśnie pinologia się różni coś... Jakiś czas temu pytałem Muniora o to i napisał, że "MA BYĆ 66,58,35 i 35 jest od zapamietywania predkosci ...trzecia jedynka od końca,jak go załczysz z plusem". Dzisiaj trochę z tym walczyłem ale sprawdzę dopiero jutro na wieczór to napisze czy działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma żadnej różnicy czy 8 czy 16 bit .Tempomat w wersji uproszczonej <ok> żeby działał ,potrzebuje 12v podpietych na stałe do 66 i 58 pina kompa ,pin 35 to zapamiętywanie szybkości po podaniu 12 v i wszystko ...reset zbędny bo wystarczy trącić pedał sprzegła i mamy reset .I choć osobiscie mam podłaczoną w pełni funkcjonalną manetkę ,to i tak uzywam tylko przycisku do zapamietywania prędkościDawidof pisze:Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit
Ja mam 1Z pierburg 96 rok (golf III) i zrobiłem tempomat według porady no i działa super
Jeden guzik od zapamietywania oraz przyspieszania a drugi jest do wczytania ostatnio zapisanej predkosci
Guziki wmontowałem tam gdzie jest sterowanie nawiewem itd. Trzeba było tylko pociągnąć 4 kabelki spod kierownicy (kostka już była tam fabrycznie przygotowana ) oraz aktywacja Vagiem ktora trwa 30 sekund.
Jeden guzik od zapamietywania oraz przyspieszania a drugi jest do wczytania ostatnio zapisanej predkosci
Guziki wmontowałem tam gdzie jest sterowanie nawiewem itd. Trzeba było tylko pociągnąć 4 kabelki spod kierownicy (kostka już była tam fabrycznie przygotowana ) oraz aktywacja Vagiem ktora trwa 30 sekund.