Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z

MichalxQ7
Rodem z Inglostadt
Rodem z Inglostadt
Posty: 488
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:41
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z

Post autor: MichalxQ7 » 12 gru 2011, 21:54

witam mam pytanie czy tempomat od s2 quattro nadaje się do TDI 1Z czy muszę szukać TDI tempomat 90km?
Jak to jest??

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 12 gru 2011, 21:57

Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej. Sama manetka podejdzie<ok>
Ale widzę że masz 93 rok swojej B4, a to nie wróży łatwym montażem tempomatu, o ile w ogóle się da :/ Byłe temat o tym, tzn. pytanie jak na boschu założyć tempomat, ale nikomu to się nie udało. Prawdopodobnie fabryka nie przewidziała możliwości montażu do 94 roku, później już bez problemu można go zamontować.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 22:04 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalxQ7
Rodem z Inglostadt
Rodem z Inglostadt
Posty: 488
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:41
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: MichalxQ7 » 12 gru 2011, 22:02

mam boscha osprzęt

Jelly
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 535
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 gru 2011, 08:33

Z samym montażem to mimo Boscha problemów chyba nie ma. Największy problem z tego co sądzę to problem z aktywowaniem tempomatu w komputerze.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 13 gru 2011, 11:39

No tak, tutaj rozchodzi się o wersję ECU jaką się posiada, bo manetkę można zamontować, żaden problem, tylko po co jak w kompie nie można aktywować tempomatu? :roll:

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6133
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2011, 20:20

Jelly pisze:Z samym montażem to mimo Boscha problemów chyba nie ma. Największy problem z tego co sądzę to problem z aktywowaniem tempomatu w komputerze.
Z tego co mi wiadomo to na starym kompie w zetorach na przepływce boscha ,mozna zapomnieć o tempomacie :-/

[ Dodano: 2011-12-13, 20:22 ]
misiekdzwon pisze:Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P
Ostatnio zmieniony 13 gru 2011, 20:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 13 gru 2011, 20:23

Z tego co mi wiadomo to na starym kompie boscha ,mozna zapomnieć o tempomacie :-/
Może zapomnieć to za dużo powiedziane :-P
Fabrycznie nie ma, ale można by mechanicznie sobie zrezać jak w benzynach jest, tylko że zamiast do przepustnicy, to gruchę do potencjometru należało by podłączyć <ok>

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6133
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2011, 20:25

misiekdzwon pisze:Może zapomnieć to za dużo powiedziane. Fabrycznie nie ma, ale można by mechanicznie sobie zrezać jak w benzynach jest, tylko że zamiast do przepustnicy, to gruchę do potencjometru należało by podłączyć
No jak ktoś się uprze to można ,tylko mocno się sprawa komplikuje ...Mnie ostatnio korci tempomat ,jak zobaczyłem jak fajnie to działa u kolegi Kris00 ,któremu robiłem przekładke na pierburga i podpinalismy kabelki od manetki tempomatu pod kompa :-P Trzeba by sobie sprawić pająka z manetką :mrgreen: choć nie bardzo mam gdzie z tempomatu korzystać to jednak fajny bajer
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 13 gru 2011, 20:43

Ja tempomatu używam wszędzie, nawet jak w mieście jadę ;p Coś mi się ostatnio stało (przestawiło) i od około 20 km/h mogę tempomat włączyć, co normalne nie jest ... :mrgreen:
MUNIOR pisze:misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P
yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostek :)

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6133
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2011, 23:12

misiekdzwon pisze:MUNIOR napisał/a:
misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P


yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostek :)
Wszystko się zgadza ;-)
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Dawidof
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 30 mar 2013, 18:26

Siemka, próbował ktoś zrobić tempomat wg opisu z forum Golfa?? http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tem ... -niz-10zl/ Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit? Mam dość kupowania "100% sprawnych" - niedziałających manetek, które potem trzeba odesłać na koszt własny, więc chciałbym to w ten sposób zrobić tylko nie wiem czy się da :)
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
darek90
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 129
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 30 mar 2013, 18:55

Z tego co wiem to na pewno się da u nas zrezać tempomat (1Z na Pierburgu) tak jak w golfie tylko właśnie pinologia się różni coś... Jakiś czas temu pytałem Muniora o to i napisał, że "MA BYĆ 66,58,35 i 35 jest od zapamietywania predkosci ...trzecia jedynka od końca,jak go załczysz z plusem". Dzisiaj trochę z tym walczyłem ale sprawdzę dopiero jutro na wieczór to napisze czy działa.

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6133
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2013, 21:48

Dawidof pisze:Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit
Nie ma żadnej różnicy czy 8 czy 16 bit .Tempomat w wersji uproszczonej <ok> żeby działał ,potrzebuje 12v podpietych na stałe do 66 i 58 pina kompa ,pin 35 to zapamiętywanie szybkości po podaniu 12 v i wszystko ...reset zbędny bo wystarczy trącić pedał sprzegła i mamy reset .I choć osobiscie mam podłaczoną w pełni funkcjonalną manetkę ,to i tak uzywam tylko przycisku do zapamietywania prędkości ;-)
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Awatar użytkownika
darek90
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 129
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 30 mar 2013, 22:10

no widzisz a ja mam podłączone na stałe 66 a 58 i 35 na guzikach... i jak to ma działać :-P jutro lecę do rodzinki to na szybko zepnę ten 58 do plusa i w drogę <ok> Dzięki za info i wesołych <piwo>

slawek5t
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 31 mar 2013, 01:29

Ja mam 1Z pierburg 96 rok (golf III) i zrobiłem tempomat według porady no i działa super :)
Jeden guzik od zapamietywania oraz przyspieszania a drugi jest do wczytania ostatnio zapisanej predkosci :)
Guziki wmontowałem tam gdzie jest sterowanie nawiewem itd. Trzeba było tylko pociągnąć 4 kabelki spod kierownicy (kostka już była tam fabrycznie przygotowana ) oraz aktywacja Vagiem ktora trwa 30 sekund.
Golf III TDI 1Z+ '96r. Super chip by Kostrz ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC