Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] wywaliło płyn ze zbiorn. na zimnym silniku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

[B4 1.9 TDI 1Z] wywaliło płyn ze zbiorn. na zimnym silniku

Post autor: -pawlo111 » 31 mar 2013, 14:32

Sytuacja taka:

rano odpalam, przejechałem z 5 metrów, zaczynają mrugać kontrolki od wody, gaszę silnik i wywala płyn ze zbiorniczka, otwieram maskę sprawdzam niby wszystko ok to dolałem płynu pomiędzy min a max, zakręciłem i odpalam - z 30 sek i to samo. Zostawiłem auto pojechałem innym do pracy. Po robocie posprawdzałem wszystkie węże jeszcze raz dobrze, ponaciskałem każdego, dolałem płynu i odpaliłem i chodzi nic się nie dzieje.

Co zauważyłem: wskaźnik temperatury nie pokazuje już jak dawniej - zawsze po nagrzaniu była wskazówka na pionowo 90st a teraz pokazuje jak chce np dzisiaj tak z 75st.

Wcześniej płynu nie ubywało może z 1 raz setkę dolałem. Oleju mi nic nie bierze 0w40 mam i nie przybyło nic też żeby woda poszła do oleju czy coś takiego.

Pomysły jakieś???? termostat? czujnik temperatury? jakiś syf na obiegu?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 18:53 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 31 mar 2013, 16:04

A jak z łapaniem temp? ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Być może idzie kompresja do układu tak było u mojego brata w audi.

[ Dodano: 2013-03-31, 16:06 ]
Zob czy pompa robi obieg też ale po takim czasie żeby wywalało to tak jakby kompresja w układ szła.

[ Dodano: 2013-03-31, 16:11 ]
zapal na zimnym i patrz kiedy się otworzy termostat najlepiej jakbyś vag podłączył i spr temp jaka na vagu.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » 31 mar 2013, 18:58

hmmm no audi jeździ cały czas z tym że jeszcze nie jechałem tyle żeby się w pełni temp zrobiła bo za krótkie odcinki. Będę miał po świetach VAGA to zobaczę co tam się dzieje.

które grupy na Vagu mam obserwować? aha i przy jakiej temp powinien termostat puścić bo są chyba 2 opcje wcześniej i później w zależności od termostatu. Nie to kupię nówkę i profilaktycznie wymienię.

Aha obieg jest- płyn wraca do zbiorniczka przez wężyk.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 31 mar 2013, 19:14

Temperatury na VAG-u to grupa 007, a co do termostatu to powinien otwierać się od 87 stopni.

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 01 kwie 2013, 09:01

Ja również obstawiam uszczelkę pod głowicą termostat nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia jak Kolega napisał dzieje się to na zimnym silniku ja również miałem niedawno taką przypadłość niestety była to uszczelka. Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2013, 09:13

marek2222 pisze:Ja również obstawiam uszczelkę pod głowicą termostat nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia
Zgadza się ,jak dzieje się to na zimnym ,albo nawet na ciepłym silniku ,to termostat nawet gdyby się zaciął i nie otwierał ,nie spowoduje wywalania płynu ,nie ma takiej fizycznej możliwości ...co innego gdyby płyn wywalało, gdy temeratura zbliża się i przekracza 100 stopni ,wtedy jest duże prawdopodobieństwo że termostat nie chce się otworzyć

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 kwie 2013, 18:56

uszczelka lub pęknięty blok, pęknięcie głowicy w TDI zdarza się bardzo żadko praktycznie tylko wtedy jak ktoś albo pałuje bez umiaru albo dolał zimnego płynu na gorącym silniku.


dla świętego spokoju sprawdziłbym również nagrzewnicę,. ona też potrafi napsuć krwi, człowiekowi,
ale jesli Ci nie śmierdziało płynem wewnątrz auta to bym się raczej zabierał za zdejmowanie głowicy.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » 04 kwie 2013, 19:11

a przyczyną było chyba zamarznięcie płynu w dolnej części układu - na małym obiegu. Auto jeździ cały czas, nic się złego nie dzieje.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 04 kwie 2013, 19:46

To az takie mrozy masz ze zamarzl plyn czy moze woda w ukladzie ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl