Sytuacja taka:
rano odpalam, przejechałem z 5 metrów, zaczynają mrugać kontrolki od wody, gaszę silnik i wywala płyn ze zbiorniczka, otwieram maskę sprawdzam niby wszystko ok to dolałem płynu pomiędzy min a max, zakręciłem i odpalam - z 30 sek i to samo. Zostawiłem auto pojechałem innym do pracy. Po robocie posprawdzałem wszystkie węże jeszcze raz dobrze, ponaciskałem każdego, dolałem płynu i odpaliłem i chodzi nic się nie dzieje.
Co zauważyłem: wskaźnik temperatury nie pokazuje już jak dawniej - zawsze po nagrzaniu była wskazówka na pionowo 90st a teraz pokazuje jak chce np dzisiaj tak z 75st.
Wcześniej płynu nie ubywało może z 1 raz setkę dolałem. Oleju mi nic nie bierze 0w40 mam i nie przybyło nic też żeby woda poszła do oleju czy coś takiego.
Pomysły jakieś???? termostat? czujnik temperatury? jakiś syf na obiegu?
[B4 1.9 TDI 1Z] wywaliło płyn ze zbiorn. na zimnym silniku
- -pawlo111
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
- Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
- Kontakt:
[B4 1.9 TDI 1Z] wywaliło płyn ze zbiorn. na zimnym silniku
Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 18:53 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak z łapaniem temp? ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Być może idzie kompresja do układu tak było u mojego brata w audi.
[ Dodano: 2013-03-31, 16:06 ]
Zob czy pompa robi obieg też ale po takim czasie żeby wywalało to tak jakby kompresja w układ szła.
[ Dodano: 2013-03-31, 16:11 ]
zapal na zimnym i patrz kiedy się otworzy termostat najlepiej jakbyś vag podłączył i spr temp jaka na vagu.
[ Dodano: 2013-03-31, 16:06 ]
Zob czy pompa robi obieg też ale po takim czasie żeby wywalało to tak jakby kompresja w układ szła.
[ Dodano: 2013-03-31, 16:11 ]
zapal na zimnym i patrz kiedy się otworzy termostat najlepiej jakbyś vag podłączył i spr temp jaka na vagu.
- -pawlo111
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
- Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
- Kontakt:
hmmm no audi jeździ cały czas z tym że jeszcze nie jechałem tyle żeby się w pełni temp zrobiła bo za krótkie odcinki. Będę miał po świetach VAGA to zobaczę co tam się dzieje.
które grupy na Vagu mam obserwować? aha i przy jakiej temp powinien termostat puścić bo są chyba 2 opcje wcześniej i później w zależności od termostatu. Nie to kupię nówkę i profilaktycznie wymienię.
Aha obieg jest- płyn wraca do zbiorniczka przez wężyk.
które grupy na Vagu mam obserwować? aha i przy jakiej temp powinien termostat puścić bo są chyba 2 opcje wcześniej i później w zależności od termostatu. Nie to kupię nówkę i profilaktycznie wymienię.
Aha obieg jest- płyn wraca do zbiorniczka przez wężyk.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,jak dzieje się to na zimnym ,albo nawet na ciepłym silniku ,to termostat nawet gdyby się zaciął i nie otwierał ,nie spowoduje wywalania płynu ,nie ma takiej fizycznej możliwości ...co innego gdyby płyn wywalało, gdy temeratura zbliża się i przekracza 100 stopni ,wtedy jest duże prawdopodobieństwo że termostat nie chce się otworzyćmarek2222 pisze:Ja również obstawiam uszczelkę pod głowicą termostat nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia
uszczelka lub pęknięty blok, pęknięcie głowicy w TDI zdarza się bardzo żadko praktycznie tylko wtedy jak ktoś albo pałuje bez umiaru albo dolał zimnego płynu na gorącym silniku.
dla świętego spokoju sprawdziłbym również nagrzewnicę,. ona też potrafi napsuć krwi, człowiekowi,
ale jesli Ci nie śmierdziało płynem wewnątrz auta to bym się raczej zabierał za zdejmowanie głowicy.
dla świętego spokoju sprawdziłbym również nagrzewnicę,. ona też potrafi napsuć krwi, człowiekowi,
ale jesli Ci nie śmierdziało płynem wewnątrz auta to bym się raczej zabierał za zdejmowanie głowicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: