[80 B3 1.6D JK] Sprężyny obniżające Jamex vs MTS ?
[80 B3 1.6D JK] Sprężyny obniżające Jamex vs MTS ?
Witam wszystkich, chciałbym delikatnie spuścić niunię bliżej ziemi bo mam okropnie wyglądające szpary pomiędzy rantem błotnika a oponą. Decyzja już podjęta obniżenie 40/40 tylko pytanie jakiej firmy ? Z tańszych znalazłem MTS i Jamex, teraz mam pytanie do Was drodzy klubowicze - proszę o oceny tychże produktów - chodzi głównie o trwałość, jakość wykonania i o to jak bardzo usztywniają - zaznaczam, że auto jeździ codziennie i ma 54 konie bo to silnik JK - zabieg to typowy wizual a auto typowe toczydło więc nie zależy mi na super klejeniu i montowaniu zawiasów typowo sportowych, z mojego rozeznania wynika, że Jamex to sprężyny dość '' miękkie '' a MTS '' średnio-twarde ''. Od razu mówię, że do sprężyn będą odpowiednie amortyzatory mimo, że wielu uważa, że do -40 można zostawić ori, czy auto z silnikiem 1.6D siądzie równo, bo gama silników do których springi pasują jest dość szeroka i są to silniki benzynowe aż do 2.3 włącznie, czy różnice w masach są niewielkie, ze producent sprężyn podał, że sprężyny pasują aż do tylu modeli ?
Pozdrawiam i dziękuję za opinię Klubowicze
Pozdrawiam i dziękuję za opinię Klubowicze
Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 19:48 przez Rybson91, łącznie zmieniany 1 raz.
bloku, kolega Rybson91 ma tzn. miał fabrycznie całe porażające 54 konie z czego pewnie kolo 50 przetrwało jak silnik ładnie utrzymany. Sądzę ze po założeniu czegokolwiek co usztywni zawias autko będzie się precyzyjniej prowadzić i nabierze właściwego wyglądu. Pytanie brzmiało między innymi MTS czy Jamex. Moim skromnym zdaniem Jamexy są o niebo lepsze
Jak rozmawiałem z tymi od Jamexów do PM'a to powiedzieli że może siąść trochę mniej bo springi są zrobione pod 2.3.Rybson91 pisze:zy auto z silnikiem 1.6D siądzie równo
Witam,
Od 3 lat jeżdżę na kompletnym zawieszeniu MTS -40mm (sprężyny oraz amortyzatory o skróconym skoku) i nigdy nie miałem żadnego problemu. Jest niżej o 40mm tak jak napisano i twardo, ale jeszcze jako tako i komfortowo. Pomiędzy rantem błotnika a krańcem opony jest około 2cm luzu i auto dobrze tłumi nierówności,-nie obciera. Jednym słowem polecam-bo warto. Zawieszenie jest tanie,ale bardzo solidne.
Pozdrawiam.
Od 3 lat jeżdżę na kompletnym zawieszeniu MTS -40mm (sprężyny oraz amortyzatory o skróconym skoku) i nigdy nie miałem żadnego problemu. Jest niżej o 40mm tak jak napisano i twardo, ale jeszcze jako tako i komfortowo. Pomiędzy rantem błotnika a krańcem opony jest około 2cm luzu i auto dobrze tłumi nierówności,-nie obciera. Jednym słowem polecam-bo warto. Zawieszenie jest tanie,ale bardzo solidne.
Pozdrawiam.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wszystko też zależy o czego ma to służyć. Jak na codzień aby przewieźć z A do B to może i 4 lata prześmigasz ale jeśli jeździsz choć trochę dynamiczniej (ostrzej po zakrętach czy jakieś pojeżdżawki) to tego typu zawieszenia się nie sprawdzają na dłuższą metę.
Prosta kalkulacja...możesz kupić Tata Indica i jeździć przez 10 lat a może kupić Audi i tyle samo lat jeździć. Czujesz różnicę? :mrgreen:
Prosta kalkulacja...możesz kupić Tata Indica i jeździć przez 10 lat a może kupić Audi i tyle samo lat jeździć. Czujesz różnicę? :mrgreen:
Temat dość stary, w ostatnim czasie dość rzadko zaglądałem na forum (studia i sesja) - sprężyny już zakupiłem, wybrałem komplet Jamexa w połączeniu z amortyzatorami MTS, jutro będę wkładał - mam trochę więcej czasu (nareszcie po sesji) - na pierwszy rzut oka, sprężyny Jamexa są dosyć solidnie wykonane - gruby lakier, kawał dość grubego drutu - jak tylko włożę napiszę opinię i cyknę foto. Odnośnie sprężyn wziąłem 40/40 ale do lżejszych wersji silnikowych w Jamexie zauważyłem rozgraniczenie przynajmniej u sprzedawcy od którego brałem na te silniki cięższe i mniejsze/lżejsze 1.4 do 1.8 co mnie zdziwiło gdyż na stronie Jamexa widniało -40 i wszystkie silniki pod nim, patrząc po numerach na sprężynach doszedłem do wniosku, że mam -50/-40 jak zamontuję na pewno podzielę się uwagami, co do amortyzatorów MTS - pierwszy rzut oka, grawer na obudowie(czyli chyba nie to samo co TA), wchodzą dość lekko do obudowy, obija szybko - na logikę powinno to usztywnić zawias '' poprawić serię ''. Zukowaty, konie są wszystkie bo pompa była rozebrana doszczętnie i każdy bebech w niej był zmieniany - najwięcej pojechałem 168 km/h licznikowe na płaskim, według nawigacji 160' czyli jest good - dawka lekko dymna. Auto obniżam po prostu żeby lepiej wyglądało i lepiej trzymało się w zakrętach np. na trasie (czasem lubię ostrzejsze łuki drogi pokonać szybciej) - stąd nie interesowało mnie KW, H&R, Weitec, Votgland i inne ze względu na ich dość mocno torowe zestrojenie a 54 kunie gdzie tam na tor :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich którzy się wypowiedzieli w temacie <ok>
Pozdrawiam wszystkich którzy się wypowiedzieli w temacie <ok>
Na kicie MtS czy Ta technics jezdze juz pare ladnych lat i nie moge powiedziec zlego slowa.Moim zdaniem cena adekwatna do jakosci.Ten zestaw wystarczy do zwyklej jazdy jaki do ostzrzejszego pokonywania zakretow-wiecie co mam na mysli.Jak ktos chce latac bokami lub chce cos bardzo porzadnego to polecam gwint kw-ceny od 3,5 kola do 7 tysi w zaleznosci od stopnia zaawansowania zestawu.