[80 b4 1Z 1.9tdi 93'] Zepsuty nastawnik wymiana/czyszczenie
[80 b4 1Z 1.9tdi 93'] Zepsuty nastawnik wymiana/czyszczenie
A więc pierwszy raz od ponad trzech lat z przygodą z audi 80 b4 muszę napisać o poważnym problemie. Mianowicie, od pewnego czasu w aucie mojego taty zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Niestety, teraz jest już tragicznie źle, na jałowym biegu obroty falują tak, że silnik prawie gaśnie, a podczas jazdy do 2 tys. silnik szarpie. Dopiero jazda wyższymi obrotami umożliwia w miarę normalne poruszanie się autem. Byliśmy u p.Bogdana w Nadarzynie, który stwierdził że problem tkwi w nastawniku i należy go wymienić. Powiedział żeby szukać używanego, ponieważ nowy kosztuje 1000zł (posiadał go na stanie). I teraz pytanie do was. Czy tego nastawnika nie da się wyczyścić, i konieczna jest jego wymiana ? Zapewne będzie mi ciężko znaleźć sam nastawnik i będę musiał kupić całą pompę wtryskową (z tego co stwierdził p.Bogdan jest to pompa starszego typu, auto z 93'). Jak sądzicie czy jeśli faktycznie konieczna będzie wymiana nastawnika to czy uda znaleźć mi się sam nastawnik czy raczej będę musiał kupić całą pompę ?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 07:41 przez Quest, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Za ta cene co Ci podał za nastawnik miałbys juz założony nowszy osprzet na aucie z nastawnikiem indukcyjnym. Jakis czas temu był na allegro nowy nastawnik potencjometryczny za 1600zł.
Jeśli ma jezdzic to auto dlugo i bezawaryjne to przekładka jest najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli uprzesz sie by pozostac na potencjometrycznym to szybciej znajdziesz pompe kompletna niz sam nastawnik.
Jeśli ma jezdzic to auto dlugo i bezawaryjne to przekładka jest najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli uprzesz sie by pozostac na potencjometrycznym to szybciej znajdziesz pompe kompletna niz sam nastawnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Eeetam ...ja mam sprawny ori potencjometryczny 8-) ...tylko jakby ktoś chciał ,to nie bawię się w żadne wysyłki...tylko i wyłacznie zakładam osobiscie ,żeby nie było potem telefonów że coś nie halo ...zakładam i mozna testować do woli ...a że to potencjometr ,to gwarancji ile pochodzi nie ma ,taka uroda tego badziewia ...ale zwykle jak jest sprawny i nic się nie dzieje ,to tak pozostanie na dłuzszy czasKrzysiek 84 pisze:Jeśli uprzesz sie by pozostac na potencjometrycznym to szybciej znajdziesz pompe kompletna niz sam nastawnik.
To auto absolutnie nie będzie miało zwiększanych mocy, ono po prostu ma jeździć tak jak przed awarią. Na dobrą sprawę będzie użytkowane w naszej rodzinie jeszcze rok. Czy rozebranie tego nastawnika i wyczyszczenie go może przynieść pozytywny skutek ? Czy w grę wchodzi tylko wymiana? Muszę dzisiaj jeszcze zobaczyć czy osprzęt silnika to bosch czy pierburg, podłączę VAGa i posprawdzam.
Munior ile ksoztowałaby u Ciebie impreza z naprawą/wymianą tego nastawnika ? Jestem spod warszawy więc miałbym kawałek do Ciebie żeby dojechać. Lub może ewentualnie chciałbyś sprzedać taki nastawnik?
Munior ile ksoztowałaby u Ciebie impreza z naprawą/wymianą tego nastawnika ? Jestem spod warszawy więc miałbym kawałek do Ciebie żeby dojechać. Lub może ewentualnie chciałbyś sprzedać taki nastawnik?