Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marcin_1_5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2011, 13:07

[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?

Post autor: marcin_1_5 » 04 lut 2011, 13:14

Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie chciałbym wymienić silnik z 1.8S na wtrysku jednopunktowym na 2.0E.
Czy da się to zrobić bez przeróbek?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 lut 2011, 13:18

_uwaga
_powitania

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2011, 16:56

Trochę przeróbek będzie. ale głownie z instalacją elektryczna gdyż blok jest od nastu lat taki sam wiec otwory pod łapy czy skrzynie podejdą. 2.0E to chyba ABK wiec pompa paliwa jest do wymiany z uwagi na wyższe ciśnienie układu. Skąd masz silnik i czy jest on kompletny?(obudowa filtra, kolektory itp itd)

[ Dodano: 2011-02-04, 17:00 ]
W b3 to 2.0 E to 3A także pompa na pewno no i ten nieszczęsny mechaniczny wtrysk. Jak działa w 100% to złota rzecz, gorzej jak coś niedomaga.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 lut 2011, 20:18

Może to i lepiej, żeby to był 2.0 z B3 bo nie trzeba by było mocowania silnika dorabiać, w przeciwieństwie do 2.0E ABK ;-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2011, 22:54

z b3 do b3 jasna sprawa ale jakie to 2.0E sam Marcin tylko wie.

marcin_1_5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2011, 13:07

Post autor: marcin_1_5 » 05 lut 2011, 12:03

No z B3 do B3, bo ja się trochę słabo znam i liczę na waszą pomoc. ;-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lut 2011, 17:38

To problemu nie ma musisz mieć kompletna jednostkę z wiązka i sterownikiem. Trochę kiepsko ze to mechaniczny wtrysk.

Potrzebujesz silnika
Kolektora dolotowego z wtryskami
przepływomierz-rozdzielacz
cewkę zapłonowa
aparat zapłonowy
puszkę filtra
silnik krokowy
sondę lambda (chyba już była w tym silniku)
sterownik do tego silnika
wiązkę elektryczna silnika

to tak na początek.

W kwestii elektryki to warto odezwać się do kolegi "aldi" bo ten człowiek wie co i jak. na moje to przekładanie wiązki będzie polegało na odłączeniu starych kostek i wpięciu nowych ale zawsze jakieś problemy możesz spotkać.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 05 lut 2011, 19:39

Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lut 2011, 21:19

Przemo80b3 pisze:Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?
W oznaczeniach może się nie łapie ale autor tematu wyraźnie napisał ze chce zmienić z wtrysku jednopunktowego na ten 2.0E....

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 06 lut 2011, 08:10

No może być tak jak mówisz. Fakt ja trochę nie doczytałem ;-)

marcin_1_5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2011, 13:07

Post autor: marcin_1_5 » 06 lut 2011, 11:14

Tak miałem gaz i teraz też będzie. Ja chyba jednak zostanę przy 1.8S takim jak miałem wcześniej. ;-)
Wielkie dzięki koledzy za pomoc.
Przepraszam za pomyłkę. Aktualnie mam silnik na jednopunkcie czyli to PM (nie znam się na tym).
A jaki polecacie silnik żebym nie musiał robić dużych przeróbek?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 lut 2011, 11:58

zostań przy PM w b3 to złoty silnik oszczędny i dość dynamiczny. Miałem kiedyś taką i byłem mega zadowolony. Inne jednostki typu jakieś 2L to większe spalanie i często problemy z rozbudowanymi układami wtryskowymi a tu prosta budowa mało rzeczy do zepsucia :)

marcin_1_5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2011, 13:07

Post autor: marcin_1_5 » 06 lut 2011, 13:00

Tak też zrobię. Zostanę przy silniku 1.8S. ;-) 90KM wystarczy w zupełności jak na pierwsze auto. ;-)
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 lut 2011, 05:20

Po to właśnie jest to forum ....pozdrawiam

danek9999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:31
Lokalizacja: tarnów

Post autor: danek9999 » 04 kwie 2013, 21:49

witam a ja mamdo was taka prosbe mam 80b3 1,8 s jn ke -jetronic wielopunkt i chciałbym włozyc cos wiekszego pod maske wiec prosze zaproponujcie co bedzie pasowało z niewielkimi przeróbkami?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl