Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań

Post autor: LUKASZdiy » 04 kwie 2013, 23:56

Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna ;) jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:

Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 09:46 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań na start

Post autor: duo » 05 kwie 2013, 00:22

LUKASZdiy pisze:Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna ;) jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:

Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
komputery są 2 jeden za schowkiem drugi przy słupku A na dole przy nodze ..
w coupe masz pompe w zbiorniku, a najlepiej zeby była zewnetzna pod podłogą
eletryki nie masz u siebie na pewno
najlepiej przełóz kompletna instalację z NG do siebie, wyjmij ładnie nic nie wycinaj i bedzie ok.
zdjaesz sobie sprawę o tym ze Twoj przedni pas i belka nie bedzie pasować także ?

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 05 kwie 2013, 00:43

O przednim pasie i belce nie widziałem czy da rade przełożyć to z Coupe??
Jak duże są zmiany?
Co masz na myśli mówiąc pompka zewnętrzna jakaś uniwersalna?
Czy ta z coupety ze zbiornika podejdzie do 80 b3?
Duże problemy są z przekładka elektryki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 kwie 2013, 05:44

LUKASZdiy, _uwaga

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 05 kwie 2013, 18:17

Temat poprawiony, mem jeszcze jedno pytanie, czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 05 kwie 2013, 19:50

LUKASZdiy pisze:Temat poprawiony, mem jeszcze jedno pytanie, czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??
jakby to ująć .. a zdejmiesz majtki nie sciagając spodni ? :mrgreen:

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 05 kwie 2013, 19:54

Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 05 kwie 2013, 20:00

LUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiać :-/

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 05 kwie 2013, 20:37

LUKASZdiy pisze:czy do przekladki wiazek elektrycznych musze zdejmować deske??
Za upartego to nie, ale dla komfortui poprawnego ułożenia instalacji wypadałoby. No i także wyciągnać nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 kwie 2013, 20:59

LUKASZdiy pisze:O przednim pasie i belce nie widziałem czy da rade przełożyć to z Coupe??
Jak duże są zmiany?
Co masz na myśli mówiąc pompka zewnętrzna jakaś uniwersalna?
Czy ta z coupety ze zbiornika podejdzie do 80 b3?
Duże problemy są z przekładka elektryki?
1) Da.
2) Kosmetyczne ale pasują P&P.
3) Może być uniwersalna ale ciśnienie musi dawać takie jak trzeba.
4) W Coupe masz pompkę zanurzeniową, w b3 zewnętrzną przy prawym tylnim kole.
5) Przekładka kompletnej elektryki jest bardzo prosta, prostsza niż odcięcie łap silnika z Coupe i wspawanie do B3.

Aha, zdjęcie deski w audi 80 jest banalnie proste.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 05 kwie 2013, 22:06

W silniku 1,6pp pompka jest przykręcona do bloku silnika jest ona mechaniczna,i napędzana przez wałek pośredni,ten który napędza aparat zapłonowy

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 05 kwie 2013, 22:19

trepek pisze:przy prawym tylnim kole.
.
nie zawsze ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 05 kwie 2013, 23:02

duo pisze:
trepek pisze:przy prawym tylnim kole.
.
nie zawsze ;-)
No chyba, nikt by nie niszczył quattro na rzecz ośki, a jak już to wtedy by była z lewej :mrgreen:

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 10:00

duo pisze:
LUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiać :-/

Przełożenie samej elektryki to dla mnie akurat nie problem, jestem po wymianie nagrzewnicy w 80 więc z tym nie bedzie problemu, a dodatkowo mam spore doświadczenie z elektryka, elektronika samochodową!!!
A czy musi się chcieć....no nie musi wystarczy mieć kasę, ale akurat kasa też nie gwarantuje że ktos ci zrobi pożądnie dlatego elektryke chce swapnac sobie sam.;)
A silnik i tak daje do mechnika by przełożył bo mi się nie chce zastanawiałem sie nad zleceniem całości jednak własnie kwestie uporządkowania elektryki, wiązek, boje sie powierzyć mechnikowi...
Coupete chciałem remontować, ale że na warsztacie jest jeszcze projekcik B2 a w germani znajomy wynalazł coupete Q2,8 i w okolicy lipca zwiezie do polski więc ta idzie na dawce gratów, elektryki, zderzaka, lamp,szybra itd do mojej perełki b3, bo i tak zona narzeka że nie ma miejsca w garazu;P


Czy łapy pod R5 trzeba ciac, słyszałem gdzieś ze przekreca sie całą belke z mocowaniem,?chociaż jeszcze nie wchodziłem pod spód auta...a że moja b3 od 5 msc stoi nieruszana to nie mam dostepu do komory..

Od jakiego silnika szukać pompki paliwa zewnętrznej która będzie dawać odpowiednie ciśnienie?

Czy pompka jest sterowana przez komputer silnika czy dostaje permanentne zasilanie po przekręceniu kluczyka?

Jaka farba najlepiej malowac blok silnik?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 kwie 2013, 10:08

Łapy R5 trzeba wyciąć z dawcy i wspawać do Twojej budy.

B3 sedan NG.

Pompkę podłączysz po przekaźniku.

Żaroodporną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl