[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań
[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań
Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:
Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:
Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 09:46 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań na start
komputery są 2 jeden za schowkiem drugi przy słupku A na dole przy nodze ..LUKASZdiy pisze:Witajcie otóż czas rozpocząć swap silnika, samochód dawca coupe 2,3ng już czeka moja 80 ma zainstalowaną potężna jednostkę 1,6 PP, wybrałem opcje w której zaprzyjaźniony mechanik wykona mi przekładkę silnika i skrzyni a ja sam wykonam elektrykę.
Prosił bym bardzo bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku spraw związanych z swapem:
Gdzie w coupe 2,3 NG znajduje się komputer?
Jak wygląda kwestia pompki paliwa, czy podejdzie ta z coupe?
Jak wygląda kwestia elektryki pompki paliwa, może 1,6 PP ma już położone zasilanie do pompki?
Co wg was w elektryce należało będzie przerobić zmodyfikować przy swapie na 2,3 NG?
w coupe masz pompe w zbiorniku, a najlepiej zeby była zewnetzna pod podłogą
eletryki nie masz u siebie na pewno
najlepiej przełóz kompletna instalację z NG do siebie, wyjmij ładnie nic nie wycinaj i bedzie ok.
zdjaesz sobie sprawę o tym ze Twoj przedni pas i belka nie bedzie pasować także ?
bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiaćLUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
1) Da.LUKASZdiy pisze:O przednim pasie i belce nie widziałem czy da rade przełożyć to z Coupe??
Jak duże są zmiany?
Co masz na myśli mówiąc pompka zewnętrzna jakaś uniwersalna?
Czy ta z coupety ze zbiornika podejdzie do 80 b3?
Duże problemy są z przekładka elektryki?
2) Kosmetyczne ale pasują P&P.
3) Może być uniwersalna ale ciśnienie musi dawać takie jak trzeba.
4) W Coupe masz pompkę zanurzeniową, w b3 zewnętrzną przy prawym tylnim kole.
5) Przekładka kompletnej elektryki jest bardzo prosta, prostsza niż odcięcie łap silnika z Coupe i wspawanie do B3.
Aha, zdjęcie deski w audi 80 jest banalnie proste.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
duo pisze:bez urazy ale jak Ty sie boisz sciągania deski przy swapie to z czyyyym do ludzi :mrgreen: a tak serio to masz dwa całe jezdzace auta, bardziej komfortowej sytuacji nie mozna juz sobie wyobrazic .. jezeli jest ktos to ma jakas wiedze mechaniczna raz el. powinien sobie dać radę, aha i bardzo ważna rzecz, temu komuś musi się chcieć i nie może być wieśniakiem druciarzem. Więcej do sukcesu nie potrzeba, łatwe ? mogłoby by się wydawać, a jednak stosunkowo czesto na allegro czy też tablicy pełno swapowych przebiśniegów się pojawia, z których można się posmiaćLUKASZdiy pisze:Tego sie obawiałem nie ma łatwo ;(
Przełożenie samej elektryki to dla mnie akurat nie problem, jestem po wymianie nagrzewnicy w 80 więc z tym nie bedzie problemu, a dodatkowo mam spore doświadczenie z elektryka, elektronika samochodową!!!
A czy musi się chcieć....no nie musi wystarczy mieć kasę, ale akurat kasa też nie gwarantuje że ktos ci zrobi pożądnie dlatego elektryke chce swapnac sobie sam.
A silnik i tak daje do mechnika by przełożył bo mi się nie chce zastanawiałem sie nad zleceniem całości jednak własnie kwestie uporządkowania elektryki, wiązek, boje sie powierzyć mechnikowi...
Coupete chciałem remontować, ale że na warsztacie jest jeszcze projekcik B2 a w germani znajomy wynalazł coupete Q2,8 i w okolicy lipca zwiezie do polski więc ta idzie na dawce gratów, elektryki, zderzaka, lamp,szybra itd do mojej perełki b3, bo i tak zona narzeka że nie ma miejsca w garazu;P
Czy łapy pod R5 trzeba ciac, słyszałem gdzieś ze przekreca sie całą belke z mocowaniem,?chociaż jeszcze nie wchodziłem pod spód auta...a że moja b3 od 5 msc stoi nieruszana to nie mam dostepu do komory..
Od jakiego silnika szukać pompki paliwa zewnętrznej która będzie dawać odpowiednie ciśnienie?
Czy pompka jest sterowana przez komputer silnika czy dostaje permanentne zasilanie po przekręceniu kluczyka?
Jaka farba najlepiej malowac blok silnik?