dynamiczny? a to dobre :lol: :lol: jakbym nie miał uszów to bym się chyba w koło głowy śmiał ja teraz posiadam hankę 200 niutonometrów momentu a na każde 10kg masy przypada 2km.I powiem szczerze że rozglądam się za wózkiem ponad 200km i około 300 nmLukaszbroz pisze:zostań przy PM w b3 to złoty silnik oszczędny i dość dynamiczny. Miałem kiedyś taką i byłem mega zadowolony. Inne jednostki typu jakieś 2L to większe spalanie i często problemy z rozbudowanymi układami wtryskowymi a tu prosta budowa mało rzeczy do zepsucia
[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1.6 i 1.8 mają tą tamą średnice tłoka 81 mm ale już 2.0 R4 ma 82,5mm. Pięciocylindrowe 2,0 ma 81mm a 2.3 82,5 więc zakres jest mniejszy.Darek 1.8 pm pisze: Audi mają zmienią pojemność (od 1.6 do 2.0) przez skok tłoka wiec wystarczy zmiana wału korbowodowego i samych korbowodów tłoki pozostają te same
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
- Lokalizacja: Łódź
Jak się ma 1,8 to najszybszym sposobem na polepszenie osiągów jest wymiana wałka rozrządu na 2,0 ABK (ostrzejszy wałek) albo całą głowice ma o 2mm większe zawory ssące + planowanie głowicy i wymiana kolektora wydechowego z ABK:)
Przyrosty mocy będą odczuwalne a cała przeróbka jeżeli ktoś sam umie zrobić to wynosi do 400zł:) Może nawet taniej .Zależy jak się dostanie części.
Przyrosty mocy będą odczuwalne a cała przeróbka jeżeli ktoś sam umie zrobić to wynosi do 400zł:) Może nawet taniej .Zależy jak się dostanie części.
W silniku PM możesz dać wałek od ABK, splanować swoją głowice + lekki porting kanałow wydechowych w glowicy i wypolerować, dotego kolektor ssący lekko papierem sciernym te większe zadziory, przepistnice większą, kolektor wydechowy 4:2:1 i po takich przeróbkach bedziesz czuł rużnice. Ja w swoim JN kupiłem głowice od ABK i ją splanowalem i kanaly wydechowe wypolerowałem, kolektor wydechowy zmieniłem. I różnica jest taka że jak pod pewną góre wyjeżdżałem 125km/h max to teraz 145 wiec jak dla mnie sie opłaciło i autko oczywiscie jest żwawsze.