Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 05 kwie 2013, 20:56

Lukaszbroz pisze:zostań przy PM w b3 to złoty silnik oszczędny i dość dynamiczny. Miałem kiedyś taką i byłem mega zadowolony. Inne jednostki typu jakieś 2L to większe spalanie i często problemy z rozbudowanymi układami wtryskowymi a tu prosta budowa mało rzeczy do zepsucia :)
dynamiczny? a to dobre :lol: :lol: jakbym nie miał uszów to bym się chyba w koło głowy śmiał ja teraz posiadam hankę 200 niutonometrów momentu a na każde 10kg masy przypada 2km.I powiem szczerze że rozglądam się za wózkiem ponad 200km i około 300 nm

Darek 1.8 pm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Darek 1.8 pm » 06 kwie 2013, 20:33

może tylko przypomnę ale w silnikach wkładanych do naszych pojazdów Audi mają zmienią pojemność (od 1.6 do 2.0) przez skok tłoka wiec wystarczy zmiana wału korbowodowego i samych korbowodów tłoki pozostają te same, lecz jak ma to wszystko ładnie hulać to trzeba i osprzęt silnika zmienić

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2013, 20:58

Darek 1.8 pm pisze: Audi mają zmienią pojemność (od 1.6 do 2.0) przez skok tłoka wiec wystarczy zmiana wału korbowodowego i samych korbowodów tłoki pozostają te same
1.6 i 1.8 mają tą tamą średnice tłoka 81 mm ale już 2.0 R4 ma 82,5mm. Pięciocylindrowe 2,0 ma 81mm a 2.3 82,5 więc zakres jest mniejszy.

Darek 1.8 pm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Darek 1.8 pm » 06 kwie 2013, 22:07

w takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd i dziękuję za poprawienie

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 06 kwie 2013, 22:11

Jak się ma 1,8 to najszybszym sposobem na polepszenie osiągów jest wymiana wałka rozrządu na 2,0 ABK (ostrzejszy wałek) albo całą głowice ma o 2mm większe zawory ssące + planowanie głowicy i wymiana kolektora wydechowego z ABK:)
Przyrosty mocy będą odczuwalne a cała przeróbka jeżeli ktoś sam umie zrobić to wynosi do 400zł:) Może nawet taniej .Zależy jak się dostanie części.

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 07 kwie 2013, 09:29

jaki 1,8 masz na myśli? Bo chyba nie wszystkie wersje wtryskowe etc.

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 07 kwie 2013, 15:02

W silniku PM możesz dać wałek od ABK, splanować swoją głowice + lekki porting kanałow wydechowych w glowicy i wypolerować, dotego kolektor ssący lekko papierem sciernym te większe zadziory, przepistnice większą, kolektor wydechowy 4:2:1 i po takich przeróbkach bedziesz czuł rużnice. Ja w swoim JN kupiłem głowice od ABK i ją splanowalem i kanaly wydechowe wypolerowałem, kolektor wydechowy zmieniłem. I różnica jest taka że jak pod pewną góre wyjeżdżałem 125km/h max to teraz 145 wiec jak dla mnie sie opłaciło i autko oczywiscie jest żwawsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl