Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1991 PP]SWAP na 2,3 NG rozpoczecie pracy, kilka pytań

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 kwie 2013, 11:18

[quote="Krycha"]
B3 sedan NG.
[quote]
nie tylko.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 14:01

Kurde liczyłem że przekładka odbędzie się bez spawania......
Bo nie ma możliwości użyć zanurzeniowej pompki paliwa??

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 kwie 2013, 14:05

LUKASZdiy pisze:Kurde liczyłem że przekładka odbędzie się bez spawania......
Bo nie ma możliwości użyć zanurzeniowej pompki paliwa??
a Ty w ogole oglądałeś swoj bak "pod tym kątem" ?

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 14:32

Powiem Ci że jeszcze nie....bo moja 80 od 5 msc stoi w garażu nieruszana i czeka aż wyschnie na zewnątrz jutro ja chce wyciagnąć;)
Poprostu miałem kiedyś rano wizję i kupiłem sobie coupe, zacząłem ja robić, wymieniłem wydech, przednie zawieszenie, później miałem kolejna wizje kupić sobie 2,8 w Q w miedzy czasie zacząłem projekt restauracji B2;)
Więc ta pierwsza została niedokończona i miałem kolejna wizje na swap silnika do mojej 80 i tak zaczałem ten tamacik o swapie;)
Ale akurat spawanie łap, i pompkę paliwa zrobi mechanik ;)

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 kwie 2013, 16:39

LUKASZdiy pisze:Powiem Ci że jeszcze nie....bo moja 80 od 5 msc stoi w garażu nieruszana i czeka aż wyschnie na zewnątrz jutro ja chce wyciagnąć;)
Poprostu miałem kiedyś rano wizję i kupiłem sobie coupe, zacząłem ja robić, wymieniłem wydech, przednie zawieszenie, później miałem kolejna wizje kupić sobie 2,8 w Q w miedzy czasie zacząłem projekt restauracji B2;)
Więc ta pierwsza została niedokończona i miałem kolejna wizje na swap silnika do mojej 80 i tak zaczałem ten tamacik o swapie;)
Ale akurat spawanie łap, i pompkę paliwa zrobi mechanik ;)
ja przez takie wizje nazbierałem 8 aut wszystkie zaczalem robic nic nie moge skonczyc i się teraz ze mnie śmieją, że nie wyjadę przed końcem świata niczym :mrgreen: na szczęście ograniczyłem tabor do połowy i idzie znacznie lepiej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 kwie 2013, 16:50

nie tylko.
PS, SD, JN, AAD, 6A kto co lubi...

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 17:42

Oj takie wizje są najgorsze;)

Reasumując robię ogólny plan pracy

Samochód dawca:
Rozebranie deski rozdzielczej
Delikatne wymontowanie całej elektryki, wiązek komputera I i II
Wymontowanie wiązki do pompy paliwa
Zdemontowanie osprzetu, chłodnicy, filtra powietrza, wtrysku itd
Wyjęcie silnika
Obciecie łap mocujacych sam silnik

Samochód biorca:
Demontaż dechy
Demontaż silnika

I teraz pytanie czy elektrykę kłaść przed czy po przeszczepie samego bloku?

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 kwie 2013, 18:10

LUKASZdiy pisze:
I teraz pytanie czy elektrykę kłaść przed czy po przeszczepie samego bloku?
bez różnicy

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 20:15

ta pompkę chce dać, pytanie czy ona musi być pod silnikiem czy mogę dać ja w komorze??

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 kwie 2013, 21:55

LUKASZdiy pisze:ta pompkę chce dać, pytanie czy ona musi być pod silnikiem czy mogę dać ja w komorze??
jakto pod silnikiem ? :shock: możesz za przeproszeniem ją wsadzić gdzie tylko chcesz :mrgreen: i bedzie ok <ok>

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 06 kwie 2013, 22:45

pod samochodem znaczy ;)
Jeżeli dobrze kombinuje to jak podłącze ja w komorze silnika, przy obecnym końcu rurki z baku to bedzie git :)
Pompka po przekręceniu kluczyka zaczyna pompować paliwo non stop czy komputer sterujący wyłącza ją po jakimś czasie??

Czy z B3 też bedę musiał wyciąć łapy??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 kwie 2013, 23:00

LUKASZdiy pisze:Pompka po przekręceniu kluczyka zaczyna pompować paliwo non stop czy komputer sterujący wyłącza ją po jakimś czasie??
Po zapłonie pompka dobija ciśnienie w układzie i wyłącza ją przekaźnik w skrzynce bezieczników.
LUKASZdiy pisze:Czy z B3 też bedę musiał wyciąć łapy??
Oglądałeś auta pod względem przekładki motoru ? W B3 R4 masz łapy na sankach. Wymieniasz sanki na te z R5, i wycinasz z niego umiejętnie łapy, a potem nakładasz na podłużnice u siebie i spawasz. Nawet nie trzeba mierzyć ponieważ podłużnice są pod to idealnie przygotowane. Lepiej mieć nie można w kwesti dorabiania łap ;-)

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 07 kwie 2013, 07:34

Pisalem ze jeszcze nie ogladalem b3 bo stoi w garazu i czeka na ladna pogode.
Pozwole sobie jeszcze podrazyc temat pompki, co steruje jej wyłączeniem? No bo przekaźnik to tylko element wykonawczy, chyba ze on w sobie ma jakąś czasówkę
Wg mnie praca przekaznika powinien sterowac komputer.
Dzis jest ładna pogoda wiec zaraz idę wystawić moja 80 porobię fotki i wrzucę na forum

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 kwie 2013, 11:01

LUKASZdiy pisze:Pozwole sobie jeszcze podrazyc temat pompki, co steruje jej wyłączeniem?
Taj sterują tym komputer, jak wspomniał Audi Sport, pompkę włącza na chwilę po włączeniu zapłonu a później załącza gdy wykryje pracę silnika.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 07 kwie 2013, 13:15

Ołki o to mi chodziło:)

Większość info jakie potrzebowałem zgromadziłem, od środy zaczynam rozbebeszać deskę w qoupecie i przekładać elektrykę.

Czy po zmianie muszę jeszcze zmieniać coś w kablowaniu deski, licznika w B3?
W mojej nie mam obrotka po zmianie i przełożeniu zegarów muszę coś zmieniac?

Czy wydech tez muszę przekładać? domniemam iż tak, bo z tego co wiem Qoupeta ma do polowy jak B3 a pózniej juz cos nowego?
Czy napoczątek po swapie moge podpiac to pod moja stara rurę czy miejsce konca kolektora jest zupełnie gdzie indziej?
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2013, 13:45 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl