[80 B3 1.6 PP] Problem z wieloma rzeczami; kierunki itd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2008, 14:28
[80 B3 1.6 PP] Problem z wieloma rzeczami; kierunki itd.
Witam mam problem z Audi. Kiedyś jak jezdzilem to co jakis czas nie działały mi kierunkowskazy, wiatrak przy chlodnicy sie nie zalaczal powyzej 90 stopni, dmuchawa w srodku auta, wycieraczki i podgrzewanie tylnej szyby (tyle zauwazylem) Działo sie tak zadko, wystarczylo ze wyciagnalem kluczyk ze stacyjki wlazylem jeszcze raz i juz dzialalo. Jak nie dzialalo to wszystko co napisalem jak dzialalo tez wszystko. Ostatnio mi sie stalo tak ze juz caly czas nie działa... sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa dobre. Jako ze nie znam sie kompletnie na elektryce wiec nie wiem w co rece wlozyc... Teraz takim autem nie moge jezdzic wiadomo goraco, korki to woda odrazu 95 stopni a tu wiatrak nie dziala, pada to nie mam wycieraczek, chce skrecic to nie ma kierunkowskazy... Bardzo prosze o jakas rade co mam sprawdzic, wyminic itp. Z góry dzieki, pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
PikPin, Mi przychodzi na myśl że "pająk" czyli przełączniki zespolone przy kierownicy wysiadają. To jedna z częstszych usterek tego modelu. Ale nie jestem w tym temacie zbyt obeznany więc mogę się mylić.
Co do niedziałającej dmuchawy chłodnicy to polecam sprawdzić czy włączy się ona jak złączy się dwa obwody w kostce czujnika w chłodnicy, który właśnie ma go załączyć gdy zrobi się za gorąco. Jeśli po złączeniu (przy włączonym zapłonie) nie włączy się helikopter to znaczy że prąd nie dochodzi (patrz. moja teoria kostki stacyjki). Jeśli się włączy to znaczy że czujnik włączający do wymiany albo wskaźnik na desce zawyża.
Może kostka stacyjki wysiada i nie daje prądu na urządzenia które włączają się po przekręceniu kluczyka. Bo z tego co zaobserwowałem to zapłon i urządzenia włączające się po przekręceniu kluczyka to dwa oddzielne obwody na kostce bo np. dmuchawę, podgrzewanie szyby, światła mijanie/drogowe, kierunkowskazy, wentylator chłodnicy, wycieraczki można włączyć nie włączając zapłonu, ostrożnie przekręcając kluczyk można załapać taki stan przed pozycją włączającą zapłon. Może to też być jakiś przekaźnik który daje prąd na te wszystkie urządzenia, musisz jakoś dojść gdzie ten prąd ginie.Marcin_191 pisze:Kiedyś jak jezdzilem to co jakis czas nie działały mi kierunkowskazy, wiatrak przy chlodnicy sie nie zalaczal powyzej 90 stopni, dmuchawa w srodku auta, wycieraczki i podgrzewanie tylnej szyby (tyle zauwazylem) Działo sie tak zadko, wystarczylo ze wyciagnalem kluczyk ze stacyjki wlazylem jeszcze raz i juz dzialalo.
Co do niedziałającej dmuchawy chłodnicy to polecam sprawdzić czy włączy się ona jak złączy się dwa obwody w kostce czujnika w chłodnicy, który właśnie ma go załączyć gdy zrobi się za gorąco. Jeśli po złączeniu (przy włączonym zapłonie) nie włączy się helikopter to znaczy że prąd nie dochodzi (patrz. moja teoria kostki stacyjki). Jeśli się włączy to znaczy że czujnik włączający do wymiany albo wskaźnik na desce zawyża.
Miałem ostatnio identyczną sytuację z jednym tylnim kierunkiem. Po 5 minutach jazdy wysiadał. Na forum było już kilka wątków na ten temat i po ich lekturze wydawało mi się, że bez zaglądania do pająka się nie obejdze. Bo z masą było wszystko OK.PikPin pisze:Mam podobny problem co Marcin 191 niemam jednego światła mijania ani jednego lewego kierunkowskazu niewiem co jest grane mam troche zardzewiałe styki od kierunkowskazu ale to chyba nie to bo styk jest niewiem co jest grane prosze o pomoc
Koniec końców okazało się, że wystarczyła wymiana listwy żarówkowej w migaczu (koszt 4 zł).
Włącz kierunek i pomerdaj żarówką i zobacz czy nie łapie w jakiejś szczególnej pozycji.
do Marcin_191
Ja mialem to samo, przestawaly dzialac kierunki, wycieraczki, wiatrak itd. wina lezala w bezpieczniku. u mnie jest to nr 15 i mimo to ze nie byl przepalony to nie przewodzil pradu. trzeba wyczyscic te styki w skrzynce bezpiecznikow i dac nowy bezpiecznik, jezeli nie masz to wystarczy narazie przeczyscic stary, tyle ze po jakims czasie problem powroci
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
Witam, podłączam się do tematu.
Dzisiaj zabrałem się za wymianę "późnoreagującej" kostki stacyjki . Wszystko poszło w miarę sprawnie, obeszło sie bez wyciągania stacyjki, za sprawa 4-centymetrowego śrubokręta. Niestety dopiero jak było ciemno, a ja wyjeżdżałem do pracy zobaczyłem że brak:
-lewego światła tylnego(zmieniłem żarówkę - nic)
-kierunkowskazów
-postojówek przód i tył
-świateł przeciwmgielnych przód i tył (podświetlenie przycisków jest)
-podświetlenia licznika
-awaryjnych
Nawiew działa, ale nie działa jego podświetlenie. Zostały tylko światła mijania i drogowe. Ogrzewania szyby nie sprawdzałem
Przełącznika zespolonego nie wyciagałem, wszysko robiłem leżąc pod kierownicą.
Czy w okolicy stacyjki jest jakas kostka lub złącze którym można rozłączyć to wszystko? Czy uszkodzony któryś ze styków w kostce stacyjki może dać takie wariacwo?
P.S. Kostka nowa ale podróbka za 30 zł. i Rzecz ważna chyba, przy sprawdzaniu tego wszystkiego słychać było trzaski w CB, tak jakby styk był ale lichy i iskrzyło:(
Dzisiaj zabrałem się za wymianę "późnoreagującej" kostki stacyjki . Wszystko poszło w miarę sprawnie, obeszło sie bez wyciągania stacyjki, za sprawa 4-centymetrowego śrubokręta. Niestety dopiero jak było ciemno, a ja wyjeżdżałem do pracy zobaczyłem że brak:
-lewego światła tylnego(zmieniłem żarówkę - nic)
-kierunkowskazów
-postojówek przód i tył
-świateł przeciwmgielnych przód i tył (podświetlenie przycisków jest)
-podświetlenia licznika
-awaryjnych
Nawiew działa, ale nie działa jego podświetlenie. Zostały tylko światła mijania i drogowe. Ogrzewania szyby nie sprawdzałem
Przełącznika zespolonego nie wyciagałem, wszysko robiłem leżąc pod kierownicą.
Czy w okolicy stacyjki jest jakas kostka lub złącze którym można rozłączyć to wszystko? Czy uszkodzony któryś ze styków w kostce stacyjki może dać takie wariacwo?
P.S. Kostka nowa ale podróbka za 30 zł. i Rzecz ważna chyba, przy sprawdzaniu tego wszystkiego słychać było trzaski w CB, tak jakby styk był ale lichy i iskrzyło:(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli wymieniałeś to leżąc od spodu mogłeś zruszyć którąś z kostek obok kolumny kierownicy. Do tych kostek idą kable z przełączników zespolonych.jerry pisze:Przełącznika zespolonego nie wyciagałem, wszysko robiłem leżąc pod kierownicą.
Czy w okolicy stacyjki jest jakas kostka lub złącze którym można rozłączyć to wszystko? Czy uszkodzony któryś ze styków w kostce stacyjki może dać takie wariactwo?
Postojówki i awaryjne powinny działać bez przekręcania stacyjki.
Sprawdź te kostki o których pisałem wyżej i ewentualnie sprawdź czy dobrze podłączyłeś kostkę stacyjki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 lut 2010, 12:20