[2.3 NG] regulator wolnych obrotów
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
papaj, tzn co mam sprawdzić czy tam we wtyczce na przekręconym zapłonie jest prąd na tym pinie od strony grodzi??
[ Dodano: 2013-03-14, 17:48 ]
Na zapalonym aucie na środkowym pinie w kostce jest prąd. W wejściu od strony przepustnicy jest przejście pomiędzy środkowym pinem a obydwoma zewnętrznymi :roll:
[ Dodano: 2013-03-14, 17:48 ]
Na zapalonym aucie na środkowym pinie w kostce jest prąd. W wejściu od strony przepustnicy jest przejście pomiędzy środkowym pinem a obydwoma zewnętrznymi :roll:
przejscie powinno być tylko na jednym, na zgaszonym silniku przyłozyc miernik do srodkowego i zew od str grodzi i sprawdzic, najlepiej przepustnice zamknac - otworzyc i powinno byc widac wyraznie, jutro jeszcze raz u siebie sprawdze dla pewnosci, ale przejscie powinno byc tylko na jednym, w zależności od położenia przepustnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Też mialem ten problem. Przepustnica nie zamykała sie do konca i byly cuda na kiju. Czyszczenie przepustnicy pomogło. tylko ze mam inny smieszny troszke problem, po rozgrzaniu samochod zaczyna smiesznie falować 1000-1100 zgasze zapalam jest ok. po jakis 20 min zaczyna falowac. Ktoś sie z tym spotkał?:D
z ciekawosci, ten nastawnik to ta szara kostka BOSCH, jaki ma byc efekt po odpieciu wtyczki? jak reaguje silnik po odpieciu wtyczki gdy nastawnik jest walniety a jak reaguje silnik gdy nastawnik jest wporzadku?orsa_83 pisze:Obstawiam nastawnik ciśnienia (przymocowany do przepływomierza z przodu jak stoisz przed samochodem). Odpal swoje NG, poczekaj aż silnik się zagrzeje i zacznie falować - wtedy odepnij wtyczkę od nastawnika i będziesz miał odpowiedź, czy to jest winowajca falujących obrotów.
jak walniety to zero reakcji silnika?
jak dobry to silnik jak zareaguje?
gdzies czytalem ze tu ktos z forum zmienial uszczelke na tym ustrojstwie i to delikatna sprawa jest,
PS. czy w samochodzie jest gaz??
Odnośnie nastawnika, to znalazłem podobne informacje, straszna delikatna sprawa jeśli się źle go przymocuje. U mnie zaczęły się problemy, gdy zacząłem grzebać przy przepływomierzu i filtrze powietrza - najwyraźniej musiałem coś zruszyć przy zdejmowaniu, zakładaniu przepływki. Silnik na początku falował mi niezależnie od temperatury silnika. Po wyregulowaniu talerzyka przepływomierza miałem spokój na zimnym, natomiast na ciepłym problem dalej istniał, więc na zagrzanym silniku wyjąłem wtyczkę z nastawnika i falowanie zniknęło ... po podpięciu silnik dalej falował, więc dokręciłem lekko nastawnik i problem zniknął. Nie pytaj dlaczego wyczytałem na forum, że jeden kolega pozbył się z kolei falowania, przez popuszczenie śrub z nastawnika i tym się zasugerowałem. Jak widać pomogło.
Fotka gdzie znajdziecie nastawnik w załączniku.
Fotka gdzie znajdziecie nastawnik w załączniku.
Znalazlem w garażu taki nastawnik w starej przepływce po wystrzale(nie moja robota) jak myślicie bedzie sprawna. Dodam ze jak rozgrzeje silnik i odplaczek kosteczke od tego nastawnika to silnik fajnie pracuje tylko ze na obroty nie idzie go wkrecic;p ale domyslam sie dlaczego;D
więc jak zmieniać?:D
P.S moj czujnik wody 2pin przy ok 90 stopni ma rezystancje ok 430 Ohm.
więc jak zmieniać?:D
P.S moj czujnik wody 2pin przy ok 90 stopni ma rezystancje ok 430 Ohm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle