Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.0 ABK ] Duze ubytki oleju silnikowego.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Horac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2012, 12:57
Lokalizacja: Koszalin/Bobolice

[ 2.0 ABK ] Duze ubytki oleju silnikowego.

Post autor: Horac » 06 kwie 2013, 13:25

Witam. Posiadam Audi B4 2.0 ABK. Sprawa wyglada nastepujaco. Okolo miesiaca temu odpalajac samochod uslyszalem halas z hydropopychaczy. Wystepuje to po krutkim postoju auta czyli gdy olej ucieka juz do miski. Pomyslalem malo oleju. Wyciagam bagnet a tam susza. Dolalem wtedy ok 1.5 L oleju i jezdzilem okolo miesiaca. Ostatnio znowu to samo halas hydro, spojrzenie na bagnet a tam znowu trzeba dolac 1.3 L. I z tad moje pytanie. Auto posiada lekkie zapocenia ale nie takie aby ucieklo 1.3 L oleju w przeciagu 1000 km bo tyle zrobilem przez ostatni miesiac. Po zatym gdyby to byl tak mocny wyciek zostawialo by plamy na ziemi tym bardziej ze zdjolem oslone a tak nie jest wiec to nie kwestia wyciekow. Auto odpala na zimnym, cieplym bezproblemowo. Nie kopci. Nie przerywa. Z moca tez wszystko jak najbardziej ok. Podejzewam ze padly uszczelniacze zaworowe. Dlatego pytam co wy o tym sadzicie? W aucie nie ma LPG. Uszczelka pod glowica sprawdzona na zawartosc CO2. Oleju w wodzie tez nie ma. Olej wymieniany co 10 000 tys 10W40. Czy ktos juz przerabial kwestie tych uszczelniaczy i czy to pomogło? Z góry dziekuje za podpowiedz. Wszystkie zimering rowniez beda nowe plus uszczelka miski i pokrywy zaworow. Glowicy w porzadku wiec bez sensu ja zmieniac a do wymiany uszczelniaczy nie trzeba jej zdejmowac.

Pozdr. :-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 06 kwie 2013, 14:21

nic nadzwyczajnego się nie dzieje. Te silniki "żreją" olej. Moja też tak żarła do wymiany pierścieni na tłokach i uszczelniaczy zaworowych.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 06 kwie 2013, 16:19

zmień gumki zaworowe i powinno być ok koszt części : gumki ok 30zł + uszczelka pod pokrywkę ( korek z 17zł, guma nawet ok 40zł ) i simering na wałek ok 12 + trochę pracy. Co innego jakby już powoli smolił na niebiesko wtedy to już bardziej pierścienie.

Horac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2012, 12:57
Lokalizacja: Koszalin/Bobolice

Post autor: Horac » 06 kwie 2013, 16:43

Podziekował :-)

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 07 kwie 2013, 19:54

A jak wymiana uszczelniaczy nie pomoże to zmień popychacze bo to też może być przyczyną

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 07 kwie 2013, 20:05

szklanki ? Dlaczego ?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 kwie 2013, 21:22

Popychacze hydrauliczne nic do tego nie mają, olej w nie wpływa pod ciśnieniem(najmniej 0.3 bara, bo wynika to z wysokości słupa oleju potrzebnego do przemieszczenia tegoż oleju z miski do smarowani najwyższych punktów silnika czy jakoś tak) i z nich "wylata", chyba w około 0.5h się wymienia w popychaczach całkowicie. Jak wylatuje nie kanalikami, a bokami to szklanki będą klepać, ale oleju ubywać nie będzie, pod popychaczem jest bowiem zawór z trzonkiem zaiwaniającym w prowadnicy na której wierzch jest naciskany uszczelniacz trzonka zaworowego mający zapobiegać ściekaniu oleju po zaworze do komory spalania. Po prostu będzie sobie wesoło mlaskało i silnik będzie bardziej potrzebował porządnego ciśnienia obiegowego oleju(tego co podają wskaźniki dodatkowe na przykład). Jeżeli prowadnica jest wypierdziana i są luzy(trzonek giba się w niej jak p#$%^y rezus) to gumka uszczelniacza nawet nowa swoje normalne okresy pracy realizuje jak dawne CCCP plany budowlane -5 letni w 3 dni i taka "gumka" szybko staje się romemłana jak....nie będę przeklinał :lol:
I znowu zaczyna wcipiać olej, zresztą jak zawór lata w prowadnicy to i zdrowa gumka niekoniecznie olej uratuje przed upadkiem do cylindra.

@Darecki3037
Napisałeś, że one żreją olej, bo tak mają i w jednym zdaniu, że Twój przestał po naprawie ;-) Więc pozwól, że Ci wypomnę tą niekonsekwencję. Te silniki jak są w stanie przyzwoitym wcale nie żreją oleju, jak są zmęczone, czy mają np. zapieczone pierścienie(ze wskazaniem na zgarniające) to będą chłeptać smarowidło.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 07 kwie 2013, 21:34

w 90% takich przypadków to wina uszczelniaczy zaworowych...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 kwie 2013, 22:05

Najprostsza i najtańsza do usunięcia z tych mniej prozaicznych. Dalej już lecimy z pierścieniami, często bywają zapieczone, bo jeżdżąc na g...e ludzie otrzymują g....e smarowanie i dodatkowo sam stolec klajstrujący silnik. Potem już wszelkie pęknięcia głowicy, przedmuchy z powodu zużycia i tak dalej....

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 08 kwie 2013, 20:30

Ja u siebie wymieniałem uszczelniacze i zużycie oleju spadło w bardzo znacznym stopniu więc od tego bym zaczął.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl