Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 AFF] Problem z dużym spalaniem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

[B5 AFF] Problem z dużym spalaniem

Post autor: Damianoo » 09 kwie 2013, 20:36

Witam. Od czasu wymiany sprężyn przy sekcji mam problem z dużym spalniem. Na ustawieniach dawki 3,0 mg/R, ładowaniu 1200 i kącie 54-58 palił mi ok 10l w miescie i ok 8 w trasie. Po pozniejszej korekcji dawki na 4.5 i kąta na 48-52 spalanie ok litra spadło. Pozniej postanowiłem dodać mocy autu i założyłem sterownik a 1Z. O dziwo mocy troche przybyło a spalanie troche spadło (znów o jakieś 1,5l). Byłem zadowolony iż myślałem że mojemu sterownikowi coś dolegało. Po jakiś czasie postanowiłem podpiąć komputer i zobaczyć czy nie ma zadnych błędów po ów zmianie i okazało sie ze nie ma. Leczy przy okazji zobaczyłem że po zmianie sterownika dawka przestawiła sie na 6mg/R (stąd ten spadek w spalaniu). Domyślam się ze jak ustawie dawkę 4,5-5 to znów bedzie dużo palił. Auto dobrze paliło w mrozy, nie zamula i nie kopci. Co proponujecie sprawdzić ?

Z góry przepraszam że taki długi opis ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 09 kwie 2013, 20:44

Czy ja wiem...moze troszeczke wzrosnac ale nie zeby az o litr czy 2... ja mam softa pod 130 KM i dawke 2.6 i spalanie wogole nie wzroslo wiec nie wiem od czego to zalezy :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2013, 20:45

Damianoo pisze:Pozniej postanowiłem dodać mocy autu i założyłem sterownik a 1Z. O dziwo mocy troche przybyło a spalanie troche spadło (znów o jakieś 1,5l). Byłem zadowolony iż myślałem że mojemu sterownikowi coś dolegało. Po jakiś czasie postanowiłem podpiąć komputer i zobaczyć czy nie ma zadnych błędów po ów zmianie i okazało sie ze nie ma. Leczy przy okazji zobaczyłem że po zmianie sterownika dawka przestawiła sie na 6mg/R (stąd ten spadek w spalaniu). Domyślam się ze jak ustawie dawkę 4,5-5 to znów bedzie dużo palił.
Nic z tego nie rozumiem :roll: i pewnie nie tylko ja :-P ...jaki sterownik miałeś ,a jaki załozyłeś :?: dawka ok.4,4 mg to dawka fabryczna ,wiec spalanie 8-10 litrów ,normalnie na ori sterowniku ,ori wtryskach i normalnej dawce ,raczej nie jest możliwe,nawet przy cięzkiej nodze...ale doładowanie 1,2 bara ,fabrycznie nie wystepuje ,wiec ... :?:

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 09 kwie 2013, 20:51

Noga bardzo lekka. Miałem wcześniej fabryczny sterownik z AFF-a to jest 75km. Założyłem z 1Z bo 1Z i AFF to to samo tylko AFF ma słabszy soft

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 kwie 2013, 21:02

Jakie sprężyny założyłeś?

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 10 kwie 2013, 15:12

tutaj na sekcji były zakładane a jakie to nie wiem bo to mechanik zmieniał

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2013, 19:46

Damianoo pisze:tutaj na sekcji były zakładane a jakie to nie wiem bo to mechanik zmieniał
Sprężyny w ori 90 tkach były 34 mm ,mógł też załozyć 37 mm ,ale jakich by nie założył ,to wiekszego spalania nie spowodują i kropka 8-)

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 10 kwie 2013, 20:30

To co tam można było zepsuć przy okazji rozebrania pompy ?
Przy obrotach ok 1800 na piątce jak wcisne pedał gazu to auto wydaje dziwne odgłosy i wpada w wibracje. Tak było przed wymianą i jest dajej. Możliwe że wina leży po stronie nastawnika?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2013, 20:35

Damianoo pisze:To co tam można było zepsuć przy okazji rozebrania pompy ?
Jak chodzi to raczej nic 8-)
Damianoo pisze:Przy obrotach ok 1800 na piątce jak wcisne pedał gazu to auto wydaje dziwne odgłosy i wpada w wibracje. Tak było przed wymianą i jest dajej. Możliwe że wina leży po stronie nastawnika?
Mozliwe i akurat to mozna szybko sprawdzić ,odpinając wtyczke impusatora w skrzyni

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 10 kwie 2013, 21:01

Jak chodzi to raczej nic
A na przykład w celu ,,dodania mocy'' obrócić lub przesunąć jakoś sekcję ?
Mozliwe i akurat to mozna szybko sprawdzić ,odpinając wtyczke impusatora w skrzyni
To chodzi o napęd do prędkościomierza tak ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2013, 21:31

Damianoo pisze:A na przykład w celu ,,dodania mocy'' obrócić lub przesunąć jakoś sekcję ?
Tam jest tylko jedna sekcja , i nic się tam nie da "obrucić "ani "przesunąć " bo wszystko musi być na swoim miejscu :-P a w celu dodania mocy zmienia się zawartość pamięci komputera ;-)
Damianoo pisze:Mozliwe i akurat to mozna szybko sprawdzić ,odpinając wtyczke impusatora w skrzyni

To chodzi o napęd do prędkościomierza tak ?
Tak 8-)

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 11 kwie 2013, 15:09

Tam jest tylko jedna sekcja , i nic się tam nie da "obrucić "ani "przesunąć " bo wszystko musi być na swoim miejscu :-P a w celu dodania mocy zmienia się zawartość pamięci komputera ;-)
W takim razie juz nie wiem gdzie i czego szukać. Sterownik został zmieniony i spalanie spadło ale to za sprawą zmniejszenia sie dawki z 4,5mg na 6mg. Podejrzewam że jak przestawię tak jak było to znów poniżej z 10l w mieście i 7,5l na trasie nie zejde..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl