[B5 AFF] Problem z dużym spalaniem
[B5 AFF] Problem z dużym spalaniem
Witam. Od czasu wymiany sprężyn przy sekcji mam problem z dużym spalniem. Na ustawieniach dawki 3,0 mg/R, ładowaniu 1200 i kącie 54-58 palił mi ok 10l w miescie i ok 8 w trasie. Po pozniejszej korekcji dawki na 4.5 i kąta na 48-52 spalanie ok litra spadło. Pozniej postanowiłem dodać mocy autu i założyłem sterownik a 1Z. O dziwo mocy troche przybyło a spalanie troche spadło (znów o jakieś 1,5l). Byłem zadowolony iż myślałem że mojemu sterownikowi coś dolegało. Po jakiś czasie postanowiłem podpiąć komputer i zobaczyć czy nie ma zadnych błędów po ów zmianie i okazało sie ze nie ma. Leczy przy okazji zobaczyłem że po zmianie sterownika dawka przestawiła sie na 6mg/R (stąd ten spadek w spalaniu). Domyślam się ze jak ustawie dawkę 4,5-5 to znów bedzie dużo palił. Auto dobrze paliło w mrozy, nie zamula i nie kopci. Co proponujecie sprawdzić ?
Z góry przepraszam że taki długi opis
Z góry przepraszam że taki długi opis
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic z tego nie rozumiem :roll: i pewnie nie tylko ja ...jaki sterownik miałeś ,a jaki załozyłeś :?: dawka ok.4,4 mg to dawka fabryczna ,wiec spalanie 8-10 litrów ,normalnie na ori sterowniku ,ori wtryskach i normalnej dawce ,raczej nie jest możliwe,nawet przy cięzkiej nodze...ale doładowanie 1,2 bara ,fabrycznie nie wystepuje ,wiec ... :?:Damianoo pisze:Pozniej postanowiłem dodać mocy autu i założyłem sterownik a 1Z. O dziwo mocy troche przybyło a spalanie troche spadło (znów o jakieś 1,5l). Byłem zadowolony iż myślałem że mojemu sterownikowi coś dolegało. Po jakiś czasie postanowiłem podpiąć komputer i zobaczyć czy nie ma zadnych błędów po ów zmianie i okazało sie ze nie ma. Leczy przy okazji zobaczyłem że po zmianie sterownika dawka przestawiła sie na 6mg/R (stąd ten spadek w spalaniu). Domyślam się ze jak ustawie dawkę 4,5-5 to znów bedzie dużo palił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak chodzi to raczej nic 8-)Damianoo pisze:To co tam można było zepsuć przy okazji rozebrania pompy ?
Mozliwe i akurat to mozna szybko sprawdzić ,odpinając wtyczke impusatora w skrzyniDamianoo pisze:Przy obrotach ok 1800 na piątce jak wcisne pedał gazu to auto wydaje dziwne odgłosy i wpada w wibracje. Tak było przed wymianą i jest dajej. Możliwe że wina leży po stronie nastawnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tam jest tylko jedna sekcja , i nic się tam nie da "obrucić "ani "przesunąć " bo wszystko musi być na swoim miejscu a w celu dodania mocy zmienia się zawartość pamięci komputeraDamianoo pisze:A na przykład w celu ,,dodania mocy'' obrócić lub przesunąć jakoś sekcję ?
Tak 8-)Damianoo pisze:Mozliwe i akurat to mozna szybko sprawdzić ,odpinając wtyczke impusatora w skrzyni
To chodzi o napęd do prędkościomierza tak ?
W takim razie juz nie wiem gdzie i czego szukać. Sterownik został zmieniony i spalanie spadło ale to za sprawą zmniejszenia sie dawki z 4,5mg na 6mg. Podejrzewam że jak przestawię tak jak było to znów poniżej z 10l w mieście i 7,5l na trasie nie zejde..Tam jest tylko jedna sekcja , i nic się tam nie da "obrucić "ani "przesunąć " bo wszystko musi być na swoim miejscu a w celu dodania mocy zmienia się zawartość pamięci komputera