Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Silnik z A4 1z do 80 b4 pytanie.

ODPOWIEDZ
haston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:44
Lokalizacja: Kozienice

[B4 1z] Silnik z A4 1z do 80 b4 pytanie.

Post autor: haston » 15 cze 2011, 16:18

Witam,
Jeżeli wątek podobny był to prosił bym o link ponieważ nic narazie sam nie znalazłem konkretnego, mianowicie czy silnik 1z z a4 bedzie pasował do mojej B4? tzn, mam taki do kupienia z osprzetem i toche sie rożni , kolektorem ssącym i mocowaniem alternatora ale czy bedzie możliwość założenia starego osprzetu? Chciał bym głównie zostawić pompe i turbine tak jak była przy tym silniku z a4 to żeby tego nie ruszać . A ogolnie czy sam blok silnika jest taki sam w a4 jak i w 80? i czy do tego bym tez musial zmieniac komputer wtrysku? bo jesli tak to niestety odpada ten silnik. Albo jeśli miał ktoś styczność z takim zabiegiem to proszę o wypisanie różnic miedzy oboma silnikami.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 cze 2011, 16:35

Silnik w tej a4 jest napewno na przepływce pierburga, a Ty masz pewnie boscha, więc pompy się róznią. Żeby załozyć tą z a4 musisz założyc też przepływke , ecu z A4. W dziale silniki tdi jest napisane co trzeba zrobić żeby zmienić pompe z nastawnikiem potencjometrycznym (przepływka bosch) na indukcyjny (przepływka pierburg).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 cze 2011, 16:36

Słupki takie same, reszta już nie bardzo.


haston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:44
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: haston » 15 cze 2011, 18:00

hmm, ciekawe, więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak?? A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie? Apropo to mam bodajże przepływke pierburga o ile to jest to? Przepływomierz to cos takiego co jest przy prawym kielichu amorka prawego? i dużo węzyków odchodzi tam? A z tego co wiem to ten silnik jest z a4 z 1995r wiec teraz zapytam czy pompa ma takie same wtyczki ogolnie? oraz jak by miala to jednak komputery raczej sie roznią i nic nie da rady zrobic bo po podłączeniu i tak by pewnie nie działała?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 cze 2011, 18:07

haston pisze:więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak??
Nie, 1Z/AFN to wsio to samo.
haston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
To te same silniki, różnią się osprzętem. Jeśli masz sprawny swój osprzęt to nie baw się w dodatkowe koszta i kup tylko goły słupek.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 cze 2011, 20:18

haston pisze: więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak??
Tak
haston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
Tak ,pompa jest taka sama ,różni się tylko wtyczką nastawnika
haston pisze:Apropo to mam bodajże przepływke pierburga o ile to jest to?
Skoro masz pierburga to nie ma najmniejszego problemu żeby to wszystko śmigało zamiennie
haston pisze:wiec teraz zapytam czy pompa ma takie same wtyczki ogolnie?
Ogólnie to już pisałem ,wtyczka od nastawnika się różni i nie pasuje
haston pisze:oraz jak by miala to jednak komputery raczej sie roznią
Raczej się nie różnią ;-) w pierwszych A4 siedziały praktycznie takie same 8 bitowe kompy ,tyle że od A4 praktycznie wszystkie miały fabryczne immo ;-) Także wszystko będzie śmigać jak masz audiczke na pierburgu <ok>

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 15 cze 2011, 22:51

haston pisze:więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak??
Jak się nie różnią :?: jak tak <ok> różnią się mocowaniem pompy wody,jeden odlew jest w innym miejscu :-D oczywiście jest to do zrobienia ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 cze 2011, 23:48

MUNIOR pisze:
haston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
Tak ,pompa jest taka sama ,różni się tylko wtyczką nastawnika
dokładnie tak, ale dla jasności:
haston pisze:Przepływomierz to cos takiego co jest przy prawym kielichu amorka prawego? i dużo węzyków odchodzi tam?
nie, to jest zawór N18 sterujący pracą EGR, w B4 z przepływomierzem pierburg zawór N18 jest również tej firmy i tam się znajduje, w wersji z przepływomierzem bosch jest tam kilka elementów na metalowym uchwycie (zawór N18, N75 i map sensor) <ok>

a przepływomierz to jest element, który mierzy ilość zasysanego powietrza

haston
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:44
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: haston » 16 cze 2011, 15:16

Dziekuje za odp. koledzy :) widze ze można polegać na tym forum, a co do wymiany silnika to raczej odpada ten z A4 bede myslał nad czyms z 80-tki ;D z angli czy cuś.
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 25 lut 2013, 21:26

Witam jako ze głowica z ori 1z się rozleciała, brat zakupił silnik z a4 no i pojawił się problem o którym nie wiedzieliśmy, czyli mocowanie pompy wody rożni się od tego co jest w silniku od a4 (oba silniki to 1Z) Dla zobrazowania sytuacji załączam fotki:

Silnik z A4 Obrazek

Silnik z 80 Obrazek

Teraz pytanie do tych co temat przerabiali, czy uciąć gwint który wystaje i przeszkadza w montażu korpusu pompy od 80 i nagwintować otwór i czy będzie trzymać to na 3 śruby.

Albo druga opcja, zamontować korpus pompy wody od a4, tylko pytanie czy nie będzie to o nic haczyć w komorze silnika i czy pompa wspomy będzie w to pasowała od 80 (kable do alternatora pomijam bo to nie problem). Co z tym fantem zrobić

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 kwie 2013, 19:39

ja już kiedyś pisałem o tym, szkoda że nie wszystkim sie chce poszukać.
Fighter001, przekładajcie z pompą wody , wspomy, i alternatorem od B5, jak chcecie możecie Visko zastosować, lub odkręcić samo visko i śmigać bez niego. ważne zeby była rolka odrwacająca.

wadzić raczej nic nie powinno bo komora w B4 jest w tym miejscu "pusta" w w przeciwnieństwie to B5 silniki TDI nie mają w tym miejscu chłodnicy oleju jak silniki TD, nie wiem jak są rozłożone elementy układu klimatyzacji ale jesli jej niema to tutaj będzie pusto, najwyżej niewykorzystasz viskozy.


resztę osprzętu możesz przeżucić od na słupek od Boscha i nadal będzie chodzić jako bosch

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 09 kwie 2013, 14:58

Temat ogarnięty na gratach z b4. Wystarczyło nagwintować gniazdo pod podstawę termostatu i wszystko gra. 80 jest na pierburgu. Myślę że to rozwiązanie jest dużo prostsze niż przerzucanie osprzętu z A4.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 09 kwie 2013, 22:04

każdy skuteczny sposób jest dobry... <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl