[B4 1z] Silnik z A4 1z do 80 b4 pytanie.
[B4 1z] Silnik z A4 1z do 80 b4 pytanie.
Witam,
Jeżeli wątek podobny był to prosił bym o link ponieważ nic narazie sam nie znalazłem konkretnego, mianowicie czy silnik 1z z a4 bedzie pasował do mojej B4? tzn, mam taki do kupienia z osprzetem i toche sie rożni , kolektorem ssącym i mocowaniem alternatora ale czy bedzie możliwość założenia starego osprzetu? Chciał bym głównie zostawić pompe i turbine tak jak była przy tym silniku z a4 to żeby tego nie ruszać . A ogolnie czy sam blok silnika jest taki sam w a4 jak i w 80? i czy do tego bym tez musial zmieniac komputer wtrysku? bo jesli tak to niestety odpada ten silnik. Albo jeśli miał ktoś styczność z takim zabiegiem to proszę o wypisanie różnic miedzy oboma silnikami.
Pozdrawiam
Jeżeli wątek podobny był to prosił bym o link ponieważ nic narazie sam nie znalazłem konkretnego, mianowicie czy silnik 1z z a4 bedzie pasował do mojej B4? tzn, mam taki do kupienia z osprzetem i toche sie rożni , kolektorem ssącym i mocowaniem alternatora ale czy bedzie możliwość założenia starego osprzetu? Chciał bym głównie zostawić pompe i turbine tak jak była przy tym silniku z a4 to żeby tego nie ruszać . A ogolnie czy sam blok silnika jest taki sam w a4 jak i w 80? i czy do tego bym tez musial zmieniac komputer wtrysku? bo jesli tak to niestety odpada ten silnik. Albo jeśli miał ktoś styczność z takim zabiegiem to proszę o wypisanie różnic miedzy oboma silnikami.
Pozdrawiam
Silnik w tej a4 jest napewno na przepływce pierburga, a Ty masz pewnie boscha, więc pompy się róznią. Żeby załozyć tą z a4 musisz założyc też przepływke , ecu z A4. W dziale silniki tdi jest napisane co trzeba zrobić żeby zmienić pompe z nastawnikiem potencjometrycznym (przepływka bosch) na indukcyjny (przepływka pierburg).
hmm, ciekawe, więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak?? A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie? Apropo to mam bodajże przepływke pierburga o ile to jest to? Przepływomierz to cos takiego co jest przy prawym kielichu amorka prawego? i dużo węzyków odchodzi tam? A z tego co wiem to ten silnik jest z a4 z 1995r wiec teraz zapytam czy pompa ma takie same wtyczki ogolnie? oraz jak by miala to jednak komputery raczej sie roznią i nic nie da rady zrobic bo po podłączeniu i tak by pewnie nie działała?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie, 1Z/AFN to wsio to samo.haston pisze:więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak??
To te same silniki, różnią się osprzętem. Jeśli masz sprawny swój osprzęt to nie baw się w dodatkowe koszta i kup tylko goły słupek.haston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takhaston pisze: więc słupki (czyli bloki silnika) niczym sie nie rożnią tak??
Tak ,pompa jest taka sama ,różni się tylko wtyczką nastawnikahaston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
Skoro masz pierburga to nie ma najmniejszego problemu żeby to wszystko śmigało zamienniehaston pisze:Apropo to mam bodajże przepływke pierburga o ile to jest to?
Ogólnie to już pisałem ,wtyczka od nastawnika się różni i nie pasujehaston pisze:wiec teraz zapytam czy pompa ma takie same wtyczki ogolnie?
Raczej się nie różnią w pierwszych A4 siedziały praktycznie takie same 8 bitowe kompy ,tyle że od A4 praktycznie wszystkie miały fabryczne immo Także wszystko będzie śmigać jak masz audiczke na pierburgu <ok>haston pisze:oraz jak by miala to jednak komputery raczej sie roznią
dokładnie tak, ale dla jasności:MUNIOR pisze:Tak ,pompa jest taka sama ,różni się tylko wtyczką nastawnikahaston pisze:A z tą pompą to jak bym założył swoją starą to miało by to prawo odpalić i jeździć normalnie?
nie, to jest zawór N18 sterujący pracą EGR, w B4 z przepływomierzem pierburg zawór N18 jest również tej firmy i tam się znajduje, w wersji z przepływomierzem bosch jest tam kilka elementów na metalowym uchwycie (zawór N18, N75 i map sensor) <ok>haston pisze:Przepływomierz to cos takiego co jest przy prawym kielichu amorka prawego? i dużo węzyków odchodzi tam?
a przepływomierz to jest element, który mierzy ilość zasysanego powietrza
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam jako ze głowica z ori 1z się rozleciała, brat zakupił silnik z a4 no i pojawił się problem o którym nie wiedzieliśmy, czyli mocowanie pompy wody rożni się od tego co jest w silniku od a4 (oba silniki to 1Z) Dla zobrazowania sytuacji załączam fotki:
Silnik z A4
Silnik z 80
Teraz pytanie do tych co temat przerabiali, czy uciąć gwint który wystaje i przeszkadza w montażu korpusu pompy od 80 i nagwintować otwór i czy będzie trzymać to na 3 śruby.
Albo druga opcja, zamontować korpus pompy wody od a4, tylko pytanie czy nie będzie to o nic haczyć w komorze silnika i czy pompa wspomy będzie w to pasowała od 80 (kable do alternatora pomijam bo to nie problem). Co z tym fantem zrobić
Silnik z A4
Silnik z 80
Teraz pytanie do tych co temat przerabiali, czy uciąć gwint który wystaje i przeszkadza w montażu korpusu pompy od 80 i nagwintować otwór i czy będzie trzymać to na 3 śruby.
Albo druga opcja, zamontować korpus pompy wody od a4, tylko pytanie czy nie będzie to o nic haczyć w komorze silnika i czy pompa wspomy będzie w to pasowała od 80 (kable do alternatora pomijam bo to nie problem). Co z tym fantem zrobić
ja już kiedyś pisałem o tym, szkoda że nie wszystkim sie chce poszukać.
Fighter001, przekładajcie z pompą wody , wspomy, i alternatorem od B5, jak chcecie możecie Visko zastosować, lub odkręcić samo visko i śmigać bez niego. ważne zeby była rolka odrwacająca.
wadzić raczej nic nie powinno bo komora w B4 jest w tym miejscu "pusta" w w przeciwnieństwie to B5 silniki TDI nie mają w tym miejscu chłodnicy oleju jak silniki TD, nie wiem jak są rozłożone elementy układu klimatyzacji ale jesli jej niema to tutaj będzie pusto, najwyżej niewykorzystasz viskozy.
resztę osprzętu możesz przeżucić od na słupek od Boscha i nadal będzie chodzić jako bosch
Fighter001, przekładajcie z pompą wody , wspomy, i alternatorem od B5, jak chcecie możecie Visko zastosować, lub odkręcić samo visko i śmigać bez niego. ważne zeby była rolka odrwacająca.
wadzić raczej nic nie powinno bo komora w B4 jest w tym miejscu "pusta" w w przeciwnieństwie to B5 silniki TDI nie mają w tym miejscu chłodnicy oleju jak silniki TD, nie wiem jak są rozłożone elementy układu klimatyzacji ale jesli jej niema to tutaj będzie pusto, najwyżej niewykorzystasz viskozy.
resztę osprzętu możesz przeżucić od na słupek od Boscha i nadal będzie chodzić jako bosch
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław