Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] brak mocy gdy się podgrzeje.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

[80 B4 ABK] brak mocy gdy się podgrzeje.

Post autor: mamooth » 09 kwie 2013, 23:40

witajcie forumowicze!

mam problem, otóż tak jak w temacie, gdy tylko się delikatnie podgrzeje silnik auto zupełnie traci moc, dławi go, wydaje mi się, że dużo więcej pali (oczywiście mowa o bp). dodam, że wymieniłem rozrząd oraz przepływomierz, ale przed tymi zabiegami było tak samo. szukałem po forum, są podobne problemy, jednak nie identyczne. strasznie Was proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 06:35

mamooth, podpinałeś auto pod kompa :?: może to coś wyjaśni
brat miał podobne objawy które zaczęły się w czasie jazdy i po podpięciu pod kompa okazało się że sonda padła! zimne jeszcze jako tako jechało ale zagrzane już nie zupełny brak mocy!

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 10 kwie 2013, 11:08

podpinałem i niestety zupełnie nic. na blokach pomiarowych jedna wartość mi się nie podobała, ale była w jakichś dziwnych jednostkach, więc nie wiem co to było. dziś to rozszyfruję i spróbuję jakoś uregulować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 11:11

czyli rozumiem że sonda pracuje oki
mamooth pisze:ale była w jakichś dziwnych jednostkach, więc nie wiem co to było.
zapodaj może pomogę

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 kwie 2013, 18:41

Zapodaj może screny z bloków pomiarowych. Na jednym mogą być aż 3 grupy. No i jak sonda pracuje? Ma skakać od 0,1 do 0,9 V. Ja bym ją obstawiał. bo jak stoi to na pewno jest uwalona lub jej masa. Ale w większości przypadków zdycha sonda. Albo niebieski, tylko musiałby pokazywać 0 albo minus na Vagu.

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 10 kwie 2013, 20:37

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2013-04-10, 20:39 ]
prawie jak screeny. niestety na tym się kompletnie nie znam i nie potrafię się o tym wypowiedzieć.. znajomy powiedział mi,, masz to wstawić" więc wstawiam i serdecznie proszę o odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 20:47

szkoda że nie zrobił logów :!: chociażby z pracy sondy
bo na 3 screenach z vag masz wartość 84 na jednym 83 jak dla mnie to pewnie wartość stoi co by oznaczało że sonda prawdopodobnie nie pracuje
polskiego vaga nie używam.


ps a mówiłeś że nie ma błędów ! a tu czujnik temperatury zdech :-P

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 10 kwie 2013, 21:16

dziś dopiero wyskoczył ;P a ten, co to są te logi? jak to zrobić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 21:23

Obrazek

klikasz log i zapisujesz dane przez jakiś czas.
gropa 001 i logujesz


grupy od 000 do 006 tylko pojedynczo nie 3 na raz




no widzę że przepływka ma troszkę zawyżoną wartość

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 10 kwie 2013, 21:49

zauważyłem też że jest zapowietrzony układ chłodzenia! bo nie grzeje nagrzewnica. może to być ta kwestia, ze gdzieś jeszcze ukłąd jest zapowietrzony i czujnik wysyła błędne dane do ECU?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 21:56

mamooth pisze:ze gdzieś jeszcze ukłąd jest zapowietrzony i czujnik wysyła błędne dane do ECU?
raczej nie, no mogą być jakieś lekkie przekłamania ale nie aż takie aby wpływały na pracę silnika. Przynajmniej tak mi się wydaje!

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 10 kwie 2013, 22:26

rozumiem. a jeszcze prosiłbym o wytłumaczenie o co chodzi z tymi logami? czemu są one takie ważne w diagnostyce? i za co odpowiadają? jej, nie wiedziałem, że aż takie zielony jestem :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 22:36

Ty zrobiłeś screena jest to tylko ułamek sekundy natomiast logi to zapis tych danych w czasie powiedzmy 30s.


taki przykład zapis pracy mojej sondy
Obrazek

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 kwie 2013, 11:06

Sonda jest rzeczywiście podejrzana.

Teraz co do przepływki powinno być na wolnych od 12 do max 18% załadowania silnika. Pewnie zmęczona już sprężyna i trzeba by podciągnąć. A dlatego podaje się zakres ponieważ dla każdego silnika optymalny punkt pracy jest inny. Mi fajnie chodził na 17-18%. Ale to już trzeba by zrobić jak się ogarnie sondę.

mamooth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:05
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: mamooth » 12 kwie 2013, 12:47

panowie mam kolejne spostrzeżenie, które może coś rozjaśni. jak już zaczynają się cyrki po podgrzaniu, to jak jadę w taki sposób, że wrzucę jedynkę, dokręcę ją, wrzucę na luz czekając aż obroty spadną do "jałowych" i wrzucę kolejny bieg to auto idzie prawie normalnie i tak przy każdym biegu. w jaki sposób zmieni się praca silnika i czy pozwoli mi to pewnie stwierdzić, że sonda daje w tyłek, gdy ją odepnę?

[ Dodano: 2013-04-14, 22:24 ]
i kolejna rzecz.. otóż, odpiąłem czujnik temperatury (niebieski) auto chodzi tak jak powinno, więc go wymieniłem. założyłem nowy czujnik i co? i nic... :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl