Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Proszę o analize logów

ODPOWIEDZ
oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

[1.9TDI 1Z] Proszę o analize logów

Post autor: oswald » 10 kwie 2013, 18:58

Witam

Audi na przepływce Bosch, przebieg 290tys, pali na dotyk niezależnie od temperatury, przyszpiesza bez problemu. W lipcu 2012 przez fachowca była czyszczona i uszczelniana pompa tak, że po tej operacji trzeba było regenerować nastawnik. Na regeneracje facet dał papier i 6 miesięcy gwarancji (które się już skończyły). Od jakiegoś tygodnia zaczeły się problemy:
1. sporadycznie podczas jazdy po zmainie biegu na np. 5 brak reakcji na gaz, po wciśnięciu sprzęgła wszystko wraca do normy.
2. często podczas jazdy w małym zakresie gazu (nie mam obrotomierza) szarpanie samochodem, które znika przy większych obrotach.
3. sporadycznie, ale zawsze przy nagrzanym silniku, nigdy na zimnym - silnik pracuje jakby sie miał rozsypać, masakrycznie trzęsie kabiną - po dodaniu obrotów pracuje normalnie.

Logi zrobiłem przy sytuacji w punkcie 3 (silnik chodzi nierówno, trzęsie), ale niestety nie wiem jak je zinterpretować więc prosze o pomoc. Dziś już nie zdąże ale jutro postaram się zrobić logi przy pracującym normalnie silniku. Sporo czytałem na forum i domyslam się, że to nastawnik.

Log (0 - 000,000,000,000)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 19:23

oswald, Nie jestem ekspertem... ale na mój gust, to nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2013, 19:31

oswald pisze:Logi zrobiłem przy sytuacji w punkcie 3 (silnik chodzi nierówno, trzęsie), ale niestety nie wiem jak je zinterpretować więc prosze o pomoc. Dziś już nie zdąże ale jutro postaram się zrobić logi przy pracującym normalnie silniku. Sporo czytałem na forum i domyslam się, że to nastawnik.
Odpuść sobie robienie logów ,bo szkoda na to czasu i nic to nie da . Po twoim opisie objawów ,a szczególnie po tym <ok>
sporadycznie podczas jazdy po zmainie biegu na np. 5 brak reakcji na gaz, po wciśnięciu sprzęgła wszystko wraca do normy.
stwierdzam z cała pewnością że winny jest nastawnik :-/ Masz trzy możliwości 8-) pierwsze to zmiana nastawnika na sprawny ,druga , regeneracja ,ale sądząc po tym na ile wystarczyła ta pierwsza ,myślę że już zmądrzałeś ;-) Trzecia mozliwość , to przekładka na nastawnik indukcyjny ...najdroższe ale jednocześnie najlepsze rozwiązanie ,bo rozwiązuje problem z nastawnikiem definitywnie i raz na zawsze

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 10 kwie 2013, 23:25

Wina tylko i wylacznie nastawnika tak jak Munior pisze. Lepiej zbieraj kase na graty do przekladki niz tracic niepotrzebnie pieniadze na naprawe tego co i tak sie zepsuje. Powiem Ci tak, za przekladke zaplacisz mniej niz za nowy nastawnik potencjometryczny

oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

Post autor: oswald » 16 kwie 2013, 12:56

Już się skontaktowałem w tej sprawie z kolegą trepek. W takim razie to całe regenerowanie nastawników potencjometrycznych to lipa i zwykłe zdzieranie kasy.

[ Dodano: 2013-04-19, 09:21 ]
Zetorek się tymczasem uspokoił i udało się zrobic logi na spokojnie pracującym motorku. wygląda to tak:

Log (0 - 000,000)

Wiem, ze najlepszym rozwiazaniem i do tego dążę jest wymiana osprzetu , ale....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl