Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] nieszczęsne koło pasowe

ODPOWIEDZ
damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] nieszczęsne koło pasowe

Post autor: damiango » 11 kwie 2013, 21:49

Witam!

Jestem po wymianie koła pasowego, poprzednie telepało na wszystkie strony. Mechanik stwierdził że wyrobiona jest guma(tłumik drgań). Po założeniu koła firmy corteco, drgania nieznacznie ustały ale wciąż są wyraźnie zauważalne. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy drgania mieszczą się w normie bo nie pamiętam jak było przed usterką. Na pewno jednak śruby są wystarczająco mocno dokręcone. Być może koło ma jakąś wadę fabryczną? Powiedzcie koledzy jak u Was pracuje to koło? Czy ma jakieś odchyły, większe lub mniejsze?

Lub co może być przyczyną 'telepania'. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 kwie 2013, 21:51

Koło pracuje równo u mnie. Powodem telepania może być wyrabiający się klin na wale. Musisz zobaczyć jak wygląda czop wału i koło zębate rozrządu przykręcane do wału.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 11 kwie 2013, 21:56

U mnie się nie telepało i nie telepie przynajmniej nie rzuca się to w oczy za to miałem rozwalone koło zębate pod kołem pasowym ścięty półksiężyc - przeskakujący rozrząd. Naprawdę nie ma co tego lekceważyć... Drugi raz nie chcę tego przerabiać :D bo zabawy trochę z tym jest zwłaszcza jak się ma klimę i nie chce się jej rozszczelnić ^^

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2013, 22:05

damiango pisze:Jestem po wymianie koła pasowego, poprzednie telepało na wszystkie strony. Mechanik stwierdził że wyrobiona jest guma(tłumik drgań). Po założeniu koła firmy corteco, drgania nieznacznie ustały ale wciąż są wyraźnie zauważalne
Gratki za przenikliwość dla "mechanika " :roll: strasznie się wysilił :-P szkoda tylko że nie sprawdził co dzieje się z małym kołem rożrządu ,do którego przykręca się duże ,które wymienił ...zwykle jak dzieje się coś z dużym kołem pasowym ,to również i z małym ...ale widzę że dla nie których ,nie jest to oczywiste :roll:

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 12 kwie 2013, 00:21

Musisz zobaczyć czy koło pasowe(nie na wieloklinowy tylko klinowy) też się gibie. Jeżeli tak to masz do roboty koło rozrządu na wale. Jeżeli chodzi równo a gibie się tylko bieżnia koła na pasek wielorowkowy to uszkodzone jest to koło dwumasowe właśnie. Nowe też nie zawsze znaczy dobre :-P Po prostu to co jest na stałe do wału przykręcone nie ma prawa się telepać...

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 12 kwie 2013, 15:10

wszystkie wasze uwagi przekażę mechanikowi, powiedzcie proszę jak duże koszty będą wiązały się z naprawą. Czy może któryś z forumowiczów podjąłby się naprawy? Oczywiście zapłacę uczciwie. Zależy mi na jakości pracy ;-) Pozdrawiam i dziękuje.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 12 kwie 2013, 16:44

damiango pisze:wszystkie wasze uwagi przekażę mechanikowi, powiedzcie proszę jak duże koszty będą wiązały się z naprawą. Czy może któryś z forumowiczów podjąłby się naprawy? Oczywiście zapłacę uczciwie. Zależy mi na jakości pracy ;-) Pozdrawiam i dziękuje.
Jakiś czas temu płaciłem za frezowanie czoła wału (warunek konieczny przy wymianie kółka) oraz za nowe koło rozrządu koło 300 zł.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 12 kwie 2013, 20:15

Jakiś czas temu płaciłem za frezowanie czoła wału (warunek konieczny przy wymianie kółka) oraz za nowe koło rozrządu koło 300 zł.
U mnie się gibało a obyło się bez frezowania wału. Wał nie ucierpiał tylko koło zębate.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 12 kwie 2013, 20:17

Lepiej zapobiegać niż leczyć ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl