Witam!
Jestem po wymianie koła pasowego, poprzednie telepało na wszystkie strony. Mechanik stwierdził że wyrobiona jest guma(tłumik drgań). Po założeniu koła firmy corteco, drgania nieznacznie ustały ale wciąż są wyraźnie zauważalne. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy drgania mieszczą się w normie bo nie pamiętam jak było przed usterką. Na pewno jednak śruby są wystarczająco mocno dokręcone. Być może koło ma jakąś wadę fabryczną? Powiedzcie koledzy jak u Was pracuje to koło? Czy ma jakieś odchyły, większe lub mniejsze?
Lub co może być przyczyną 'telepania'. Pozdrawiam.
[1.9TDI 1Z] nieszczęsne koło pasowe
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
U mnie się nie telepało i nie telepie przynajmniej nie rzuca się to w oczy za to miałem rozwalone koło zębate pod kołem pasowym ścięty półksiężyc - przeskakujący rozrząd. Naprawdę nie ma co tego lekceważyć... Drugi raz nie chcę tego przerabiać bo zabawy trochę z tym jest zwłaszcza jak się ma klimę i nie chce się jej rozszczelnić ^^
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Gratki za przenikliwość dla "mechanika " :roll: strasznie się wysilił szkoda tylko że nie sprawdził co dzieje się z małym kołem rożrządu ,do którego przykręca się duże ,które wymienił ...zwykle jak dzieje się coś z dużym kołem pasowym ,to również i z małym ...ale widzę że dla nie których ,nie jest to oczywiste :roll:damiango pisze:Jestem po wymianie koła pasowego, poprzednie telepało na wszystkie strony. Mechanik stwierdził że wyrobiona jest guma(tłumik drgań). Po założeniu koła firmy corteco, drgania nieznacznie ustały ale wciąż są wyraźnie zauważalne
Musisz zobaczyć czy koło pasowe(nie na wieloklinowy tylko klinowy) też się gibie. Jeżeli tak to masz do roboty koło rozrządu na wale. Jeżeli chodzi równo a gibie się tylko bieżnia koła na pasek wielorowkowy to uszkodzone jest to koło dwumasowe właśnie. Nowe też nie zawsze znaczy dobre Po prostu to co jest na stałe do wału przykręcone nie ma prawa się telepać...
Jakiś czas temu płaciłem za frezowanie czoła wału (warunek konieczny przy wymianie kółka) oraz za nowe koło rozrządu koło 300 zł.damiango pisze:wszystkie wasze uwagi przekażę mechanikowi, powiedzcie proszę jak duże koszty będą wiązały się z naprawą. Czy może któryś z forumowiczów podjąłby się naprawy? Oczywiście zapłacę uczciwie. Zależy mi na jakości pracy Pozdrawiam i dziękuje.