Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 PP] Problem z wieloma rzeczami; kierunki itd.

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 07 kwie 2013, 23:32

Ale to z kostki ze stacyjki by chodził wentylator chłodnicy :?:

Dzisiaj jak wyjąłem przekaźnik 213 ze skrzynki bezpieczników, to zgasła kontrolka długich i przestał działać wentylator...

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 kwie 2013, 11:21

G_DRAGON pisze:jak wyjąłem przekaźnik 213 ze skrzynki bezpieczników
z ktorego miejsca?

mozesz na probe wlozyc inny, np 204, 205, 214 , mozesz np pozyczyc od klaksonu dowiemy sie czy sie skleil wewnatrz, lub wyelimunujemy jego wine

a czy punkt masowy patrzyles? tzn ten pod kierownica, nakretka, po lewej stronie?
oraz bym dozucil pajak na sam koniec, choc watpie

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 09 kwie 2013, 14:42

Szara80tkaTdi, Przekażnik nr 5 na tym schemacie, ale rozebrałem go i jest w porządku, jak włożyłem w jego miejsce 214 to było to samo.
Jutro zobaczę ten punkt masowy, ale jakbyś jeszcze mógł mi jakoś dokładniej określić w którym miejscu jest :?: Ta śruba jest pod kierownicą czy przy nadkolu :?:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 kwie 2013, 15:36

przy nadkolu po lewej stronie, na golej blasze

srednio wine bym wtym widzial, choc przez brak masy sa rozne takie historie

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 10 kwie 2013, 22:43

Sprawdziłem tą masę na tym nadkolu i wszystko raczej jest ok.
Jednak przy okazji zauważyłem że jedna z kostek które wchodzą od spodu do skrzynki bezpieczników ma poprzepalane kable, i jak ją odłączyłem to wentylator przestał chodzić, jednak nie wiem czy się załączy automatycznie po przekroczeniu 90 stopni.
Kostka jest koloru żółtego ( są tam dwie żółte, jedna jest od strony nadkola a druga jest od strony kierownicy) ja odłączyłem tą od kierownicy, może ktoś wie co jest do niej podłączone i gdzie idą te kabelki :?:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 kwie 2013, 23:08

no widzisz dzieki temu zerkles tam, podejrzewalem popalenia kabli ale niechcialem cie straszyc,
a teraz trzeba jeszcze inaczej do tego podejsc, dlaczego bezpieczniki sie nie przepalaly tylko kable, na pokrywie bezpiecznikow masz wartosci opisane i sprawdz czy sa prawidlowe powkladane

przykra sprawa, gdyz czeka cie naprawa fragmentu instalacji elekt, staraj sie nieuzywac chinskich bezpiecznikow
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 23:21 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 10 kwie 2013, 23:21

No właśnie bezpieczniki mają dobre wartości, ale są z tych nowszych co teraz są w sklepach (chyba chińszczyzna) i lekko się stopił plastik z bezpiecznika tak że ta blaszka w środku się nie przepaliła :evil:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 kwie 2013, 23:24

ja juz otym wspominalem, uzywam tylko org bezpiecznikow, te co kieds zbieralem na zagranicznych szrotach, tzn wyciagalem je z samochodow, moze to smieszne, ale wiem ze bylo warto, ja sie tych nowych bezpiecznikow boje :->

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 10 kwie 2013, 23:30

Szara80tkaTdi, ja już też :!:
Dzisiaj byłem na szrocie, to od razu ze starych samochodów pozbierałem trochę i wszystkie te niby nowe wymieniłem.
A nie masz może namiarów na jakiś schemat z tymi kostkami pod skrzynką bezpieczników :?:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 kwie 2013, 10:22

tzn to tak szybko sie nieda okreslic, co silnik to inny system chlodzenia, ty np masz najprostszy uklad, jeden bieg, np ja mam 2 biegi wentylatorow, inne maja jeszcze uklad elektroniczny do sterowania, wiec aby ci te cala wtyczke opisac, trzeba by sie zaglebic w schematy,

przyjdzie dzien ze to opracuje, poki co to zreanimuj te przewody

niedawno pisalem do dwoch moderatorow z naszego forum abym mogl gdzies swe schematy zapodac, wszyscy mnie przekierowuja do jednego, i on tez mi nie odpisal do dzis, wiec nawet niemam jak schematow udostepnic

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 11 kwie 2013, 14:20

Czyli bym musiał rozciąć całe te ori wiązki iść za tymi kabelkami gdzie one idą i w całości wymienić dany kabelek od początku do końca :?:

Co do schematów, to może załóż tu na technicznym temat i wklejaj na nim na razie. Dla nas to już będzie wielka pomooc ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 kwie 2013, 16:25

wystarczy ze zrenimujesz fragmenst przy wtyczce, jesli juz mialbys tak bawic od poczatku do konca, to bys musial pol instalacji wybebeszyc na zewnatrz, a wtedy przy okazji cos innego bys zruszyl i bys szukal usterek w nieskonczonosc

poki co wrzucilem na hotfila http://hotfile.com/dl/202556598/59e654b ... k.pdf.html ciekawe na jak dlugo :->

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 12 kwie 2013, 02:24

No ściągłem to sobie, i ze wstępnych oględzin wnioskuję że mój wentylator chłodnicy znajduje się na 35 stronie. Ale jeszcze nie rozkminiłem oznaczeń co gdzie idzie...

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 12 kwie 2013, 16:14

wiec patrzysz np na tej 35 stronie pod jakie piny sa podpiete kable w skrzynce bezpiecznikow

pierwsza litera duza oznacza litere kostki, schemat kostek masz w poscie wyzej

np widzisz ze z 5 bezpiecznika 30A wychodzi przewod pinem E 87la, czyli jest w kostce "E" pod pinem 87la

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 13 kwie 2013, 14:02

Aha, o to już lepiej rozumiem, i to by się zgadzało bo ja właśnie mam w tej kostce E poprzepalane wszystko i jak ją odłączyłem to przestał chodzić wentylator.
Dzięki Ci Szara80tkaTdi za fachową pomoc i poradę, z Tobą dam radę to ogarnąć <ok>

[ Dodano: 2013-04-24, 22:39 ]
Mam już dość, dzisiaj rozkopałem te kable...
Okazało się że musiałem rozcinać całą osłonę na wiązce, bo głupi cienki kabelek z prawej przedniej postojówki rozgrzał się chyba do czerwoności i stopił się razem z przylegającymi kablami. co ciekawe, po wymianie tego kabelka i zaizolowaniu pozostałych, kiedy zmostkuję wtyczkę z czujnika temperatury w chłodnicy i załączeniu zapłonu wentylator ani drgnie :-?
I jakby tego było mało, AC pokazuje mi brak paliwa, nie słychać załączającej się pompy paliwa i nie idzie zapalić silnika na benzynie (awaryjnie na gazie zapala) :evil:

[ Dodano: 2013-04-29, 13:33 ]
Ok, już trochę to ogarnąłem.
Pompa paliwa nie chodziła bo zapomniałem wpiąć na koniec czarną kostkę pod skrzynką bezpieczników ( oznaczenie "H" na tym schemacie: https://audi80.pl/download.htm?id=11746 ) <mur>
Sprawcą całego zamieszania był kabelek od przedniej prawej postojówki, kiedy chiński bezpiecznik się nie przepalił ten kabelek musiał się rozgrzać do czerwoności i stopił w jedno z wszystkimi kablami w głównej wiązce na całej długości. Ze złomu przywiozłem kompletne ori kabelki do wentylatora i czujnika w chłodnicy, wymieniłem i gra <ok>

Tylko mam jeszcze problem, bo od tych problemów zaczął mi kłamać wskaźnik temperatury ( regulator napięcia w liczniku wymieniony na używkę ze złomu ), i nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną... :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl