[80 B3 1.6 PP] Problem z wieloma rzeczami; kierunki itd.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
z ktorego miejsca?G_DRAGON pisze:jak wyjąłem przekaźnik 213 ze skrzynki bezpieczników
mozesz na probe wlozyc inny, np 204, 205, 214 , mozesz np pozyczyc od klaksonu dowiemy sie czy sie skleil wewnatrz, lub wyelimunujemy jego wine
a czy punkt masowy patrzyles? tzn ten pod kierownica, nakretka, po lewej stronie?
oraz bym dozucil pajak na sam koniec, choc watpie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Sprawdziłem tą masę na tym nadkolu i wszystko raczej jest ok.
Jednak przy okazji zauważyłem że jedna z kostek które wchodzą od spodu do skrzynki bezpieczników ma poprzepalane kable, i jak ją odłączyłem to wentylator przestał chodzić, jednak nie wiem czy się załączy automatycznie po przekroczeniu 90 stopni.
Kostka jest koloru żółtego ( są tam dwie żółte, jedna jest od strony nadkola a druga jest od strony kierownicy) ja odłączyłem tą od kierownicy, może ktoś wie co jest do niej podłączone i gdzie idą te kabelki :?:
Jednak przy okazji zauważyłem że jedna z kostek które wchodzą od spodu do skrzynki bezpieczników ma poprzepalane kable, i jak ją odłączyłem to wentylator przestał chodzić, jednak nie wiem czy się załączy automatycznie po przekroczeniu 90 stopni.
Kostka jest koloru żółtego ( są tam dwie żółte, jedna jest od strony nadkola a druga jest od strony kierownicy) ja odłączyłem tą od kierownicy, może ktoś wie co jest do niej podłączone i gdzie idą te kabelki :?:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no widzisz dzieki temu zerkles tam, podejrzewalem popalenia kabli ale niechcialem cie straszyc,
a teraz trzeba jeszcze inaczej do tego podejsc, dlaczego bezpieczniki sie nie przepalaly tylko kable, na pokrywie bezpiecznikow masz wartosci opisane i sprawdz czy sa prawidlowe powkladane
przykra sprawa, gdyz czeka cie naprawa fragmentu instalacji elekt, staraj sie nieuzywac chinskich bezpiecznikow
a teraz trzeba jeszcze inaczej do tego podejsc, dlaczego bezpieczniki sie nie przepalaly tylko kable, na pokrywie bezpiecznikow masz wartosci opisane i sprawdz czy sa prawidlowe powkladane
przykra sprawa, gdyz czeka cie naprawa fragmentu instalacji elekt, staraj sie nieuzywac chinskich bezpiecznikow
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 23:21 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tzn to tak szybko sie nieda okreslic, co silnik to inny system chlodzenia, ty np masz najprostszy uklad, jeden bieg, np ja mam 2 biegi wentylatorow, inne maja jeszcze uklad elektroniczny do sterowania, wiec aby ci te cala wtyczke opisac, trzeba by sie zaglebic w schematy,
przyjdzie dzien ze to opracuje, poki co to zreanimuj te przewody
niedawno pisalem do dwoch moderatorow z naszego forum abym mogl gdzies swe schematy zapodac, wszyscy mnie przekierowuja do jednego, i on tez mi nie odpisal do dzis, wiec nawet niemam jak schematow udostepnic
przyjdzie dzien ze to opracuje, poki co to zreanimuj te przewody
niedawno pisalem do dwoch moderatorow z naszego forum abym mogl gdzies swe schematy zapodac, wszyscy mnie przekierowuja do jednego, i on tez mi nie odpisal do dzis, wiec nawet niemam jak schematow udostepnic
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wystarczy ze zrenimujesz fragmenst przy wtyczce, jesli juz mialbys tak bawic od poczatku do konca, to bys musial pol instalacji wybebeszyc na zewnatrz, a wtedy przy okazji cos innego bys zruszyl i bys szukal usterek w nieskonczonosc
poki co wrzucilem na hotfila http://hotfile.com/dl/202556598/59e654b ... k.pdf.html ciekawe na jak dlugo :->
poki co wrzucilem na hotfila http://hotfile.com/dl/202556598/59e654b ... k.pdf.html ciekawe na jak dlugo :->
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Aha, o to już lepiej rozumiem, i to by się zgadzało bo ja właśnie mam w tej kostce E poprzepalane wszystko i jak ją odłączyłem to przestał chodzić wentylator.
Dzięki Ci Szara80tkaTdi za fachową pomoc i poradę, z Tobą dam radę to ogarnąć <ok>
[ Dodano: 2013-04-24, 22:39 ]
Mam już dość, dzisiaj rozkopałem te kable...
Okazało się że musiałem rozcinać całą osłonę na wiązce, bo głupi cienki kabelek z prawej przedniej postojówki rozgrzał się chyba do czerwoności i stopił się razem z przylegającymi kablami. co ciekawe, po wymianie tego kabelka i zaizolowaniu pozostałych, kiedy zmostkuję wtyczkę z czujnika temperatury w chłodnicy i załączeniu zapłonu wentylator ani drgnie
I jakby tego było mało, AC pokazuje mi brak paliwa, nie słychać załączającej się pompy paliwa i nie idzie zapalić silnika na benzynie (awaryjnie na gazie zapala) :evil:
[ Dodano: 2013-04-29, 13:33 ]
Ok, już trochę to ogarnąłem.
Pompa paliwa nie chodziła bo zapomniałem wpiąć na koniec czarną kostkę pod skrzynką bezpieczników ( oznaczenie "H" na tym schemacie: https://audi80.pl/download.htm?id=11746 ) <mur>
Sprawcą całego zamieszania był kabelek od przedniej prawej postojówki, kiedy chiński bezpiecznik się nie przepalił ten kabelek musiał się rozgrzać do czerwoności i stopił w jedno z wszystkimi kablami w głównej wiązce na całej długości. Ze złomu przywiozłem kompletne ori kabelki do wentylatora i czujnika w chłodnicy, wymieniłem i gra <ok>
Tylko mam jeszcze problem, bo od tych problemów zaczął mi kłamać wskaźnik temperatury ( regulator napięcia w liczniku wymieniony na używkę ze złomu ), i nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną... :?:
Dzięki Ci Szara80tkaTdi za fachową pomoc i poradę, z Tobą dam radę to ogarnąć <ok>
[ Dodano: 2013-04-24, 22:39 ]
Mam już dość, dzisiaj rozkopałem te kable...
Okazało się że musiałem rozcinać całą osłonę na wiązce, bo głupi cienki kabelek z prawej przedniej postojówki rozgrzał się chyba do czerwoności i stopił się razem z przylegającymi kablami. co ciekawe, po wymianie tego kabelka i zaizolowaniu pozostałych, kiedy zmostkuję wtyczkę z czujnika temperatury w chłodnicy i załączeniu zapłonu wentylator ani drgnie
I jakby tego było mało, AC pokazuje mi brak paliwa, nie słychać załączającej się pompy paliwa i nie idzie zapalić silnika na benzynie (awaryjnie na gazie zapala) :evil:
[ Dodano: 2013-04-29, 13:33 ]
Ok, już trochę to ogarnąłem.
Pompa paliwa nie chodziła bo zapomniałem wpiąć na koniec czarną kostkę pod skrzynką bezpieczników ( oznaczenie "H" na tym schemacie: https://audi80.pl/download.htm?id=11746 ) <mur>
Sprawcą całego zamieszania był kabelek od przedniej prawej postojówki, kiedy chiński bezpiecznik się nie przepalił ten kabelek musiał się rozgrzać do czerwoności i stopił w jedno z wszystkimi kablami w głównej wiązce na całej długości. Ze złomu przywiozłem kompletne ori kabelki do wentylatora i czujnika w chłodnicy, wymieniłem i gra <ok>
Tylko mam jeszcze problem, bo od tych problemów zaczął mi kłamać wskaźnik temperatury ( regulator napięcia w liczniku wymieniony na używkę ze złomu ), i nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną... :?: