[B4] Błąd ABS
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
[B4] Błąd ABS
Mam duży problem z ABS, przez co nie mogę odpowietrzyć hamulców, niestety co mogłem to sprawdziłem i ręce opadają, może ktoś coś podpowie i doradzi - jestem zobowiązany do dobrej wódki <mikolaj>
Do rzeczy, było sobie B4 Avant z 94 roku ośka z abs'em, wszystko działało ładnie i sprawnie.
Pewnego czasu właściciel postanowił zrobić z tego 4x4 i tak po wszystkim ( dokładnie nie wiadomo w którym momencie ) zaczął się kłopot z ABS i kontrolką niesprawnego układu.
Została zmieniona pompa ośkowa na tą od quattro, oraz sterownik od tej samej pompy od Q - wszystko sprawdzane wiele razy w różnych autach/ na różnych sterownikach - uszkodzenie tych elementów odpada.
Problem może by nie był na tyle nerwowy gdyby dało odpowietrzyć się hamulce, jednak w trakcie swapu napędu wszystko zostało założone od nowa i układ był CAŁKOWICIE pusty i pozamykane kanały w pompie ABS nie pozwalają na dobre odpowietrzenie żadnym sposobem.
Wszystkie 4 czujniki są sprawdzone, są sprawne, maja odpowiednie oporności, przerw w wiązce też nie ma, z tyłu w kostce komputera ABS sa identyczne oporności co na czujnikach. Wiązka i ECU posiada zasilanie, zasilanie jest też na kostce przy pompie ( pin 9 i 10 ), masa też OK.
Przekaźnik 239 pod kanapą tylną również podmieniany na 4 inne.
Odpada też pęknięty wieniec na przegubie, zanieczyszczone końce czujników ABS, zanieczyszczone zębaki w przegubach.
Po za tym wszystkim, jak mi wiadomo, nawet gdy czujnik ABS jest popsuty, ( czyli jego opornośc jest zerowa lub jakaś kosmiczna ) , ale jest PODPIĘTY, wtedy na zapłonie czy też na postoju nie powinno być błędu ABS, do czasu aż nie ruszymy i czujnik nie zliczy ząbków, przynajmniej tak mam w Coupe Quattro.
Puenta jest taka, że podpinając VAGA na sterowniku od quattro ( ten sam co pompa ) jest błąd przedniego lewego czujnika ABS ( sprawdzony, jego odległość też ), a na sterowniku od ośki ( mój stary ECU ) jest błąd prawego tylnego czujnika - różnica pewnie jest w tym, że ECU ma inne wyjścia na czujniki. Zastanawiające jest tylko to, dlaczego mimo wszystkich sprawnych czujników i kabli jest jakiś tam teoretyczny błąd ABS, kontrolka świeci się CAŁY czas, nic nie daje kasowanie błedu, odpinanie AKU, etc.
Ma ktoś jakieś pomysły, może to wina nie podpiętego DIFFA? może w Quattro inaczej podłączamy jakieś masy, coś przy liczniku?
Z góry dzięki za zainteresowane, pozdro <ok>
Do rzeczy, było sobie B4 Avant z 94 roku ośka z abs'em, wszystko działało ładnie i sprawnie.
Pewnego czasu właściciel postanowił zrobić z tego 4x4 i tak po wszystkim ( dokładnie nie wiadomo w którym momencie ) zaczął się kłopot z ABS i kontrolką niesprawnego układu.
Została zmieniona pompa ośkowa na tą od quattro, oraz sterownik od tej samej pompy od Q - wszystko sprawdzane wiele razy w różnych autach/ na różnych sterownikach - uszkodzenie tych elementów odpada.
Problem może by nie był na tyle nerwowy gdyby dało odpowietrzyć się hamulce, jednak w trakcie swapu napędu wszystko zostało założone od nowa i układ był CAŁKOWICIE pusty i pozamykane kanały w pompie ABS nie pozwalają na dobre odpowietrzenie żadnym sposobem.
Wszystkie 4 czujniki są sprawdzone, są sprawne, maja odpowiednie oporności, przerw w wiązce też nie ma, z tyłu w kostce komputera ABS sa identyczne oporności co na czujnikach. Wiązka i ECU posiada zasilanie, zasilanie jest też na kostce przy pompie ( pin 9 i 10 ), masa też OK.
Przekaźnik 239 pod kanapą tylną również podmieniany na 4 inne.
Odpada też pęknięty wieniec na przegubie, zanieczyszczone końce czujników ABS, zanieczyszczone zębaki w przegubach.
Po za tym wszystkim, jak mi wiadomo, nawet gdy czujnik ABS jest popsuty, ( czyli jego opornośc jest zerowa lub jakaś kosmiczna ) , ale jest PODPIĘTY, wtedy na zapłonie czy też na postoju nie powinno być błędu ABS, do czasu aż nie ruszymy i czujnik nie zliczy ząbków, przynajmniej tak mam w Coupe Quattro.
Puenta jest taka, że podpinając VAGA na sterowniku od quattro ( ten sam co pompa ) jest błąd przedniego lewego czujnika ABS ( sprawdzony, jego odległość też ), a na sterowniku od ośki ( mój stary ECU ) jest błąd prawego tylnego czujnika - różnica pewnie jest w tym, że ECU ma inne wyjścia na czujniki. Zastanawiające jest tylko to, dlaczego mimo wszystkich sprawnych czujników i kabli jest jakiś tam teoretyczny błąd ABS, kontrolka świeci się CAŁY czas, nic nie daje kasowanie błedu, odpinanie AKU, etc.
Ma ktoś jakieś pomysły, może to wina nie podpiętego DIFFA? może w Quattro inaczej podłączamy jakieś masy, coś przy liczniku?
Z góry dzięki za zainteresowane, pozdro <ok>
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Co masz na mysli przez podanie dokładniejszej informacji, przeczytałeś pierwszy post?Szara80tkaTdi pisze:a nienapisalem ze to wtym wina - masakra - a zapytalem sie o dokladniejsza informacje
Co ja napisałem ze w tym wina lezy ?
Instalacje w aucie jest od czasu aż wyszło z fabryki, a diffy są w quattro, więc logiczne jest ze u mnie go nie było. Nie podłączałem tego narazie bo mi to nie potrzebne. Zaznaczyłem że instalacja ABS jest z oski, a nie od Q, i może ktoś to przerabiał i będzie wiedział czy np. cała instalacja musi być z oski, czy różnice są min. w tym że tak od Q ma diffa, ale nie wpływa to na samo działanie lub nie działanie pompy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ale przycisk DIFF steruje jeszcze taka mala puszka alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 21:48 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie, diffa nie mam podłączonego wcale, powtarzam po raz trzeci, ani kostki w tunelu, ani pompki diffa.. ani żadnej kabelkologi diffa. wężyki na powietrze są tylko do dyfra a nie do ABSU.Szara80tkaTdi pisze:ale przycisk steruje jeszcze taka mala aluminowa alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dlatego że musze rozebrać całe auto ( dawce napędu ) aby wyciągnąć w całości wiązkę ABS i przeszczepić ja do siebie, wtedy podłącze wszystko.Szara80tkaTdi pisze:no to podlaczaj, dlaczego nie robisz tego?
Założyłem temat i pytam bo może ktoś wie wg. schematów i powie czy jest własnie np. DIFF wymagany, czy wina leży po innej stronie, lub w wiązce inaczej poprowadzone są kable.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no i teraz jest dopiero wszystko napisane i jasne
jak widzisz sam uzytkujesz Q, blokujac most, wylacza sie ABS, wiec jakis zwiazek elektryczny musi byc, pomiedzy nawet tym przyciskiem, tym malym modulem i ABSem
zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza
ps. wezyki powietrzne ze nie ida do absu, to wiem :-> rozbieralem juz takie auta
jak widzisz sam uzytkujesz Q, blokujac most, wylacza sie ABS, wiec jakis zwiazek elektryczny musi byc, pomiedzy nawet tym przyciskiem, tym malym modulem i ABSem
zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza
ps. wezyki powietrzne ze nie ida do absu, to wiem :-> rozbieralem juz takie auta
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 22:03 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Szara80tkaTdi, ok dzięki.
Jeszcze przed zabraniem się za przeszczep całych tych wiązek ( masa rozkręcania i skręcania czego już mam serdecznie dośc) może znajde jakieś chematy i po prostu znajdę różnice między wiązką Quattro i FWD i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
Myślałem ze chociaz na zapłonie/postoju uda się skasować błąd żeby odpowietrzyc hamulce.
Jeszcze przed zabraniem się za przeszczep całych tych wiązek ( masa rozkręcania i skręcania czego już mam serdecznie dośc) może znajde jakieś chematy i po prostu znajdę różnice między wiązką Quattro i FWD i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
No tak, jakies połączenia na pewno są, widocznie wymagane do poprawnej pracy układu.zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza
Myślałem ze chociaz na zapłonie/postoju uda się skasować błąd żeby odpowietrzyc hamulce.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
na szybkiego np na podstawie schematu setki widze ze przekaznik od ABS pod kierownica, ma inaczej kable dla wersji z Q i inaczej dla wersji bez, zapewne jest to 349
schematy https://hotfile.com/dl/202908737/ca90d5 ... 0.zip.html
schematy https://hotfile.com/dl/202908737/ca90d5 ... 0.zip.html