[1.9 TDI 1Z B4] - drgania na niskich obrotach
[1.9 TDI 1Z B4] - drgania na niskich obrotach
Hej, powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800? Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moja szklana kula mówi ,że dobrze by było napisać więcej szczegółów na temat osprzętu silnika ,w sensie nastawnik indukcyjny ,czy potencjometryczny ,bo diagnoza zalęży właśnie od tego jaki masz nastawnik :mrgreen:tomek8899 pisze:powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800?
Chciałeś raczej napisać , zbyt wysokiego i zbyt małej prędkosci i w takim przypadku nie ma prawa być zadnych drgań ,tylko buczenie zbyt obciążonego silnika 8-)tomek8899 pisze: Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!
Gdybym tylko wiedział co to jest ów nastawnik i za co jest odpowiedzialny chętnie bym napisał jaki mam - pokierujesz jakoś jak mogę to sprawdzi?MUNIOR pisze:Moja szklana kula mówi ,że dobrze by było napisać więcej szczegółów na temat osprzętu silnika ,w sensie nastawnik indukcyjny ,czy potencjometryczny ,bo diagnoza zalęży właśnie od tego jaki masz nastawnik :mrgreen:tomek8899 pisze:powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800?
Dokładnie chodziło o zbyt wysoki bieg przejęzyczenieMUNIOR pisze:Chciałeś raczej napisać , zbyt wysokiego i zbyt małej prędkosci i w takim przypadku nie ma prawa być zadnych drgań ,tylko buczenie zbyt obciążonego silnika 8-)tomek8899 pisze: Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Krzysiek 84, już mnie wyręczył na fotce masz nieszczęsny nastawnik potencjometryczny jest to sprawca wiekszości dziwnych szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu ...i wielu innych "rewelacji " jakich dzięki niemu ,może doświadczyć pechowy właściciel audi na starym osprzęcie .Jeżeli masz inny nastawnik ,czyli z powrotem paliwa inaczej jak na zdjęciu ,tzn.z tyłu nastawnika ,to masz szczęście ,bo kwestia usuniecia przyczyny szarpań ,drgań itp.objawów ,będzie znacznie tańsza 8-) W przypadku jak masz taki nastawnik jak na zdjęciu ,to masz trzy opcje .Pierwsza -szukać drugiego sprawnego nastawnika ...ciężka i ryzykowna sprawa :roll: .Druga -oddać swój do regeneracji ,zwykle jak przekonało się wielu ,w tym kilku uzytkowników ,choćby tego forum ,pieniądze wywalone w błoto ,bo problem powraca po jakimś czasie,ale opcja dość atrakcyjna ,dla kogoś kto zamierza w krótkim czasie pozbyć się auta .I trzecia możliwość ,dla osób dla których nie ma lepszych aut (bo nie ma :mrgreen: ) i nie mają zamiaru się go pozbywać ,bez względu na wszystko - zmiana osprzętu i nastawnika na indukcyjny ,opcja najdrozsza ,ale raz i na zawsze masz problem z głowytomek8899 pisze: pokierujesz jakoś jak mogę to sprawdzi?
Ok postaram się sprawdzić jaki mam nastawnik - o ile uda mi się go znaleźć pod maską. Gdzie on dokładniej jest umieszczony?
A co w przypadku gdy mam nastawnik indukcyjny? Jakie są opcje naprawy?
Z przytoczonych przez Ciebie dziwnych zachować: "szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu" nie odczuwam, ja bym to nazwał raczej delikatnym drżeniem więc nie jestem pewny że to akurat ów nastawnik. Może jakaś inna przyczyna?
A co w przypadku gdy mam nastawnik indukcyjny? Jakie są opcje naprawy?
Z przytoczonych przez Ciebie dziwnych zachować: "szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu" nie odczuwam, ja bym to nazwał raczej delikatnym drżeniem więc nie jestem pewny że to akurat ów nastawnik. Może jakaś inna przyczyna?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
tomek8899 pisze:Z przytoczonych przez Ciebie dziwnych zachować: "szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu" nie odczuwam, ja bym to nazwał raczej delikatnym drżeniem więc nie jestem pewny że to akurat ów nastawnik. Może jakaś inna przyczyna?
Ja również bym się trochę poprodukował na temat innych mozliwych przyczyn ,ale skoro nie wiesz tak oczywistych i podstawowych rzeczy, to jaki sens ma wyliczanie mozliwych przyczyn :?: zapewne napisałbyś zaraz żeby ci powiedzieć gdzie to jest i do czego służy :roll: tak więc pozostaje ci dokształcanie i uważne czytanie tego forum 8-)tomek8899 pisze:Gdybym tylko wiedział co to jest ów nastawnik i za co jest odpowiedzialny chętnie bym napisał jaki mam
Ok, wybaczcie Panowie delikatną leniwość i brak wiedzy.
Jednak mam dla was małą niespodziankę - znajomy mechanik powiedział mi abym odpiął przy przy silniku/skrzyni przewód od prędkościomierza. Tak zrobiłem i co ciekawe drgania podczas jazdy znikły. Powiedzcie mi co to może być bo nawet ów mechanik tego nie wie.
Jednak mam dla was małą niespodziankę - znajomy mechanik powiedział mi abym odpiął przy przy silniku/skrzyni przewód od prędkościomierza. Tak zrobiłem i co ciekawe drgania podczas jazdy znikły. Powiedzcie mi co to może być bo nawet ów mechanik tego nie wie.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
To coś kiepski ten mechanik. Wie, że dzwonią, ale nie wie, w którym kościele.
Dalej nie wiadomo jaki masz nastawnik .
Najlepiej to otwórz maskę, zdejmij osłonę z silnika(jak takowa jest), zrób fotkę pompy wtryskowej i wrzuć na forum.
Jeżeli objawy ustały po odpięciu wtyczki to może być nastawnik do czyszczenia.
Pod warunkiem, że jest to nastawnik indukcyjny.
Dalej nie wiadomo jaki masz nastawnik .
Najlepiej to otwórz maskę, zdejmij osłonę z silnika(jak takowa jest), zrób fotkę pompy wtryskowej i wrzuć na forum.
Jeżeli objawy ustały po odpięciu wtyczki to może być nastawnik do czyszczenia.
Pod warunkiem, że jest to nastawnik indukcyjny.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobre to jest :mrgreen: mechanik mistrzostwo światatomek8899 pisze:znajomy mechanik powiedział mi abym odpiął przy przy silniku/skrzyni przewód od prędkościomierza. Tak zrobiłem i co ciekawe drgania podczas jazdy znikły. Powiedzcie mi co to może być bo nawet ów mechanik tego nie wie.
zna sposób na sprawdzenie ,tylko sam nie wie czego :mrgreen: Jak nie trzepie po odpięciu sygnału szybkości to na 100% nastawnik indukcyjny do czyszczenia ..innej opcji nie ma 8-)