Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z B4] - drgania na niskich obrotach

ODPOWIEDZ
tomek8899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2009, 20:19

[1.9 TDI 1Z B4] - drgania na niskich obrotach

Post autor: tomek8899 » 14 kwie 2013, 19:57

Hej, powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800? Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 kwie 2013, 20:24

tomek8899 pisze:powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800?
Moja szklana kula :-P mówi ,że dobrze by było napisać więcej szczegółów na temat osprzętu silnika ,w sensie nastawnik indukcyjny ,czy potencjometryczny ,bo diagnoza zalęży właśnie od tego jaki masz nastawnik :mrgreen:
tomek8899 pisze: Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!
Chciałeś raczej napisać , zbyt wysokiego i zbyt małej prędkosci ;-) i w takim przypadku nie ma prawa być zadnych drgań ,tylko buczenie zbyt obciążonego silnika 8-)

tomek8899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2009, 20:19

Post autor: tomek8899 » 14 kwie 2013, 21:37

MUNIOR pisze:
tomek8899 pisze:powiedzcie mi co może być przyczyną delikatnych drgań auta (odczuwalnych na kierownicy, lewarku skrzyni) podczas spokojnej jazdy przy obrotach 1600-1800?
Moja szklana kula :-P mówi ,że dobrze by było napisać więcej szczegółów na temat osprzętu silnika ,w sensie nastawnik indukcyjny ,czy potencjometryczny ,bo diagnoza zalęży właśnie od tego jaki masz nastawnik :mrgreen:
Gdybym tylko wiedział co to jest ów nastawnik i za co jest odpowiedzialny chętnie bym napisał jaki mam - pokierujesz jakoś jak mogę to sprawdzi? :-)
MUNIOR pisze:
tomek8899 pisze: Nie są to drgania od zbyt niskiego biegu!
Chciałeś raczej napisać , zbyt wysokiego i zbyt małej prędkosci ;-) i w takim przypadku nie ma prawa być zadnych drgań ,tylko buczenie zbyt obciążonego silnika 8-)
Dokładnie chodziło o zbyt wysoki bieg ;) przejęzyczenie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 kwie 2013, 21:57

Nastawnik Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 kwie 2013, 22:10

tomek8899 pisze: pokierujesz jakoś jak mogę to sprawdzi? :-)
Krzysiek 84, już mnie wyręczył <spoko> na fotce masz nieszczęsny nastawnik potencjometryczny :-/ jest to sprawca wiekszości dziwnych szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu ...i wielu innych "rewelacji " ;-) jakich dzięki niemu ,może doświadczyć pechowy właściciel audi na starym osprzęcie .Jeżeli masz inny nastawnik ,czyli z powrotem paliwa inaczej jak na zdjęciu ,tzn.z tyłu nastawnika ,to masz szczęście ,bo kwestia usuniecia przyczyny szarpań ,drgań itp.objawów ,będzie znacznie tańsza 8-) W przypadku jak masz taki nastawnik jak na zdjęciu ,to masz trzy opcje .Pierwsza -szukać drugiego sprawnego nastawnika ...ciężka i ryzykowna sprawa :roll: .Druga -oddać swój do regeneracji ,zwykle jak przekonało się wielu ,w tym kilku uzytkowników ,choćby tego forum ,pieniądze wywalone w błoto ,bo problem powraca po jakimś czasie,ale opcja dość atrakcyjna ,dla kogoś kto zamierza w krótkim czasie pozbyć się auta .I trzecia możliwość ,dla osób dla których nie ma lepszych aut (bo nie ma :mrgreen: ) i nie mają zamiaru się go pozbywać ,bez względu na wszystko - zmiana osprzętu i nastawnika na indukcyjny ,opcja najdrozsza ,ale raz i na zawsze masz problem z głowy

tomek8899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2009, 20:19

Post autor: tomek8899 » 14 kwie 2013, 23:11

Ok postaram się sprawdzić jaki mam nastawnik - o ile uda mi się go znaleźć pod maską. Gdzie on dokładniej jest umieszczony?
A co w przypadku gdy mam nastawnik indukcyjny? Jakie są opcje naprawy?

Z przytoczonych przez Ciebie dziwnych zachować: "szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu" nie odczuwam, ja bym to nazwał raczej delikatnym drżeniem więc nie jestem pewny że to akurat ów nastawnik. Może jakaś inna przyczyna?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 kwie 2013, 23:56

tomek8899 pisze:Z przytoczonych przez Ciebie dziwnych zachować: "szarpań,falowań obrotów ,braku reakcji na pedał gazu" nie odczuwam, ja bym to nazwał raczej delikatnym drżeniem więc nie jestem pewny że to akurat ów nastawnik. Może jakaś inna przyczyna?
tomek8899 pisze:Gdybym tylko wiedział co to jest ów nastawnik i za co jest odpowiedzialny chętnie bym napisał jaki mam
Ja również bym się trochę poprodukował na temat innych mozliwych przyczyn ,ale skoro nie wiesz tak oczywistych i podstawowych rzeczy, to jaki sens ma wyliczanie mozliwych przyczyn :?: zapewne napisałbyś zaraz żeby ci powiedzieć gdzie to jest i do czego służy :roll: tak więc pozostaje ci dokształcanie i uważne czytanie tego forum 8-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 kwie 2013, 09:41


tomek8899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2009, 20:19

Post autor: tomek8899 » 19 kwie 2013, 12:30

Ok, wybaczcie Panowie delikatną leniwość i brak wiedzy.

Jednak mam dla was małą niespodziankę - znajomy mechanik powiedział mi abym odpiął przy przy silniku/skrzyni przewód od prędkościomierza. Tak zrobiłem i co ciekawe drgania podczas jazdy znikły. Powiedzcie mi co to może być bo nawet ów mechanik tego nie wie.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 19 kwie 2013, 12:43

To coś kiepski ten mechanik. Wie, że dzwonią, ale nie wie, w którym kościele.
Dalej nie wiadomo jaki masz nastawnik <nie wiem> .
Najlepiej to otwórz maskę, zdejmij osłonę z silnika(jak takowa jest), zrób fotkę pompy wtryskowej i wrzuć na forum.
Jeżeli objawy ustały po odpięciu wtyczki to może być nastawnik do czyszczenia.
Pod warunkiem, że jest to nastawnik indukcyjny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 kwie 2013, 16:12

Na boschu odpinanie kostki impulsatora nie zadziała <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 kwie 2013, 19:43

tomek8899 pisze:znajomy mechanik powiedział mi abym odpiął przy przy silniku/skrzyni przewód od prędkościomierza. Tak zrobiłem i co ciekawe drgania podczas jazdy znikły. Powiedzcie mi co to może być bo nawet ów mechanik tego nie wie.
Dobre to jest :mrgreen: mechanik mistrzostwo świata :-P
zna sposób na sprawdzenie ,tylko sam nie wie czego :mrgreen: Jak nie trzepie po odpięciu sygnału szybkości to na 100% nastawnik indukcyjny do czyszczenia ..innej opcji nie ma 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl