[80b4]1.8 ADR turbo quattro
Jak byles na hamowni zarzuć wyniki, bo chcętnie bym zobaczył przebieg momentu. Poza tym Jak masz 187 nm bez kompresora (rozumiem planowanie itd tyle dało?) że przy 4.5K gdzie normalnie ABK ma 160nm przy 3.2k. Chyba że czegoś nie doczytałem... Jak możesz pochwal się wykresikami, bo może sam zainteresuję się kompresorem. Bo i tak jeżdze na samej benzynie więc mi to uja zrobi, gdyż na gazie to trzeba by troche pokombinować z dawką, albo jakiś ECU master wrzucić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co się orientowałem to sprzęgło kompresora kosztuje drugie tyle co sam kompresor bez sprzęgła.
Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem (na kolektorze jak w oryginale) aby przy jeździe na podciśnieniu kompresor kręcił się "na sucho". Tak zazwyczaj jest w europejskich autach z kompresorem (jest coś w rodzaju DV albo są dwie przepustnicę, które robią obejście kompresora gdy jedzie się bez doładowania). Nawet widziałem projekt jakiegoś BMW E36 318is z kompresorem i dwoma przepustnicami.
W amerykańskich starszych konstrukcjach z gaźnikami jest podobnie jak u ciebie, przepustnica jest przed kompresorem. Choć może podciśnienie wytwarzane przez silnik zmniejsza straty energii idącej na wytwarzanie podciśnienie między kompresorem a przepustnicą w takim wypadku. Jeszcze był w polsce projekt AAH z kompresorem i tam też przepustnica była przed kompresorem.
Kiedyś jeden człowiek opisywał na LPG forum jak wsadził do Toyoty Corolli 1.8 kompresor i jak to zestroił to spalanie miał bardzo przyzwoite. Chyba kolega Turbofin z naszego forum miał przyzwoite spalanie z kompresorem.
Znalazłem temat na LPG forum: http://lpg-forum.pl/post265924.html#p265924
Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem (na kolektorze jak w oryginale) aby przy jeździe na podciśnieniu kompresor kręcił się "na sucho". Tak zazwyczaj jest w europejskich autach z kompresorem (jest coś w rodzaju DV albo są dwie przepustnicę, które robią obejście kompresora gdy jedzie się bez doładowania). Nawet widziałem projekt jakiegoś BMW E36 318is z kompresorem i dwoma przepustnicami.
W amerykańskich starszych konstrukcjach z gaźnikami jest podobnie jak u ciebie, przepustnica jest przed kompresorem. Choć może podciśnienie wytwarzane przez silnik zmniejsza straty energii idącej na wytwarzanie podciśnienie między kompresorem a przepustnicą w takim wypadku. Jeszcze był w polsce projekt AAH z kompresorem i tam też przepustnica była przed kompresorem.
Kiedyś jeden człowiek opisywał na LPG forum jak wsadził do Toyoty Corolli 1.8 kompresor i jak to zestroił to spalanie miał bardzo przyzwoite. Chyba kolega Turbofin z naszego forum miał przyzwoite spalanie z kompresorem.
Znalazłem temat na LPG forum: http://lpg-forum.pl/post265924.html#p265924
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tobie chodzi że na samej benzynie będzie łatwiej i obędzie się bez stosowania sterowników podobnych do ECU mastera?Parzo pisze:Bo i tak jeżdze na samej benzynie więc mi to uja zrobi, gdyż na gazie to trzeba by troche pokombinować z dawką, albo jakiś ECU master wrzucić.
Mi się wydaję że Eaton, który zastosował autor tematu to jest właśnie to, nawet na Wikipedii w artykule Roots-type supercharger Roots-type supercharger jest na obrazku pokazany Eaton m62.Parzo pisze:W amerykancach jest dmuchawa rootsa. troszku inaczej to działa z tego co się orientuje.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
dorwałem za 100 nowe z kompresora klimyZ tego co się orientowałem to sprzęgło kompresora kosztuje drugie tyle co sam kompresor bez sprzęgła.
wyniki z pierwszego hamowania są od ok roku w galerii zakładce garażParzo pisze:Jak byles na hamowni zarzuć wyniki, bo chcętnie bym zobaczył przebieg momentu
jak na razie to nie wchodzi w grę ... gaz 2 genaldi pisze:Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem
wzorowałem się na jego projekciealdi pisze:Chyba kolega Turbofin z naszego forum miał przyzwoite spalanie z kompresorem
na przeróbki mechaniki nie mam teraz czasu i miejsca wodę mam w garażu kto śledzi wiadomości ten wie dlaczego
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może dorwij reduktor do turbo albo przerób jakiś zwykły na taki do silników turbo i wtedy będziesz mógł wsadzić mikser w rurę gdzie występuję ciśnienie. Albo jeszcze opcja w zabawę z blosem w nadciśnieniu.jacek199315 pisze:jak na razie to nie wchodzi w grę ... gaz 2 genaldi pisze:Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
dziś porobiłem trochę obliczeń dotyczących nowego kompresora eaton m62
L- pojemność silnika
rpm-obroty
ve-dla silnika z 2 zaworami na cylinder wynosi 85
wyniki w CFM- 1 CFM = 1,699021 m3/h (1699021 cm3/h ; 0,47195 litra na sekundę)
l*rpm*ve/5660=cfm
2*5800*85/5660=176 cfm=4928l/min
pobór powietrza przy ful obrotach zazwyczaj jeżdżę do 3 więc i tu policzone
2*3000*85/5600 = 90 CFM=2520 tyle powietrza potrzebuje przy 3k
kompresor daje według danych technicznych 500dm/min przy 14k obr
500*10=5000
5000/28=178 cfm
przekładnie mam 1/2,4 obr więc powinno wystarczyć powietrza na mniejszym kompresorze
teraz trzeba jeszcze skończyć nowy dolot ze stali kwasoodpornej i kompresor wyląduje w miejsce oryginalnego kolektora . Rur gumowych nie będzie przepustnica przesunięta względem oryginału będzie zaledwie o 3 cm do tyłu powinno zmniejszyć się opóźnienie po wciśnięciu gazu
a przy okazji będzie to bardziej estetycznie wyglądać :mrgreen:
[ Dodano: 2013-05-08, 20:51 ]
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: je**** zwierzyna leśna głupia sarna i kierunku i halogenu nie ma a przelatując spodem zerwała tłumik
L- pojemność silnika
rpm-obroty
ve-dla silnika z 2 zaworami na cylinder wynosi 85
wyniki w CFM- 1 CFM = 1,699021 m3/h (1699021 cm3/h ; 0,47195 litra na sekundę)
l*rpm*ve/5660=cfm
2*5800*85/5660=176 cfm=4928l/min
pobór powietrza przy ful obrotach zazwyczaj jeżdżę do 3 więc i tu policzone
2*3000*85/5600 = 90 CFM=2520 tyle powietrza potrzebuje przy 3k
kompresor daje według danych technicznych 500dm/min przy 14k obr
500*10=5000
5000/28=178 cfm
przekładnie mam 1/2,4 obr więc powinno wystarczyć powietrza na mniejszym kompresorze
teraz trzeba jeszcze skończyć nowy dolot ze stali kwasoodpornej i kompresor wyląduje w miejsce oryginalnego kolektora . Rur gumowych nie będzie przepustnica przesunięta względem oryginału będzie zaledwie o 3 cm do tyłu powinno zmniejszyć się opóźnienie po wciśnięciu gazu
a przy okazji będzie to bardziej estetycznie wyglądać :mrgreen:
[ Dodano: 2013-05-08, 20:51 ]
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: je**** zwierzyna leśna głupia sarna i kierunku i halogenu nie ma a przelatując spodem zerwała tłumik
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
fot nie mam a straty nie były duże teraz muszę poczekać aż przyjdzie nowy kierunek bo lewy mam biały innego nie znalazłem po szrotach,szkło halogena dostałem od kumpla ze szrotu a w końcowym tłumku tylko gumę zerwało + poluzowany zderzak koszta małe a i kumpel się z sarny ucieszył
[ Dodano: 2013-05-12, 21:49 ]
wiele przez rok się nie zmieniło
względnie gotowa do majóvwki
[ Dodano: 2013-05-17, 11:41 ]
w plenerze
[ Dodano: 2013-05-21, 18:05 ]
pytanie do znawców czy kolektor ssący od abt podejdzie do abk chodzi mi o rozstaw śrub i kanałów
[ Dodano: 2013-05-12, 21:49 ]
wiele przez rok się nie zmieniło
względnie gotowa do majóvwki
[ Dodano: 2013-05-17, 11:41 ]
w plenerze
[ Dodano: 2013-05-21, 18:05 ]
pytanie do znawców czy kolektor ssący od abt podejdzie do abk chodzi mi o rozstaw śrub i kanałów