Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b4]1.8 ADR turbo quattro

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 15 kwie 2013, 23:22

Jak byles na hamowni zarzuć wyniki, bo chcętnie bym zobaczył przebieg momentu. Poza tym Jak masz 187 nm bez kompresora (rozumiem planowanie itd tyle dało?) że przy 4.5K gdzie normalnie ABK ma 160nm przy 3.2k. Chyba że czegoś nie doczytałem... Jak możesz pochwal się wykresikami, bo może sam zainteresuję się kompresorem. Bo i tak jeżdze na samej benzynie więc mi to uja zrobi, gdyż na gazie to trzeba by troche pokombinować z dawką, albo jakiś ECU master wrzucić.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2013, 23:23

Z tego co się orientowałem to sprzęgło kompresora kosztuje drugie tyle co sam kompresor bez sprzęgła.

Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem (na kolektorze jak w oryginale) aby przy jeździe na podciśnieniu kompresor kręcił się "na sucho". Tak zazwyczaj jest w europejskich autach z kompresorem (jest coś w rodzaju DV albo są dwie przepustnicę, które robią obejście kompresora gdy jedzie się bez doładowania). Nawet widziałem projekt jakiegoś BMW E36 318is z kompresorem i dwoma przepustnicami.

W amerykańskich starszych konstrukcjach z gaźnikami jest podobnie jak u ciebie, przepustnica jest przed kompresorem. Choć może podciśnienie wytwarzane przez silnik zmniejsza straty energii idącej na wytwarzanie podciśnienie między kompresorem a przepustnicą w takim wypadku. Jeszcze był w polsce projekt AAH z kompresorem i tam też przepustnica była przed kompresorem.

Kiedyś jeden człowiek opisywał na LPG forum jak wsadził do Toyoty Corolli 1.8 kompresor i jak to zestroił to spalanie miał bardzo przyzwoite. Chyba kolega Turbofin z naszego forum miał przyzwoite spalanie z kompresorem.

Znalazłem temat na LPG forum: http://lpg-forum.pl/post265924.html#p265924

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 15 kwie 2013, 23:27

W amerykancach jest dmuchawa rootsa. troszku inaczej to działa z tego co się oriętuje. niestety nie siedze juz w tym gdyż brak czasu :) Nadal chciałbym wykresy zobaczyc jesli masz 8-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2013, 23:44

Parzo pisze:Bo i tak jeżdze na samej benzynie więc mi to uja zrobi, gdyż na gazie to trzeba by troche pokombinować z dawką, albo jakiś ECU master wrzucić.
Tobie chodzi że na samej benzynie będzie łatwiej i obędzie się bez stosowania sterowników podobnych do ECU mastera?
Parzo pisze:W amerykancach jest dmuchawa rootsa. troszku inaczej to działa z tego co się orientuje.
Mi się wydaję że Eaton, który zastosował autor tematu to jest właśnie to, nawet na Wikipedii w artykule Roots-type supercharger Roots-type supercharger jest na obrazku pokazany Eaton m62.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 16 kwie 2013, 14:57

Ecu master i tak bedzie przydatny czy to na lpg czy bez, chodzi o to, że na LPG trza bylo by sie dłużej srać z dobieraniem odpowiedniej dawki. Co do drugiego niedoczytanie <ok>

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 17 kwie 2013, 20:50

Z tego co się orientowałem to sprzęgło kompresora kosztuje drugie tyle co sam kompresor bez sprzęgła.
dorwałem za 100 nowe z kompresora klimy
Parzo pisze:Jak byles na hamowni zarzuć wyniki, bo chcętnie bym zobaczył przebieg momentu
wyniki z pierwszego hamowania są od ok roku w galerii zakładce garaż
aldi pisze:Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem
jak na razie to nie wchodzi w grę ... gaz 2 gen
aldi pisze:Chyba kolega Turbofin z naszego forum miał przyzwoite spalanie z kompresorem
wzorowałem się na jego projekcie

na przeróbki mechaniki nie mam teraz czasu i miejsca wodę mam w garażu kto śledzi wiadomości ten wie dlaczego ;-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 kwie 2013, 21:02

jacek199315, Dzisiaj widziałem Twoje auto około południa we Włodawie na skrzyżowaniu w okolicy nieczynnego już tartaku. Światełka z przodu i koła wyglądają fenomenalnie. W realu znacznie lepiej niż na fotkach. Auto tak wypolerowane, że w blasku słońca, aż raziło w oczy.
Gratuluję auta i pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 17 kwie 2013, 21:51

andi77 pisze: Auto tak wypolerowane, że w blasku słońca, aż raziło w oczy.

:mrgreen: pól soboty woskowałem :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 kwie 2013, 23:58

jacek199315 pisze:
aldi pisze:Może wsadź zawór DV do tego przepustnicę wrzuć za kompresorem
jak na razie to nie wchodzi w grę ... gaz 2 gen
Może dorwij reduktor do turbo albo przerób jakiś zwykły na taki do silników turbo i wtedy będziesz mógł wsadzić mikser w rurę gdzie występuję ciśnienie. Albo jeszcze opcja w zabawę z blosem w nadciśnieniu.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 02 maja 2013, 15:33

myślę żeby włożyć sekwencje będzie prościej tam jest full grupa więc na pewno kabli nie pomylę

[ Dodano: 2013-05-02, 15:31 ]
Obrazek
szczelina pod radiem zamaskowana

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 06 maja 2013, 16:49

o aluski białe więc plus ! ja też mam taki kolor :) dużo włożonej pracy i jest moc !! :D <ok>

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 08 maja 2013, 20:55

dziś porobiłem trochę obliczeń dotyczących nowego kompresora eaton m62

L- pojemność silnika
rpm-obroty
ve-dla silnika z 2 zaworami na cylinder wynosi 85
wyniki w CFM- 1 CFM = 1,699021 m3/h (1699021 cm3/h ; 0,47195 litra na sekundę)

l*rpm*ve/5660=cfm

2*5800*85/5660=176 cfm=4928l/min
pobór powietrza przy ful obrotach zazwyczaj jeżdżę do 3 więc i tu policzone
2*3000*85/5600 = 90 CFM=2520 tyle powietrza potrzebuje przy 3k

kompresor daje według danych technicznych 500dm/min przy 14k obr
500*10=5000
5000/28=178 cfm
przekładnie mam 1/2,4 obr więc powinno wystarczyć powietrza na mniejszym kompresorze

teraz trzeba jeszcze skończyć nowy dolot ze stali kwasoodpornej i kompresor wyląduje w miejsce oryginalnego kolektora . Rur gumowych nie będzie przepustnica przesunięta względem oryginału będzie zaledwie o 3 cm do tyłu powinno zmniejszyć się opóźnienie po wciśnięciu gazu
a przy okazji będzie to bardziej estetycznie wyglądać :mrgreen:



[ Dodano: 2013-05-08, 20:51 ]
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: je**** zwierzyna leśna głupia sarna i kierunku i halogenu nie ma a przelatując spodem zerwała tłumik

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 maja 2013, 07:06

jacek199315 pisze::evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: je**** zwierzyna leśna głupia sarna i kierunku i halogenu nie ma a przelatując spodem zerwała tłumik
Wrzuć foto <aparat>

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 21 maja 2013, 18:07

fot nie mam a straty nie były duże teraz muszę poczekać aż przyjdzie nowy kierunek bo lewy mam biały innego nie znalazłem po szrotach,szkło halogena dostałem od kumpla ze szrotu a w końcowym tłumku tylko gumę zerwało + poluzowany zderzak koszta małe a i kumpel się z sarny ucieszył ;-)

[ Dodano: 2013-05-12, 21:49 ]


Obrazek Obrazek
wiele przez rok się nie zmieniło
Obrazek Obrazek
względnie gotowa do majóvwki

[ Dodano: 2013-05-17, 11:41 ]
w plenerze
Obrazek
Obrazek


[ Dodano: 2013-05-21, 18:05 ]
pytanie do znawców czy kolektor ssący od abt podejdzie do abk chodzi mi o rozstaw śrub i kanałów

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 maja 2013, 22:28

jacek199315, Mijałem Cię dzisiaj ok. 13:30 w Dubecznie :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl