[Coupe AAH] NIEnaturalne zachowanie 2.8 brak mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
[Coupe AAH] NIEnaturalne zachowanie 2.8 brak mocy
Mam taki problem ze swoim audi Coupe z silnikiem 2.8 -listopad 1991r. Od dłuższego czasu brakuje w nim mocy! Kolega zasugerował żebym zrobił reset kompa no i tak zrobiłem po odpaleniu silnik pracował równo ale nie mogłem przekroczyć 2tys obr bo strzelał dusił się po przejechaniu jeszcze paru km sytuacja wróciła do normy wkręca się na obroty ale słabo (jak jakaś 2 litrówka) po tym przełączyłem na gaz szedł jak szalony ale tez tylko przez chwile po czym unormował sie jak zwykle jedzie bo jedzie bez rewelacji i drobne przerwy ma w obr czy to na benzynie czy gazie koło 3 tys/obr i wyżej koło 5,5?.... czy ktoś miał tez taki problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
Wymieniłem czujnik temp 2piny, jak również rurki od odmy bo były popękane. Na dzień dzisiejszy autem nie można jechać bo przy 2 tys pierdzi strzela w wydech przekaźnik jakis piszczy po włączeniu zapłonu... Jak odłączę wtyczkę od przepustnicy to nic sie nie dzieje w takim razie to chyba następny krok...Jak są jakieś pomysły to słucham...
- maniekmac
- Forum Audi 80
- Posty: 520
- Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Kodeń
jak jeszcze nie rozwiązałeś problemu to powiem Ci co u mnie pomogło w mojej Coupe 2.8,
mianowicie objawy podobne do Twoich muli, strzela jak już rozkręci się do wysokich obrotów to niby coś chce jechać ale nie może na postoju jak się rozgrzeje to niby się wkręca w miarę...
po skasowaniu błędów vagiem to samo, po resecie przez odpięcie akumulatora to samo, podmianka przepływki to samo itd itd itd, w końcu filtr paliwa i ostatecznie czujnik temperatur (dwa piny od ECU) i pełne zaskoczenie .......... dalej to samo :evil: . Wreszcie pomiar ciśnienia paliwa na listwie -- i wszystko jasne , pompka dawała ledwie 2 bary.
Po wymianie pompki Coupeta wymiata.
A i jak na starej pompce sprawdzane były sondy to jedna udawała nieżywą, a po zmianie pompy paliwa ożyła i to bez respiratora
Powodzenia
mianowicie objawy podobne do Twoich muli, strzela jak już rozkręci się do wysokich obrotów to niby coś chce jechać ale nie może na postoju jak się rozgrzeje to niby się wkręca w miarę...
po skasowaniu błędów vagiem to samo, po resecie przez odpięcie akumulatora to samo, podmianka przepływki to samo itd itd itd, w końcu filtr paliwa i ostatecznie czujnik temperatur (dwa piny od ECU) i pełne zaskoczenie .......... dalej to samo :evil: . Wreszcie pomiar ciśnienia paliwa na listwie -- i wszystko jasne , pompka dawała ledwie 2 bary.
Po wymianie pompki Coupeta wymiata.
A i jak na starej pompce sprawdzane były sondy to jedna udawała nieżywą, a po zmianie pompy paliwa ożyła i to bez respiratora
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
maniekmac, Dzięki za podpowiedź, ale czy pompka paliwa powodowała by mulenie również na gazie? Razem z kolegą z forum podmieniliśmy pół silnika(wtryski, cewki kable, przepustnice itd...) czego nie udało się podmienić to przepływki i kompa. Wydaje mi się ze któreś z nich powoduje przymulenie auta no i to duże spalanie... Dodatkowo wymieniłem świece, czujnik temp sprawdziłem ciśnienie sprężania nawet. W jednym dniu "poruszałem" różnego typu kablami od spodu oraz wyczyściłem przepływomierz, od tamtej pory jedzie bo jedzie ale nie ma mocy.... zamówiony jest aktualnie przepływomierz zobaczymy co dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
- maniekmac
- Forum Audi 80
- Posty: 520
- Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Kodeń
Koniecznie musisz sprawdzić pokrycie map gazowej i benzyny bo coś czuje że to będzie to skoro już pół auta zmieniłeś. Gazownicy też czasem popełniają błędy. Jak mi w A8 gaz założyli i auto świrowało to się okazało że spec masę przykręcił przez plastikową osłonę <buu> i wystarczyło ją dać w nieco lepsze miejsce i jak ręką odjął.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków