Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe AAH] NIEnaturalne zachowanie 2.8 brak mocy

Wszystko co tyczy się silników V6
Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

[Coupe AAH] NIEnaturalne zachowanie 2.8 brak mocy

Post autor: Pan_Stefan » 14 kwie 2013, 15:57

Mam taki problem ze swoim audi Coupe z silnikiem 2.8 -listopad 1991r. Od dłuższego czasu brakuje w nim mocy! Kolega zasugerował żebym zrobił reset kompa no i tak zrobiłem po odpaleniu silnik pracował równo ale nie mogłem przekroczyć 2tys obr bo strzelał dusił się po przejechaniu jeszcze paru km sytuacja wróciła do normy wkręca się na obroty ale słabo (jak jakaś 2 litrówka) po tym przełączyłem na gaz szedł jak szalony ale tez tylko przez chwile po czym unormował sie jak zwykle jedzie bo jedzie bez rewelacji i drobne przerwy ma w obr czy to na benzynie czy gazie koło 3 tys/obr i wyżej koło 5,5?.... czy ktoś miał tez taki problem?

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 14 kwie 2013, 17:35

Podłącz go pod vaga, ale do sprawdzenia potencjometr przepustnicy , sondy , przepływka i czujnik temp 2-pinowy <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 kwie 2013, 18:58

Jak wyżej + szczelność dolotu włącznie z uszczelką kolektora.

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 16 kwie 2013, 18:42

Wymieniłem czujnik temp 2piny, jak również rurki od odmy bo były popękane. Na dzień dzisiejszy autem nie można jechać bo przy 2 tys pierdzi strzela w wydech przekaźnik jakis piszczy po włączeniu zapłonu... Jak odłączę wtyczkę od przepustnicy to nic sie nie dzieje w takim razie to chyba następny krok...Jak są jakieś pomysły to słucham...

LU CASH

Post autor: LU CASH » 16 kwie 2013, 19:19

sonda .

stukowce ?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 16 kwie 2013, 19:51

Cześć :-) Spróbuj wyjąć filtr powietrza i sprawdź czy wtedy wkręca się na obroty.Jeśli tak to filtr powietrza do wymiany oraz przetkanie(usunięcie zanieczszczeń) skrzynki i dolotu. Mnie to pomogło a miałem ten sam problem(mądry gość to był co mi pomógł doradzając). Pozdrowienia :-)

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 24 maja 2013, 21:46

jak jeszcze nie rozwiązałeś problemu to powiem Ci co u mnie pomogło w mojej Coupe 2.8,
mianowicie objawy podobne do Twoich muli, strzela jak już rozkręci się do wysokich obrotów to niby coś chce jechać ale nie może :( na postoju jak się rozgrzeje to niby się wkręca w miarę...
po skasowaniu błędów vagiem to samo, po resecie przez odpięcie akumulatora to samo, podmianka przepływki to samo itd itd itd, w końcu filtr paliwa i ostatecznie czujnik temperatur (dwa piny od ECU) i pełne zaskoczenie .......... dalej to samo :evil: . Wreszcie pomiar ciśnienia paliwa na listwie -- i wszystko jasne , pompka dawała ledwie 2 bary.
Po wymianie pompki Coupeta wymiata.

A i jak na starej pompce sprawdzane były sondy to jedna udawała nieżywą, a po zmianie pompy paliwa ożyła i to bez respiratora ;)
Powodzenia

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 27 maja 2013, 21:25

maniekmac, Dzięki za podpowiedź, ale czy pompka paliwa powodowała by mulenie również na gazie? Razem z kolegą z forum podmieniliśmy pół silnika(wtryski, cewki kable, przepustnice itd...) czego nie udało się podmienić to przepływki i kompa. Wydaje mi się ze któreś z nich powoduje przymulenie auta no i to duże spalanie... Dodatkowo wymieniłem świece, czujnik temp sprawdziłem ciśnienie sprężania nawet. W jednym dniu "poruszałem" różnego typu kablami od spodu oraz wyczyściłem przepływomierz, od tamtej pory jedzie bo jedzie ale nie ma mocy.... zamówiony jest aktualnie przepływomierz zobaczymy co dalej.

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 27 maja 2013, 22:03

a jaki masz gaz bo jak sekwencja to może komp od gazu rozwala mapy zapłonu i dlatego muli. Osobiście miałem w 2.8 ACK z gazem tak że wtryski popuszczały gaz i też mi przymulało i ciężko paliła po dłuższym postoju, a po regeneracji wtrysków rakieta <ok>

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 27 maja 2013, 22:10

Powiem ci ze pewnego razu jak restet kompa zrobiłem to na benzynie słabo jechał jechał później włączyłem podtlenek LPG i był szatan ale nie na długo... Po paru przyspieszeniach ustattkował sie do przymulania. Panie ja sekwencje sobie mam na stagu 300+ jeszcze na gwarancji, po serwisie...

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 27 maja 2013, 22:16

Koniecznie musisz sprawdzić pokrycie map gazowej i benzyny bo coś czuje że to będzie to skoro już pół auta zmieniłeś. Gazownicy też czasem popełniają błędy. Jak mi w A8 gaz założyli i auto świrowało to się okazało że spec masę przykręcił przez plastikową osłonę <buu> i wystarczyło ją dać w nieco lepsze miejsce i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 maja 2013, 23:06

Pan_Stefan pisze:Panie ja sekwencje sobie mam na stagu 300+
Raczej od sterownika gazu ważniejsze są wtryskiwacze i reduktor. A staga sprzedają w najróżniejszych konfiguracjach.

Stefan, jeśli mieszkasz niedaleko mnie to mogę spróbować pomóc.

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 27 maja 2013, 23:26

Czyli jak by nie patrzeć instalacja gazowa do zweryfikowania

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 28 maja 2013, 00:11

Jak masz sekwencję to odłącz kompa, zmostkuj kable od wtryskiwaczy w kostce kompa LPG, zaślep przewody zasilające wtryskiwacze LPG i wykluczysz błąd podtlenku gazu ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 maja 2013, 08:50

Wystarczy, że wypnie bezpiecznik od LPG. Po drugie ja bym szukał przyczyny ukłądzie WN. Nawet jeśli paliwa dostaje mniej to czemu przy wyższych partiach obrotów niby chce a nie może?

Sprawdzałeś rozrząd? Będzie przestawiony to i mocy nie będzie z racji innego momentu zapłonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga