[80 B4 2.0 ABK] Wymieniłem termostat i to samo
Powiększ zdjęcie dodane wyżej, otwórz maskę samochodu i na pewno znajdziesz. Czujnik w benzynie i w dieslu powinien wyglądać tak samoalf pisze:A w silniku 1.9 TDi gdzie szukać tego czujnika? :?:
[ Dodano: 2007-11-10, 15:00 ]
Chciałbym przeczyścić czujnik temperatury (szary), bo może on jest winny braku wskazań przez zegar. Czy ma ktoś może jakiś pomysł, w jaki sposób go wyciągnąć, żeby nie spuścić przy okazji płynu chłodniczego, w silniku ABT? Zacząłem go wyciągać ale płyn zaczął wyciekać i włożyłem go zpowrotem na miejsce.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
ej spece od termostatów... a nie jest czasem tak że czujnik pokazuje temperaturę jaką mamy "na chłodnicy" ?
ostatnio wymieniłem termostat bo temperatura w czasie jazdy była na poziomie 70 stopni...
co się okazuje wymieniłem termostat sprawny na jeszcze bardziej sprawny... temperatura na wskaźniku spadła do 60 stopni przy jeździe...
termostaty oba działają jak należy bo rurki idące na małym obiegu (nagrzewnica, ogrzewanie parownika) są po chwili gorące a reszta idąca do chłodnicy zimna... w tym układzie na zegarze temperatury wskazówka stoi na minimum... dopiero jak termostat zaczyna otwierać obieg i zaczyna do chłodnicy płynąć ciepły płyn to dopiero wskaźnik sie rusza z miejsca, po jeździe 35 km w temp. około zera na wskaźniku mam może ze 60 stopni...
mnie już raczej nie przekonacie że temp. przy jeździe będzie sie trzymać na poziomie 90 stopni na wskaźniku, bo nie ma takiej fizycznej opcji... czujnik pokazuje to co mamy na chłodnicy... (przynajmniej tak jest u mnie, może były jakieś inne wersje ale wątpię...)
ostatnio wymieniłem termostat bo temperatura w czasie jazdy była na poziomie 70 stopni...
co się okazuje wymieniłem termostat sprawny na jeszcze bardziej sprawny... temperatura na wskaźniku spadła do 60 stopni przy jeździe...
termostaty oba działają jak należy bo rurki idące na małym obiegu (nagrzewnica, ogrzewanie parownika) są po chwili gorące a reszta idąca do chłodnicy zimna... w tym układzie na zegarze temperatury wskazówka stoi na minimum... dopiero jak termostat zaczyna otwierać obieg i zaczyna do chłodnicy płynąć ciepły płyn to dopiero wskaźnik sie rusza z miejsca, po jeździe 35 km w temp. około zera na wskaźniku mam może ze 60 stopni...
mnie już raczej nie przekonacie że temp. przy jeździe będzie sie trzymać na poziomie 90 stopni na wskaźniku, bo nie ma takiej fizycznej opcji... czujnik pokazuje to co mamy na chłodnicy... (przynajmniej tak jest u mnie, może były jakieś inne wersje ale wątpię...)
U mnie sytuacja jest identyczna. Denerwuje mnie to i chyba muszę wymienić czujnik (szary - chyba). Maksymalna temp. jaką osiągnąłem, to 70 stopni (termostat mamm sprawny). Oryginalny czujnik w salonie kosztuje dokładnie 111,76 (dzisiaj się pytałem) i chyba trzeba będzie go kupić. W sumie nic się złego nie dzieje ale denerwuje mnie jak coś jest nie tak
Wilu8 ma rację. Też kiedyś borykałem się z problemem temperatury. Wymieniłem termostat, oba czujniki i dalej nie mogłem osiągnąc temperatury 90 stopni. Wyczyściłem styki znajdujące się na płytce licznika i teraz jest idealnie. Sugeruję zacząć własnie od tego, zanim zaczniecie kupować czujniki. Pozdrawiam!
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
to nic nie da, bo temperature wskazuje taką jaka jest w tym miejscu, przy staniu w korku dochodzi do 92 stopnie i włacza sie wentylator, więc nie ma co szukać dziury w całym, czujnik nie pokaże więcej niż 60 skoro tam gdzie on siedzi nie ma więcej....
na tym całym króćcu plastikowym przy głowicy po prostu przy jeździe nie ma więcej temperatury ... a termostat trzyma sobie swoje na dole ....
Bastek daj znać czy ci coś dała wymiana tego czujnika...
na tym całym króćcu plastikowym przy głowicy po prostu przy jeździe nie ma więcej temperatury ... a termostat trzyma sobie swoje na dole ....
Bastek daj znać czy ci coś dała wymiana tego czujnika...
Witam. U mnie sytuacja wygląda następująco. Temperatura w czasie jazdy w trasie stoi na 70 stopniach. Wczoraj zmieniłem termostat na nowy Wahlera. Bez zmian. Temp. 70. Przy ok 78 (gazowanie w garażu) stopniach włączył się wiatrak. Podmieniałem całe zegary więc sam zegar od temperatury chyba jest ok. Na obydwu to samo. Dodatkowo zwarłem wtyczkę od szarego 3 pinowego czujnika i wskazówka poszła wartko do góry. Zostaje czujnik. Dziś wymyśliłem coś takiego. Wziąłem garnek :mrgreen: grzałkę i ugotowałem czujnik. Garnek stał pod maską a czujnik cały czas był podpięty pod zegar. 10 minut gotowania i 73-74 stopnie. Niech ktoś to skomentuje. I czy takie sprawdzenie może być wiarygodne? Mądrzejszy nowy czujnik to koszt pewnie ok 100 zł. A nie mam możliwości podmiany.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
figa z makiem, mierzyłem temp termometrem cyfrowym w dziurze czujnika i jest ok 90*st - oszukuja czujniki bądź zegar, który też można wykalibrowac bo posiada małe pokrętełko pod spodem. Zamiennik kosztuje 40zł. czujnik pokazuje temperatury obiegu płynu głowica-silnik-nagrzewnica. tem płynu w chłodnicy nie ma tu nic do wskazań.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
OK !, jak skalibrować wskaźnik temperatury?? bo z tego co zobaczyłem rozkręcając zegary to z tak, jedno pokrętło kalibruje wskaźnik paliwa, jedno ustawia zegarek elektroniczny pod obrotkiem a jedno ściemnia lub rozjaśnia zegary, a czwarte nie było pod nic podłączone ?? nie przyjrzałem się temu zegarowi? to się kalibruje oz zewnątrz czy trzeba rozkręcić?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
pokrętełko znajduje sie od środka tzn trzeba wyjąć deske z zegarami na zewnątrz, w płytce głównej jest otworek na wprost zegara temperatury i tam wystaje plastikowa śrubka z główką na imbus chyba 2,5 albo mniejszy, najlepiej zagrzac auto zmierzyc temp termometrem w dziurze czujnika wyjąc deske i regulować wskazówke tak aby uzyskać wskazanie zbliżone do termometru, fajna sprawa jak wiązka jest na tyle długa że można wyjąć deskę bez rozłanczania wiązki i regulować od razu widząc efekt.