Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + LPG] Dławi się i gaśnie na LPG

Wszystko co związane z LPG
paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

[B4 2.0 ABT + LPG] Dławi się i gaśnie na LPG

Post autor: paweb » 20 kwie 2013, 17:15

Witam mam problem, odebrałem wczoraj samochod od mechanika (wymiana oleju, filtr oleju, powietrza, podstawka pod gaznik)

Po tych operacjach, samochod umiera na LPG, mianowicie objawy są takie:

- na biegu jałowym ledow chodzi i gaśnie z czasem,
- dodąc nagle dużą ilość gazu zaczyna się dławic i po chwili też gaśnie ( tutaj nawet dodanie gazu juz nie pomaga )
- zupełny brak mocy, problem z rozbujaniem sie do 100km/h

Samochód mam od roku, sądząc po innych elementach jakie wymieniałem to parownik ( Levato ) jak i filtry gazu pamiętają "Gierka" z tym ze przed wizyta u mechanika wszystko bylo ok, a on gazu nie dotykał.

Na Pb wszystko jest ok, ma moc itd.

Mam problem z silniczkiem krokowym coś szwankuje i gdyby na Pb gasł mi na biegu jałowym to bym go obwiniał.

Czego to może być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 18:07 przez paweb, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 20 kwie 2013, 17:37

Moja rada jest taka , że pierwszym krokiem w dochodzeniu co to może byc to teraz powinienes powymieniac wszystkie filtry gazu pomimo ze przed wszystko było dobrze... Byc może stary filtr powietrza było mocno zabrudzony i w momencie założenia nowego filtra zmieniła się dawka zasysanego powietrza ( więcej powietrza a za mało podtlenku LPG ) .

Spróbuj wymienic filtry na początek... <ok>

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 20 kwie 2013, 18:12

Tak powymieniaj wszystko i napewno bedzie ok, <ok> maly sarkazm a na powaznie kolego to mechanik ruszyl gaz ruszyl mikser i bardziej bym szukal nieszczelnosci miedzy rura doprowadzajaca gaz do miksera a mikserem i wtryskiem oraz filtrem powietrza.
Aczkolwiek najpewniej lapie lewe powietrze miedzy mikserem a wtryskiem.
Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze ze szwedzkiego systemu :oops:

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 kwie 2013, 18:43

paweb pisze:przed wizyta u mechanika wszystko bylo ok, a on gazu nie dotykał.
Ale czegoś jednak dotykał, że się zmieniło no nie?
Zacznę od ochrzanu -nie uczmy rzemieślników dziadostwa! Oddajesz na serwisik sprawne auto do mechanika, odbierasz niesprawne, a po pomoc ruszasz...na forum? A może by pan mechanik przywrócił stan faktyczny auta, chyba wypadałoby oddać działające?
W taki sposób uczysz niechlujstwa i dziadostwa speca, po iluś tam takich lekcjach to już będzie panisko pełną gębą. Jakby go zaś nieco ludzi dojechało, żeby robił za co się płaci to może by mu to w nawyk weszło....

Teraz w temacie napiszę, że również bym podejrzewał niechlujnie poskładany dolot, powietrze idzie bokami i parownik nie wyrabia z mieszanką. Teraz brakuje speca co odkręci napięcie membrany, żeby więcej gazu szło i jeszcze baypass rozkręci. Auto może(może) by zaczęło chodzić na gazie(zależy od rozmiaru potencjalnej lewizny) lecz jakość mieszanki robiłoby ilością. I kolejna legenda o aucie "po ekstra regulacji co 25 na mieście pali nie butowane"

Oprócz tego zerknąłbym, czy dopływu gazu nie rozkręcał -może nie skręcił.
No i ostatnie co podejrzewam jak ktoś pisał wyżej -podciśnienie przy zatkanym filtrze mogło być tak duże, że sztywna membrana się wychylała jednak i podawała gaz, teraz swobodniejszy przelot może właśnie powodować konieczność serwisu instalacji LPG, a przynajmniej regulacji
Czyli bez kilku wniknięć można gdybać czyja wina w zasadzie

paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: paweb » 20 kwie 2013, 20:02

Troche dzisiaj pogrzebałem z regulacją parownika, i są sukcesy, na jałowym juz mi nie gaśnie, na wysokich obrotach nawet ciągnie ( nie tak jak na Pb ) ale da sie normalnie jechac, proble mjest na 1 i 2 biegu na niskich obrotach jest troche zamulony jak daje więcej gazu.

Wydaje mi sie ze w tym momencie problem wiąże się juz ze zbyt duza iloscią powietrza po wymianie filtra i starym parownikiem.

Tak czy siak, w poniedziałek juz jestem umowiny na wymiane parownika filtrow gazu i regulacje.

odnośnie tego co napisał damianek1234561 i miksera, tutaj wszystko sprawdziłem przewody dokręcone i nigdzie nie ma prawa łapać powietrza.

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 20 kwie 2013, 20:21

paweb pisze:
Tak czy siak, w poniedziałek juz jestem umowiny na wymiane parownika filtrow gazu i regulacje.

odnośnie tego co napisał damianek1234561 i miksera, tutaj wszystko sprawdziłem przewody dokręcone i nigdzie nie ma prawa łapać powietrza.
Napisz jakiej marki model masz Reduktor czy będziesz je wymieniał na taki sam czy inny mocniejszy

paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: paweb » 20 kwie 2013, 22:07

Teraz mam Levato w zakladzie do ktorego jade wstawiaja BRC z tego co czytałem to raczej dobre są.

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 20 kwie 2013, 22:17

A co powiesz o tym reduktorze ,w porównaniu z Levato twoim,ja mam 2,300 NG

http://allegro.pl/r4-tomasetto-140-hp-f ... 30847.html

paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: paweb » 22 kwie 2013, 19:39

Założyli mi reduktor Tomasetto, nie wiem czy dobrze czy zle nie znam sie jak myślicie ? Narazie jest kiepsko z mocą, ale w cenie wymiany mam regulacje, tylko koleś mowił ze musze przejechac pol tysiaca i wtedy wyregulują. To normalne ?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 kwie 2013, 20:37

Tomasetto to często niesłusznie pogardzane reduktory. A według mnie to w zasadzie bardzo solidne, bez udziwnień i idących za nimi błędów konstrukcje. Robią co powinny i robią to dość długo, są w miarę odporne na olewanie serwisowania, oczywiście nie bez końca. Nie ma problemu z ich regeneracją, regulacja też jest prosta jeżeli cała instalka jest prawidłowo dobrana.
Nowy reduktor to nowe gumki/membrany i sprężynki -to wszystko musi się nieco "uklepać", ułożyć. Po jakimś czasie całość wymaga lekkiej korekty ustawień.
Lichość z mocą? Oczywiście...
....bo gazownik z praktyką wie czego ludziom trzeba, a im trzeba pieniędzy, a nie dużego zużycia gazu i do tego mandatów za zaiwanianie na gazie na maksa ;-)

Większość ludzi jeździ w zakresie obrotów niskim-średnim, osób regularnie kręcących silniki, zwłaszcza wiekowe, jest dużo mniej.
Dla większości więc rynek dopasował usługi -mniej wydajne parowniki, nie zalewające gazem, dające często słabą górę(rzadziej używaną), ciaśniejsze regulacje(niższe zakresy ok, góra ubogo -normalna jazda =zużycie w miarę). Również dobór mikserów to zasada "nie robimy prób z możliwie szerokim, bo się gubi ustawienia, robi wrażliwy, gazu trzeba dać więcej, więc spalanie większe" i tak dalej.

Chcesz wyskoczyć poza szarość tłumu -działaj sam, lub szukaj gazownika z zamiłowania.
Gdyby gazownik dał Ci ustawienia "moc, kiła, chrzanić system, wyćwiekowane skarpetki" to w normalnym ruchu paliłby pewnie w/g Twojej opinii za dużo, bo tak jest na mikserze -jak ma być u góry moc, na dole będzie chlapało gazem.

To takie moje ogólne wnioski, podobnie jest z BLOSem -silnik się odtyka znacznie, dolot "poszerza", trzeba skompensować to u góry większą ilością gazu i potem zdziwienie -jak to, dałem w pupę i spalił więcej niż na mikserze? Co za szajs!
Ale spalając więcej może więcej więc skąd zdziwienie....

Chcesz mocy -musisz sam dostroić gaz, będzie pewnie palił nieco więcej ale niekoniecznie, bo czasem prawidłowość mieszanki po jej wzbogaceniu podnosi efektywność jej spalania, co się przekłada na mniejsze zużycie....blebleble

paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: paweb » 22 kwie 2013, 22:00

Wszystko ok rozumiem ze jest mniej mocy na gazie itd. Ale kiepsko kiedy na niskich obrotach, ledwo jechal samochod, i przy wcisnieciu gazu skakał jak żaba i sie dusił

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 kwie 2013, 23:19

No to nie jest dobrze, albo kompletnie dno regulacyjne, albo uszkodzenia w...czymś tam, a jest tu co wymieniać od dolotu, poprzez WN do instalacji LPG. Mogło się zbiec z wizyta u mechanika, mogła ona przyśpieszyć problem.
Nie miałem dawno monowtrysku więc może głupoty z pamięci popisze ale chyba tam mikser(bo masz mikser zapewne) pakuje się między elementy całego zespołu wtryskowego w miejsce oryginalnego kołnierza, a do wymiany podstawy tegoż zespołu trzeba te elementy ściągać. I chyba po obu stronach są uszczelki z klingierytu czy jakiegoś tam "papieru". No i teraz po złożeniu tego "nie tak szczelnie panie jakbym się spodziewał po 0.7 na łeb" może być problem z gazem, być może także z benzyną lecz niekoniecznie, wszystko zależy w jakim stopniu byłaby nieszczelność i jakie są nastawy obu paliw.
Kolejna sprawa -jakiej generacji masz instalację? II-giej? Może coś z krokowcem?
Gdybym miał stawiać szukałbym w okolicach "gaźnika". Czy poskręcane wszystko szczelnie, czy uszczelki pozakładane, czy wężyki powciskane itp. itd.

Kurcze, monowtrysk to gazowniczy raj i banał. Ciężko tu coś spieprzyć, no ale da się, pewnie, że się da....

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 23 kwie 2013, 07:00

paweb pisze:Założyli mi reduktor Tomasetto, nie wiem czy dobrze czy zle nie znam sie jak myślicie ? Narazie jest kiepsko z mocą, ale w cenie wymiany mam regulacje, tylko koleś mowił ze musze przejechac pol tysiaca i wtedy wyregulują. To normalne ?
Tomasetto 140HP
czy
Tomasetto 100HP
Z krućem kompesacji czy bez.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 22:43 przez 603mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

paweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 mar 2012, 12:20
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: paweb » 23 kwie 2013, 08:58

miron72 pisze: I chyba po obu stronach są uszczelki z klingierytu czy jakiegoś tam "papieru". No i teraz po złożeniu tego "nie tak szczelnie panie jakbym się spodziewał po 0.7 na łeb" może być problem z gazem, być może także z benzyną lecz niekoniecznie, wszystko zależy w jakim stopniu byłaby nieszczelność i jakie są nastawy obu paliw.
.
Tak jest taka uszczelka, gaznik nie był rozbierany więc nie była ruszana. Bedzie wymieniona przy wymianie krokowca.
Kolejna sprawa -jakiej generacji masz instalację? II-giej? Może coś z krokowcem?
Tak drugiej, krokowiec juz czasami wariuje, ale jak juz sam wciskam gaz to krokowiec nie bierze w tym udzialu.

Zaznaczam ze na Pb wszystko jest ok.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 kwie 2013, 14:05

paweb pisze:ale jak juz sam wciskam gaz to krokowiec nie bierze w tym udzialu.
A ja bym go jednak wywalił na próbę i założył zwykły register -tymczasowo. Strojenie jest łatwe, można poszukać w sieci nawet opisów(jak słynny "poemat na temat gazu"). Roboty wiele nie ma, a można zdiagnozować i ewentualnie usunąć usterkę, czy wykluczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl