[B3 1.6 PP] Uszczelnienie pokrywy zaworów
[B3 1.6 PP] Uszczelnienie pokrywy zaworów
Witam!
W moim 8 zaworowym silniku mam problem z cieknącym olejem spod pokrywy zaworów. 2 lata temu wymieniłem uszczelke pod klawiaturą i zalożylem korkową firmy Goetze. Jak widać nie wytrzymała zbyt długo bo już mam cały kolektor wydechowy zalany olejem. Tym razem kupiłem uszczelke firmy Elring 457.200 (jest ona jednoelementowa i cała wykonana z gumy). Przed jej założeniem chce się zapytać na forum czy jest sens dodatkowo smarować uszczelke czerwonym silikonem wysokotemperaturowym??? Pewnie niektórzy tak postąpili dlatego czekam na wasze opinie czy to przyniesie efekt i uszczelni pokrywe zaworów.
W moim 8 zaworowym silniku mam problem z cieknącym olejem spod pokrywy zaworów. 2 lata temu wymieniłem uszczelke pod klawiaturą i zalożylem korkową firmy Goetze. Jak widać nie wytrzymała zbyt długo bo już mam cały kolektor wydechowy zalany olejem. Tym razem kupiłem uszczelke firmy Elring 457.200 (jest ona jednoelementowa i cała wykonana z gumy). Przed jej założeniem chce się zapytać na forum czy jest sens dodatkowo smarować uszczelke czerwonym silikonem wysokotemperaturowym??? Pewnie niektórzy tak postąpili dlatego czekam na wasze opinie czy to przyniesie efekt i uszczelni pokrywe zaworów.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Założyłem do swojej taką samą uszczelkę jak ty kupiłeś. Ja osobiście uszczelek nigdy niczym nie smaruje i jakoś mi z nich nie cieknie. Warunek musi być czysto i prosto aby było szczelnie. Można jeszcze zastosować nakrętki samokontrujące te z plastykiem gdyż często się zdaża że olej sobie wycieka po gwintach szpilek. Pozdrawiam
witam
nie polecam uszczelki całej gumowej gdyż ja sobie też wymieniłem oprócz tego że szpilki trzeba było wykręcić i zastąpić śrubami to lała jak :oops:
Założyłem sobie korkową delikatnie posmarowałem olejem i gra nawet kropelki nie ma
tak ze nie warto ulepszać fabryki a jak raz na jakiś czas pooglądasz sobie wałek i silnik w środku to nic nie zaszkodzi <mikolaj>
<mikolaj>
nie polecam uszczelki całej gumowej gdyż ja sobie też wymieniłem oprócz tego że szpilki trzeba było wykręcić i zastąpić śrubami to lała jak :oops:
Założyłem sobie korkową delikatnie posmarowałem olejem i gra nawet kropelki nie ma
tak ze nie warto ulepszać fabryki a jak raz na jakiś czas pooglądasz sobie wałek i silnik w środku to nic nie zaszkodzi <mikolaj>
<mikolaj>
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
witaj kolego z takim samym silnikiem jak mój co do tej uszczelki ja zakładałem korkową i z dwóch stron smarowałem ją czerwonym silikonem typowo do uszczelek albo zamiast uszczelki w takiej tubce jak pasta do zębów niestety nazwy nie pamiętam on jest do wysokich temperatur powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym pozdrawiam
Mam jeszcze dwa pytania; czy pokrywe koniecznie trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym? Poprzednio dokręcałem recznie chociaż w książce serwisowej napisane jest żeby dokrecać kluczem dynamometrycznym.
I drugie to czy pamietacie może które szpilki dołączone do gumowej uszczelki Elring 457.200 trzeba będzie wkręcić? Te czarne krótkie czy dłuższe złote? Bo fabryczne pewnie będą za krótkie ze wzgledu na grubość gumowej uszczelki.
I drugie to czy pamietacie może które szpilki dołączone do gumowej uszczelki Elring 457.200 trzeba będzie wkręcić? Te czarne krótkie czy dłuższe złote? Bo fabryczne pewnie będą za krótkie ze wzgledu na grubość gumowej uszczelki.
Fabryczne mają taki kołnierz dzielący dwie części gwintu. Elring na to nie wejdzie, bo ma zatopione w gumie takie jakby tulejki, które kolidują z kołnierzami fabrycznych śrub. Ja wkręciłem te czarne, nie wiem do czego służą złote. Może w innych silnikach przykręca się nimi coś jeszcze. Mi w 1,6TD wszystkie złote zostały, same czarne starczyły. Uszczelkę dokręcałem ręcznie, po prostu mocno, ale z czuciem. Oczywiście dużo lepiej jest dokręcać dynamometrycznym. Jak masz od kogo pożyczyć, to pożycz i nim dokręcaj. Ja chwilę przed robieniem uszczelki urwałem swój klucz i musiałem na czuja skręcać. Ale i tak jest dobrze.