Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Kontrolki ostrzegawcze

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sie 2011, 20:21

bentley300 pisze:Sprawa wygląda tak, że podczas przekręcenia kluczyka w pozycje ZAPŁON ma miejsce sytuacja:

GÓRNY PANEL KONTROLNY
1. Lampka ostrzegawcza płynu chłodzącego – pulsuje
2. Lampka ostrzegawcza płynu hamulcowego – pulsuje
3. Lampka ostrzegawcza poziomu oleju silnikowego – świeci się
DOLNY PANEL
4. Lampka kontrolna akumulatora – świeci się
Też tak mam, co prawda te kontrolki nie mrugają tak intensywnie a lekko pulsują. A ponieważ wszystko działa ok nic z tym nie robię!

aadamss

Post autor: aadamss » 01 gru 2011, 00:30

Panowie odkopię temat mianowicie podczas jazdy świeci mi delikatnie kontrolka akumulatora, a kontrolka płynu chłodzącego i kontrolka układu hamulcowego (czyli te dwie na górze zegarów mrugają delikatnie) zjawisko to nasila się coraz bardziej wraz z rosnącymi obrotami silnika. i od ok 2,5k obrotów można zauważyć że tak samo zaczynają mrugać (przygasać i rozjaśniać się światła samochodu i "zegary") myślałem że to regulator napięcia- wymieniłem go, niestety nic to nie dało. Jakiś pomysł na pomoc? jest to B3 silnik PP.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2011, 06:56

aadamss pisze:Panowie odkopię temat mianowicie podczas jazdy świeci mi delikatnie kontrolka akumulatora,
sprawdź jakie jest napięcie ładowanie akumulatora?
Sprawdź naciąg paska na alternatorze może się ślizga i klemy na aku szczególnie masa możliwe że zaśniedziała.

aadamss

Post autor: aadamss » 01 gru 2011, 12:20

klemy są w porządku, pasek na alternatorze też śmiga całkiem dobrze, a napięcie ładowania przy włączonych światłach to 14.06 [V]

Crazyboy93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 kwie 2013, 17:52
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Crazyboy93 » 23 kwie 2013, 18:02

A ja chciałbym się dowiedzieć od czego są pozostałe niewidoczne kontrolki. Bardzo mnie to ciekawi.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 08 sie 2013, 18:16

Crazyboy93, jeżeli B4 pewnie masz od: poduszki, świateł przyczepy, abs, check engine... może i świeczki żarowe jeżeli TDI :P

W sumie można zawsze na upartego wyjąć zegary, żaróweczki od tych kontrolek i zobaczyć pod światło :D

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 10 wrz 2013, 11:01

Ja się podepnę pod temat. Mam tak, dzisiaj w czasie jazdy do pracy nagle zaczęły mi migać te dwie kontrolki na górze (ten termometr i wykrzyknik), trzy mignięcia i przerwa, i znowu. Dodatkowo lekko zapaliła się kontrolka od akumulatora. Co ciekawe jak przekręcę kluczyk do pozycji zapłon, to te dwie kontrolki nie świecą? Co to może być? czyżby padał alternator\? Pomocy!!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 wrz 2013, 14:54

szczotki z regulatorem napiecia pewnie kończą juz żywot, a idzie do zimy to trzeba zrobić by potem w zime nie było problemów z rozruchem.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2013, 15:32

Ivanezzz pisze:czasie jazdy do pracy nagle zaczęły mi migać te dwie kontrolki na górze (ten termometr i wykrzyknik), trzy mignięcia i przerwa, i znowu.
spadl zerwal sie pasek z alt lub napinacz paska alt

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 17 wrz 2013, 10:01

Krzysiek 84 pisze:szczotki z regulatorem napiecia pewnie kończą juz żywot, a idzie do zimy to trzeba zrobić by potem w zime nie było problemów z rozruchem.
Krzysiek 84 trafił! Dzięki wielkie, alternator już po regenerce, rzeczywiście było już z nim słabo ;) A teraz to nawet kontrolki jaśniej świecą i silnik lepiej pracuje :)

asan1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2014, 21:13

Post autor: asan1988 » 26 paź 2014, 01:28

Odświeżam temat.

Panowie:
Mam problem własnie z tymi kontrolkami od płynu chłodzącego i płynu hamulcowego.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon obydwie pulsują, po odpaleniu jednak one nie gasną i jak silnik pochodzi trochę zaczyna brakować prądu tak jakby alternator nie ładował. Zauważyłem jednak pewną regułę: jeśli kluczyk przekręcę bardzo szybko od razu w pozycję rozruch kontrolki nie pulsują i wszystko jest ok lecz po przekręceniu w pozycję ZAPLON i odczekaniu ponad 2 sek po odpaleniu pulsują i dzieje się to co powyżej opisał.
Czy ktoś mógłby mi chociaż powiedzieć gdzie mogę zacząć szukać przyczyny?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2014, 09:19

Zmierz napięcie na akumulatorze jakie masz na odpalonym silniku. Jak masz słabe ładowanie to pewnie wina alternatora/regulatora napięcia.

1q2w3e4r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:06

Post autor: 1q2w3e4r » 24 wrz 2016, 10:54

Podepnę się pod temat. Po przekręceniu kluczyka tak że włączają się kontrolki ale jeszcze bez zapalania jest tak jak nagrałem na tym filmiku: Dwie kontrolki u góry bardzo intensywnie pulsują, natomiast od akumulatora lekko się żarzy (migocze). Czy coś one oznaczają? czy wszystko jest OK i tak ma być? Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2016, 11:44

Technicznie tego nie powinno być, masz gdzieś słaby styk plusa do licznika albo główna wtyczka licznika niebieska wtyczka pin 16 albo po za nią bezpiecznik nr12.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 24 sty 2017, 18:11

Witam

Mam podobny problem, do opisanych tutaj, z tym, że u mnie od około miesiąca miga kontrolka płynu chłodniczego (założyłem, że czujnik i z braku czasu na razie go nie wymieniałem), dzisiaj natomiast podczas jazdy obok kontrolki płynu chłodniczego zapaliła się kontrolka ręcznego hamulca, po chwili obie zgasły i przez kilkanaście sekund żadna kontrolka się nie świeciła, po czym wszystko wróciło do "normy", tj. kontrolka płynu chłodniczego zaczęła mrugać... sytuacja powtórzyła się jeszcze kilka razy. Zauważyłem też, że lekko podświetla się kontrolka akumulatora (nie miga, to światło ciągłe na ok 1/3 powierzchni kontrolki) - i o dziwo ona się żarzy również po wyłączeniu zapłonu...

Czy to również oznaki kończącego się alternatora? Czy może przy słabym alternatorze 2 kontrolki - płyn chłodniczy i hamulec powinny migać cały czas podczas jazdy?

Nie mam miernika, a nie chciałbym niepotrzebnie zajechać do elektryka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl