Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi b2/b3/b4] Gwint home made

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

[Audi b2/b3/b4] Gwint home made

Post autor: skoti » 20 kwie 2013, 01:48

Witam rezaczy ;-) przy pomocy paru kolegów z forum min Nyga69xd i Atlas i innym pragnę podzielić się z wami rezankiem gwintu do mojej audi coupe gt. Więc tak na wstępie kupujemy zawieszenie gwintowane do naszego samochodu u mnie wybór padł na gwint od vw passata b3 mój wyglądał tak

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Oczywiście w grę u mnie wchodziła tylko używka ponieważ szkoda by mi było ciąć nowe zawieszenie na testy.

Potem moczymy i odrdzewiamy

ObrazekObrazek
Obrazek

Następnie rozbieramy gwinta (o ile się da) u mnie 4 nakrętki uratowane a 4 nowe dorabia tokarz, niestety ale ,,zaspawały'' się.
Dalej jak rozruszamy nakrętki oczyszczamy gwint i smarujemy/psikamy miedzianką

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/713/20130405032.jpg/]ObrazekObrazekObrazekObrazek

Next odkręcamy nakrętki i wyjmujemy wkłady

Obrazek

Tu mamy foto wkładów

Obrazek

Potem bierzemy kolumnę od passata i ciachamy ,,boszką'' u mnie wynosiło to 11,5 cm mierząc od górnej nakrętki (czerwona linia), nr.1 na foto to nakrętki (jak by coś)

Obrazek

Idąc dale bierzemy kolumnę z audi i skracamy ją o 4cm (,,pod wąsem'' wycinamy zbędny kawałek)nr.2, oraz odcinamy od góry nad samym ,,wąsem'' nr. 1 (tam gdzie oryginalnie mamy talerzyk, odcinamy prawie na spawie)

Obrazek

I jak na foto wyżej łączymy dół kolumny audi b2 z górą kolumny vw passat b3.
Proponuję przed spawaniem wcisnąć kawałek rurki w kolumnę ale tak ciasno ,żeby ustalić se położenie dolnej części z górną, żeby nie było niespodzianek w sensie odchyłów ;-)

Tu już po spawaniu

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Oraz prawie gotowy przód przed założeniem

ObrazekObrazek

Tu jeszcze foto sprężyn ponieważ tuż po zakupie okazało się ,że tylne sprężyny są skorodowane a ja nie mam czasu na piaskowanie i malowanie proszkowe więc zakupiłem drugą parę na allegro (niebieskie, podobno sportowe <ok> )

ObrazekObrazekObrazek

I to by było koniec rezania, dodam ,że tył podchodzi na 99% (tu macie tył po odmalowaniu)

ObrazekObrazekObrazek

A czemu na 99% ? nie zamontowałem jeszcze bo nie mam talerzyków ale wstępne pomiary wyszły pozytywnie <piwo>
Przepraszam za niektóre foto (telefon) i mam nadzieję, że kolega Nyga69xd się nie pogniewa ,że zrobiłem ten temat jako pierwszy. Mam nadzieję, że też zrobi taki temat lub lepiej tu wklei swój sposób na gwinta i podyskutujemy, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 10:24 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 20 kwie 2013, 08:35

Dobra robota ;) może więcej ludzi podziała i zawita więcej gwintów na forum.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 kwie 2013, 09:10

a co z przodem? ostatnio mialem okazje porownac gwint od H&R z seryjna kolumna i tak to wyglada:

Obrazek

gdzie wyraznie widac ze czesc "pod wąsem" nie była ruszana, jednak nie neguje tego co zrobiles bo nie wiem o ile ten gwint siadzie po zalozeniu, natomiast obnizenie tej części "pod wąsem" moze spowodowac ze wiekszej felgi juz nie zmiescimy na dobrej szerokości, daj znac jak zalozysz na auto jak to bedzie wygaldac

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 kwie 2013, 19:24

Wiesz sugerowałem się opiniami ludźmi z forum i dlatego skróciłem o 4cm ale też musiałem obciąć połowę gwintu z paska czyli może się wyrównało, poczekam jeszcze kilak dni na nakrętki i na dniach montuję to zdam foto relacje :mrgreen:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 kwie 2013, 00:47

Kolczat dobrze pisze, ale skoti raczej 18" nie będzie montował :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 21 kwie 2013, 01:02

Nie no co wy 18? jak już coś to 20cali :mrgreen: a tak na poważnie to 17 max ale to absolutny max w b2 (jak dla mnie)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 kwie 2013, 06:05

skoti, jasna sprawa, jednak chcialem zeby to bylo tu napisane zanim ktos bedzie chcial robic takiego gwinta z docelowym planem na 18"

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 21 kwie 2013, 11:30

Teraz tuleja ta nagwintowana ma 11,5cm jak bym nie wyciął tych 4 cm z dołu to tuleja miała by 7,5cm. czyli mam większy zakres regulacji a czy to się sprawdzi zobaczymy w tygodniu

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 22 kwie 2013, 07:54

i tak bedziesz korzystal z max 4cm, o ile wogole bedzie Ci sie chcialo go podnosic :mrgreen:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 kwie 2013, 20:15

Kolczat pisze:i tak bedziesz korzystal z max 4cm, o ile wogole bedzie Ci sie chcialo go podnosic :mrgreen:
To zależy od wjazdu do garażu tak ustawię ,żeby było dobrze, na pewno na początku będzie trochę zabawy. A pytanko ten talerzyk powinien być jak na 1 foto,że w tym miejscu się zatrzymać czy jak na foto 2 ma mieć zakres jaki se chce?!

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 25 kwie 2013, 10:59

tak jak na 1 foto ma za duzy otwor mozesz podlozyc podkladke z mniejszym otworem by nie przelatywalo

mlody_mk2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
Lokalizacja: 3city

Post autor: mlody_mk2 » 25 kwie 2013, 14:16

a od czego najlepiej kupić gwint żeby pasował mi tył bez wielkich przeróbek do cabrio ?? Mam w domu jakis stary fk do golfa 2 podjedzie to na tył ??

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 25 kwie 2013, 15:00

mlody_mk2 pisze:a od czego najlepiej kupić gwint żeby pasował mi tył bez wielkich przeróbek do cabrio ?? Mam w domu jakis stary fk do golfa 2 podjedzie to na tył ??
ja kolego zrobilem soie takie tuleje nagwintowane na wymiar by weszly na amortyzatory od cabrio do tego nakretki i sprzezyny od golfa III i jest cacy <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 maja 2013, 18:45

Gwint na pokładzie tył regulacji fhój na połowie gwintu oparłem nadkolami o opony, gorzej z przodem gwint na maxa w dół a mi jeszcze mało (chyba ,że na odboju siadł)

Awatar użytkownika
pawełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:06
Imię: paweł
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawełek » 05 maja 2013, 00:03

FOTY! :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl