[Audi b2/b3/b4] Gwint home made
[Audi b2/b3/b4] Gwint home made
Witam rezaczy przy pomocy paru kolegów z forum min Nyga69xd i Atlas i innym pragnę podzielić się z wami rezankiem gwintu do mojej audi coupe gt. Więc tak na wstępie kupujemy zawieszenie gwintowane do naszego samochodu u mnie wybór padł na gwint od vw passata b3 mój wyglądał tak
Oczywiście w grę u mnie wchodziła tylko używka ponieważ szkoda by mi było ciąć nowe zawieszenie na testy.
Potem moczymy i odrdzewiamy
Następnie rozbieramy gwinta (o ile się da) u mnie 4 nakrętki uratowane a 4 nowe dorabia tokarz, niestety ale ,,zaspawały'' się.
Dalej jak rozruszamy nakrętki oczyszczamy gwint i smarujemy/psikamy miedzianką
[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/713/20130405032.jpg/]
Next odkręcamy nakrętki i wyjmujemy wkłady
Tu mamy foto wkładów
Potem bierzemy kolumnę od passata i ciachamy ,,boszką'' u mnie wynosiło to 11,5 cm mierząc od górnej nakrętki (czerwona linia), nr.1 na foto to nakrętki (jak by coś)
Idąc dale bierzemy kolumnę z audi i skracamy ją o 4cm (,,pod wąsem'' wycinamy zbędny kawałek)nr.2, oraz odcinamy od góry nad samym ,,wąsem'' nr. 1 (tam gdzie oryginalnie mamy talerzyk, odcinamy prawie na spawie)
I jak na foto wyżej łączymy dół kolumny audi b2 z górą kolumny vw passat b3.
Proponuję przed spawaniem wcisnąć kawałek rurki w kolumnę ale tak ciasno ,żeby ustalić se położenie dolnej części z górną, żeby nie było niespodzianek w sensie odchyłów
Tu już po spawaniu
Oraz prawie gotowy przód przed założeniem
Tu jeszcze foto sprężyn ponieważ tuż po zakupie okazało się ,że tylne sprężyny są skorodowane a ja nie mam czasu na piaskowanie i malowanie proszkowe więc zakupiłem drugą parę na allegro (niebieskie, podobno sportowe <ok> )
I to by było koniec rezania, dodam ,że tył podchodzi na 99% (tu macie tył po odmalowaniu)
A czemu na 99% ? nie zamontowałem jeszcze bo nie mam talerzyków ale wstępne pomiary wyszły pozytywnie
Przepraszam za niektóre foto (telefon) i mam nadzieję, że kolega Nyga69xd się nie pogniewa ,że zrobiłem ten temat jako pierwszy. Mam nadzieję, że też zrobi taki temat lub lepiej tu wklei swój sposób na gwinta i podyskutujemy, pozdrawiam
Oczywiście w grę u mnie wchodziła tylko używka ponieważ szkoda by mi było ciąć nowe zawieszenie na testy.
Potem moczymy i odrdzewiamy
Następnie rozbieramy gwinta (o ile się da) u mnie 4 nakrętki uratowane a 4 nowe dorabia tokarz, niestety ale ,,zaspawały'' się.
Dalej jak rozruszamy nakrętki oczyszczamy gwint i smarujemy/psikamy miedzianką
[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/713/20130405032.jpg/]
Next odkręcamy nakrętki i wyjmujemy wkłady
Tu mamy foto wkładów
Potem bierzemy kolumnę od passata i ciachamy ,,boszką'' u mnie wynosiło to 11,5 cm mierząc od górnej nakrętki (czerwona linia), nr.1 na foto to nakrętki (jak by coś)
Idąc dale bierzemy kolumnę z audi i skracamy ją o 4cm (,,pod wąsem'' wycinamy zbędny kawałek)nr.2, oraz odcinamy od góry nad samym ,,wąsem'' nr. 1 (tam gdzie oryginalnie mamy talerzyk, odcinamy prawie na spawie)
I jak na foto wyżej łączymy dół kolumny audi b2 z górą kolumny vw passat b3.
Proponuję przed spawaniem wcisnąć kawałek rurki w kolumnę ale tak ciasno ,żeby ustalić se położenie dolnej części z górną, żeby nie było niespodzianek w sensie odchyłów
Tu już po spawaniu
Oraz prawie gotowy przód przed założeniem
Tu jeszcze foto sprężyn ponieważ tuż po zakupie okazało się ,że tylne sprężyny są skorodowane a ja nie mam czasu na piaskowanie i malowanie proszkowe więc zakupiłem drugą parę na allegro (niebieskie, podobno sportowe <ok> )
I to by było koniec rezania, dodam ,że tył podchodzi na 99% (tu macie tył po odmalowaniu)
A czemu na 99% ? nie zamontowałem jeszcze bo nie mam talerzyków ale wstępne pomiary wyszły pozytywnie
Przepraszam za niektóre foto (telefon) i mam nadzieję, że kolega Nyga69xd się nie pogniewa ,że zrobiłem ten temat jako pierwszy. Mam nadzieję, że też zrobi taki temat lub lepiej tu wklei swój sposób na gwinta i podyskutujemy, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 10:24 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
a co z przodem? ostatnio mialem okazje porownac gwint od H&R z seryjna kolumna i tak to wyglada:
gdzie wyraznie widac ze czesc "pod wąsem" nie była ruszana, jednak nie neguje tego co zrobiles bo nie wiem o ile ten gwint siadzie po zalozeniu, natomiast obnizenie tej części "pod wąsem" moze spowodowac ze wiekszej felgi juz nie zmiescimy na dobrej szerokości, daj znac jak zalozysz na auto jak to bedzie wygaldac
gdzie wyraznie widac ze czesc "pod wąsem" nie była ruszana, jednak nie neguje tego co zrobiles bo nie wiem o ile ten gwint siadzie po zalozeniu, natomiast obnizenie tej części "pod wąsem" moze spowodowac ze wiekszej felgi juz nie zmiescimy na dobrej szerokości, daj znac jak zalozysz na auto jak to bedzie wygaldac
To zależy od wjazdu do garażu tak ustawię ,żeby było dobrze, na pewno na początku będzie trochę zabawy. A pytanko ten talerzyk powinien być jak na 1 foto,że w tym miejscu się zatrzymać czy jak na foto 2 ma mieć zakres jaki se chce?!Kolczat pisze:i tak bedziesz korzystal z max 4cm, o ile wogole bedzie Ci sie chcialo go podnosic :mrgreen:
ja kolego zrobilem soie takie tuleje nagwintowane na wymiar by weszly na amortyzatory od cabrio do tego nakretki i sprzezyny od golfa III i jest cacy <ok>mlody_mk2 pisze:a od czego najlepiej kupić gwint żeby pasował mi tył bez wielkich przeróbek do cabrio ?? Mam w domu jakis stary fk do golfa 2 podjedzie to na tył ??