[B2/B3/B4] ogrzewanie lusterek
[B2/B3/B4] ogrzewanie lusterek
montuję elektryczne lusterka do audi 80 b4 i nie wiem jak podłączyć i gdzie. Skoro sie je podgrzewa to musi być do tego przycisk i gdzie on się znajduje?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2007, 13:22 przez ircio, łącznie zmieniany 1 raz.
ja wlasnie tez ten temat mam na blacie. Jestem w trakcie zamawiania prawego lusterka z mata grzewcza (lewe juz zamontowane). U mnie odnalazlemfabrycznie zamontowany obwod w obudowie lusterek (lecz do niczego nie podlaczony, rozwarty) ktory wlasnie nadaje sie do podlaczeniapodgrzewwania. Niestety jest taki problem, ze on jest caly czas pod napieciem (po przekreceniu zaplonu). Wlasnie obczajam jak to przepiac na przycisk podgrzewania szyby tylnej, bo poco maja sie caly czas lusterka grzac? bez sensu. Wie ktos jak to najlatwiej zrobic?
ja u siebie lusterka miałem fabrycznie podgrzewane i podłączone ale z powodu uszkodzenia instalacji pusciłem nowe przewody i wpiołem sie pod ogrzewanie tylnej szyby.
myslę ze to chyba najłatwiejszy sposób.
chyba ze wolisz podłączyć sie bezposrednio pod Akumulator i dorobić osobny przycisk. nie polecam bo jak zapomnisz ywłączyć to rozładujesz Akku, chyba ze sie podłączysz w +12V zza stacyjki wtedy bedzie działać gdy bedziesz miał przekręcony kluczyk
myslę ze to chyba najłatwiejszy sposób.
chyba ze wolisz podłączyć sie bezposrednio pod Akumulator i dorobić osobny przycisk. nie polecam bo jak zapomnisz ywłączyć to rozładujesz Akku, chyba ze sie podłączysz w +12V zza stacyjki wtedy bedzie działać gdy bedziesz miał przekręcony kluczyk
w niektórych przypadkach były załozone lusterka z podgrzewaniem ale nie było podpiete.
wtedy zeby zobaczyc czy jest tam mata grzewcza trzeba sciągnąć wkład lusterka tylko trzeba to zrobic delikatnie zeby go nie uszkodzić najlepiej podważyć czym płaskim i w miarę szerokim (coś w stylu plastikowej łopatki, w miare twardej ale i elastycznej) zeby nie wyszczerbić wkładu. jednak istnieje wtedy mozliwość zerwania platikowych zatrzasków.
gdy sciągniemy wkład to bedzie widać 2 styki męskie wyprowadzone (dolutowane i zaklejone) na tymże wkładzie.
wtedy nie pozostaje nic innego jak przeciągnąć przewody tylko o sensownym przekroju ja u siebie uzyłem przewodów 0,75 mm2 w grubszej izolacji -> przewody do instalacji samochodowych
mozna tez spróbować zobaczyc czy są owe styki do maty w nastepujacy sposób.
ustawić lusterko manualnie badz elektrycznie (w zaleznosci jakie kto ma) tak aby było odchylone max na zewnatrz.
wtedy bedzie widac te styki lub ich brak.
styki znajdują się blizej srodka samochodu. czyli sa blizej szyby.
jakby cos to słuze pomocą bo juz to u siebie przerobiłem.
wtedy zeby zobaczyc czy jest tam mata grzewcza trzeba sciągnąć wkład lusterka tylko trzeba to zrobic delikatnie zeby go nie uszkodzić najlepiej podważyć czym płaskim i w miarę szerokim (coś w stylu plastikowej łopatki, w miare twardej ale i elastycznej) zeby nie wyszczerbić wkładu. jednak istnieje wtedy mozliwość zerwania platikowych zatrzasków.
gdy sciągniemy wkład to bedzie widać 2 styki męskie wyprowadzone (dolutowane i zaklejone) na tymże wkładzie.
wtedy nie pozostaje nic innego jak przeciągnąć przewody tylko o sensownym przekroju ja u siebie uzyłem przewodów 0,75 mm2 w grubszej izolacji -> przewody do instalacji samochodowych
mozna tez spróbować zobaczyc czy są owe styki do maty w nastepujacy sposób.
ustawić lusterko manualnie badz elektrycznie (w zaleznosci jakie kto ma) tak aby było odchylone max na zewnatrz.
wtedy bedzie widac te styki lub ich brak.
styki znajdują się blizej srodka samochodu. czyli sa blizej szyby.
jakby cos to słuze pomocą bo juz to u siebie przerobiłem.
no i podgrzewanie w lusterkach zamontowane grzeja razem z tylna szyba. Na pewno przyda sie zima, bo auto parkuje pod churka.
Mam pytanko, jesliby ktos znal odpowiedz bede wdzieczny - napiecie na kablach zasilajacych mate grzewcza pojawia sie po wcisnieciu przycisku grzania tylnej szyby, ale po wylaczeniu go po chwili, napiecie na kablach nie znika. Wydaje mi sie, ze to pewnie zamierzony efekt, grzanie odbywa sie przez z gory zaplanowany czas (bo jak wlaczymy grzanie ytlnej szyby to ono za jakis czas automatycznie sie wylaczy). Czy wie ktos ile trwa to grzanie?
Mam pytanko, jesliby ktos znal odpowiedz bede wdzieczny - napiecie na kablach zasilajacych mate grzewcza pojawia sie po wcisnieciu przycisku grzania tylnej szyby, ale po wylaczeniu go po chwili, napiecie na kablach nie znika. Wydaje mi sie, ze to pewnie zamierzony efekt, grzanie odbywa sie przez z gory zaplanowany czas (bo jak wlaczymy grzanie ytlnej szyby to ono za jakis czas automatycznie sie wylaczy). Czy wie ktos ile trwa to grzanie?
u mnie lusterka podgrzewaja sie tylko w momencie gdy nacisne przyciś podgrzewania szyby. jesli go wyłącze to pogrzewanie sie wyłącza.
ni wiem jak to jest przy oryginalnej instalacji. ja musiałem pociągnąć na nowo bo była uszkodzona. mozliwe ze za czas podgrzewania lusterek odpowiada jakiś przekaźnik lub jest jakiś układ czasowy bimetal etc ...
nie potrafię odpowiedziec ile ten czas wynosi. musi ci to ktoś napisać kto ma orginalne podgrzewanie zrobione bez zadnych przeróbek
ni wiem jak to jest przy oryginalnej instalacji. ja musiałem pociągnąć na nowo bo była uszkodzona. mozliwe ze za czas podgrzewania lusterek odpowiada jakiś przekaźnik lub jest jakiś układ czasowy bimetal etc ...
nie potrafię odpowiedziec ile ten czas wynosi. musi ci to ktoś napisać kto ma orginalne podgrzewanie zrobione bez zadnych przeróbek