Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] katalizator - usunąć czy nie

ODPOWIEDZ
g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 12 lut 2013, 11:26

pkrr pisze:mógłbyś zarzucić linkiem? bo na allegro widzę dwa i wydaje mi się że każdy z nich ma trochę inaczej rure wygiętą i nie chcę bubla kupić, z góry dzięki
ASMET nr ref.: 04.044 - 70zł + wysyłka (bo linki z allegro zaraz wygasną i znowu się ktoś pytać będzie ;])

[ Dodano: 2013-02-12, 11:28 ]
hudy pisze:Ja panowie mogę wam doradzić tylko tyle że powinniście zaopatrzyć się w nowa opaskę która trzyma obie rury oraz w jakiś klej do łatania tłumików bo na 100% to połączenie nie będzie szczelne...A co do samego kata to proponuje zakup takiego tłumika o którym była mowa na początku tematu.Kata sprzedajemy za cenę od 100 do 150zł (zalezy gdzie)...
Tam jest przecież pierścień uszczelniający, btw widziałem gdzieś dodatkową uszczelkę na to połączenie :mrgreen: .

http://www.motoneo.pl/szcz/027494H/cort ... 0/1992.php

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 12 lut 2013, 14:33

tej uszczelki nigdzie na necie nie mogę znaleźć, tzn niedostępna a zamienniki o dziwo inaczej wyglądają :P

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 12 lut 2013, 14:36

g00di pisze:hudy napisał/a:
Ja panowie mogę wam doradzić tylko tyle że powinniście zaopatrzyć się w nowa opaskę która trzyma obie rury oraz w jakiś klej do łatania tłumików bo na 100% to połączenie nie będzie szczelne...A co do samego kata to proponuje zakup takiego tłumika o którym była mowa na początku tematu.Kata sprzedajemy za cenę od 100 do 150zł (zalezy gdzie)...


Tam jest przecież pierścień uszczelniający, btw widziałem gdzieś dodatkową uszczelkę na to połączenie .

g00di, tam nie ma żadnego pierścienia.Jest tylko to :arrow: http://www.hejczesci.pl/imgparts/44/446569.jpg
i o to właśnie chodzi <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2013, 15:10

g00di pisze:Tam jest przecież pierścień uszczelniający
Pierścień jest ale nie chodzi o ten element tylko o ten który podał kolega sowa_81, jak odkręcisz starą obejmę to już na 100% nie będzie pasowała (może nawet się rozleci jak u mnie) a nawet jak dasz nową obejmę to na nowej rurze będzie dobrze leżało ale na starej będzie nieszczelne, dlatego najlepiej użyć jakiejś pasty uszczelniającej...To jest rada kogoś kto z tym już robił i kto musiał 2 razy wchodzić pod samochód właśnie przez nieszczelność...

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 22 kwie 2013, 15:27

Uf właśnie wywaliłem tego kata był za#$%any sadzą na maxa, nie mam pojęcia jak silnik wydalał spaliny :roll: , ale już nie czuć spalin w kabinie po odpaleniu z rana (gdzieś tam widać uciekały). Wszystko prawie pasowało. Ta nieoryginalna rura ma tłumik, który jest ciut większy niż katalizator i waliła mi o karoserie, więc całą rurę na chama odgiąłem w lewo i teraz jest <ok>. Prosta robota zajęło mi to niecałą godzinkę. Tylko jedną śrubę musiałem brzeszczotem ręcznie uciąć a jedna się rozleciała od samego kręcenia <rotfl>. Obejmę miałem w super stanie nic z nią nie kombinowałem, ale dla pewności, rury wydechu po obu stronach zawinąłem taśmę aluminiową i na to dałem obejmę i tak skręciłem wszystko jest super szczelne. Wrażenia z jazdy po modyfikacji hmm autko jakby żwawiej startowało od dołu, ciszej pracuje, wcześniej były jakieś szarpnięcia przy podjeżdżaniu na pół sprzęgle teraz tego nie ma. No i o wiele, o wiele więcej czarnego dymu za autem jak się mocno depnie. Polecam wszystkim :) warto! :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2013, 21:12

Dziwne bo u mnie dymy jak by mniej <ok>

Vojtas87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vojtas87 » 25 kwie 2013, 20:01

A i ja się podepnę. A można wyciąć kata i wspawać rurkę zamiast niego? oczywiście w średnicy wydechu.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 25 kwie 2013, 20:33

Vojtas87 pisze:A i ja się podepnę. A można wyciąć kata i wspawać rurkę zamiast niego? oczywiście w średnicy wydechu.
wyciągnij kata i wybij środek,pustą puchę wkręć na miejsce
a środek pozbieraj i sprzedaj!!!

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 25 kwie 2013, 21:39

Vojtas87 pisze: A można wyciąć kata i wspawać rurkę zamiast niego? oczywiście w średnicy wydechu.
za taki zestaw diagnosta na przeglądzie może się pluć. :-/

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 kwie 2013, 23:01

Ja też wytłukłem, puchę wstawiłem na miejsce i wygląda jak ori. Po takim zabiegu samochód ma gryzące spaliny, głośniej chodzi i chyba czasem przy butowaniu czarniejszego boncura puści.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 26 kwie 2013, 07:51

Wycinać i nie załować :) auto elastyczniejsze i spaliny szybciej uciekają, 40 tys. już przejechałem bez katalizatora, a zamiast niego tłumik przelotowy z allegro około 70 pln. Katalizator sprzedałem już dawno temu za 200 zł, tak więc i kasy zostało po tym zabiegu. 4 przeglądy i nikt się o nic nie pytał ani nie czepiał, hehe nawet na wolna odmę tylko zerkali i nic nie mówili. :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2013, 08:23

ignac112 pisze:Ja też wytłukłem, puchę wstawiłem na miejsce i wygląda jak ori. Po takim zabiegu samochód ma gryzące spaliny, głośniej chodzi
Chyba jesteś jedyny ,który zauważył głośniejszą pracę silnika ,po wywaleniu kata ;-) chodzi jak chodził ,a że szybciej pozbywa się spalin ,to i zdrowy czysty odgłos jest ,wiec można odnieść takie wrażenie ,że jest głośniej ...ale na pewno nie chodzi głośniej 8-)
ignac112 pisze:chyba czasem przy butowaniu czarniejszego boncura puści.
Kat koloru spalin na pewno nie zmienia ,a że nie są już przez niego blokowane ,to i szybciej opuszczają wydech :-P

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 kwie 2013, 12:39

Warto dodać, że te 200PLN to dostaniemy za kata jak oddamy go w całości. Za sam wsad wybity to max 30PLN. Ja swój wybiłem już dawno temu i jest <ok>

P.S
Aha i dobrze wiedzieć, że kat z diesla jest więcej wart jak ten z benzyny <piwo>

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 26 kwie 2013, 21:43

MUNIOR pisze:
ignac112 pisze:Ja też wytłukłem, puchę wstawiłem na miejsce i wygląda jak ori. Po takim zabiegu samochód ma gryzące spaliny, głośniej chodzi
Chyba jesteś jedyny ,który zauważył głośniejszą pracę silnika ,po wywaleniu kata ;-) chodzi jak chodził ,a że szybciej pozbywa się spalin ,to i zdrowy czysty odgłos jest ,wiec można odnieść takie wrażenie ,że jest głośniej ...ale na pewno nie chodzi głośniej 8-)
ignac112 pisze:chyba czasem przy butowaniu czarniejszego boncura puści.
Kat koloru spalin na pewno nie zmienia ,a że nie są już przez niego blokowane ,to i szybciej opuszczają wydech :-P
Oczywiście, bardzo mądrze prawisz :) Dokładnie tak jest.

Sprawa ma się podobnie jak z EGR i jego zaślepieniem + czyszczeniem dolotu z brudu. Po takim zabiegu mocy nie przybywa, po takim zabiegu trochę koni wraca :)

Porównywałem efekt do tego, co było wcześniej - no i takie właśnie rzeczy zauważyłem. <piwo>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 kwie 2013, 11:40

Ja jestem ciekaw gdzie wy sprzedawaliście katalizator że 200zł wam za niego dali?? Ja obdzwoniłem pół Polski i max 150zł dawali także bez ściemy ;-) Jeśli macie taki hojny skup (a z tego co piszecie to macie) to proszę nr tel to zaraz do nich dzwonię bo mam jeszcze jeden do sprzedania... A co do samego katalizatora to ja proponuje zrobić to tak jak należy czyli wstawić inny tłumik gdyż po wybiciu może (nie musi) być słychać dzwonienie właśnie z katalizatora.Taka sytuację widziałem już dwa razy.A sam katalizator jest obowiązkowy chyba od 93r.Ja mam samochód z 93 kata miałem ale w dowodzie nie był wbity więc go nie ma <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl