Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN]Wysokie spalanie, obroty w granicach 1100/min

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

[1.8 JN]Wysokie spalanie, obroty w granicach 1100/min

Post autor: komen007 » 29 kwie 2013, 05:21

Witam!
Kupiłem nie dawno 80b3 z mechanicznym wtryskiem. Silnik bodajże 1.8s JN.
Samochód w automacie, nie zależnie od tego czy ciepły czy zimny trzyma koło 1100obr/min.
Poczytałem trochę podobnych postów i sugerując się nimi wymieniłem czujnik temp. ten podający na ECU. Bez zmian. Samochód pali w granicach 15 litrów przy naprawdę spokojnej jeździe. Czytałem coś o tzw. nastawniku przepustnicy. Nie ogarniam co to jest i do czego służy a podobno może dawać podobne objawy, jeśli to dobry kierunek to podpowiedzcie mi koledzy jak się zabrać do ewentualnego sprawdzenia ww nastawnika.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 08:01 przez komen007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 kwie 2013, 07:13

komen007, _uwaga

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 30 kwie 2013, 19:21

Ale czego pali, bo to najważniejsze...

komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: komen007 » 03 maja 2013, 12:31

Samochod jest w samej benzynie, nigdy gazu nie było, spalanie miasto 15-17 litrów, trasa 15.
Obroty na "P" 1100/min, po przejściu na "D" obroty spadają do 1000. Na luzie tak jak na P 1100 i nie spadają. Bawiłem się tą śrubką od regulacji obrotów, tą z lewej strony wtrysku i jak ustawiłem w granicach 900 silnikiem troszeczkę telepało, nie pracował tak jak powinien, poza tym spalanie się nie zmieniło. Ustawiłem śrubkę tak jak była.

[ Dodano: 2013-05-13, 00:01 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?

[ Dodano: 2013-05-13, 00:08 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?

Mike_gumis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mike_gumis » 23 sie 2013, 20:10

Witam serdecznie
Też mam autko z tym samym silnikiem czyli JN ale skrzynia manual. I po rozgrzaniu silnika obroty były w przedziale 1100 - 1200. A jak był zimny to ok 800 - 900. sprawdziłem wszystkie przewody na dolocie powietrza. wszystkie opaski i zawór dodatkowego powietrza. Dodatkowo pouszczelniałem przewody od odmy które idą do filtra powietrza i tak jak podaje instrukcja przy gorącym silniku ustawiłem obroty na 900.
Efekt jest taki, silnik równo pracuje, jak jest rozgrzany to trzyma równo 900 obrotów natomiast jak jest zimny to czasami ma 900 a czasami 700. I nie wiem od czego to zależy.

[ Dodano: 2013-08-23, 20:11 ]
Nadmienię, że sondy lambda nie sprawdzałem, wymieniłem tylko kopułkę z palcem. Świece są ok i jeszcze ich nie ruszałem. Kable też są ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl