Witam!
Kupiłem nie dawno 80b3 z mechanicznym wtryskiem. Silnik bodajże 1.8s JN.
Samochód w automacie, nie zależnie od tego czy ciepły czy zimny trzyma koło 1100obr/min.
Poczytałem trochę podobnych postów i sugerując się nimi wymieniłem czujnik temp. ten podający na ECU. Bez zmian. Samochód pali w granicach 15 litrów przy naprawdę spokojnej jeździe. Czytałem coś o tzw. nastawniku przepustnicy. Nie ogarniam co to jest i do czego służy a podobno może dawać podobne objawy, jeśli to dobry kierunek to podpowiedzcie mi koledzy jak się zabrać do ewentualnego sprawdzenia ww nastawnika.
[1.8 JN]Wysokie spalanie, obroty w granicach 1100/min
[1.8 JN]Wysokie spalanie, obroty w granicach 1100/min
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 08:01 przez komen007, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochod jest w samej benzynie, nigdy gazu nie było, spalanie miasto 15-17 litrów, trasa 15.
Obroty na "P" 1100/min, po przejściu na "D" obroty spadają do 1000. Na luzie tak jak na P 1100 i nie spadają. Bawiłem się tą śrubką od regulacji obrotów, tą z lewej strony wtrysku i jak ustawiłem w granicach 900 silnikiem troszeczkę telepało, nie pracował tak jak powinien, poza tym spalanie się nie zmieniło. Ustawiłem śrubkę tak jak była.
[ Dodano: 2013-05-13, 00:01 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?
[ Dodano: 2013-05-13, 00:08 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?
Obroty na "P" 1100/min, po przejściu na "D" obroty spadają do 1000. Na luzie tak jak na P 1100 i nie spadają. Bawiłem się tą śrubką od regulacji obrotów, tą z lewej strony wtrysku i jak ustawiłem w granicach 900 silnikiem troszeczkę telepało, nie pracował tak jak powinien, poza tym spalanie się nie zmieniło. Ustawiłem śrubkę tak jak była.
[ Dodano: 2013-05-13, 00:01 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?
[ Dodano: 2013-05-13, 00:08 ]
Czy przyczyną wysokich obrotów może być uszkodzona sonda lambda?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 mar 2012, 12:58
- Lokalizacja: Białystok
Witam serdecznie
Też mam autko z tym samym silnikiem czyli JN ale skrzynia manual. I po rozgrzaniu silnika obroty były w przedziale 1100 - 1200. A jak był zimny to ok 800 - 900. sprawdziłem wszystkie przewody na dolocie powietrza. wszystkie opaski i zawór dodatkowego powietrza. Dodatkowo pouszczelniałem przewody od odmy które idą do filtra powietrza i tak jak podaje instrukcja przy gorącym silniku ustawiłem obroty na 900.
Efekt jest taki, silnik równo pracuje, jak jest rozgrzany to trzyma równo 900 obrotów natomiast jak jest zimny to czasami ma 900 a czasami 700. I nie wiem od czego to zależy.
[ Dodano: 2013-08-23, 20:11 ]
Nadmienię, że sondy lambda nie sprawdzałem, wymieniłem tylko kopułkę z palcem. Świece są ok i jeszcze ich nie ruszałem. Kable też są ok.
Też mam autko z tym samym silnikiem czyli JN ale skrzynia manual. I po rozgrzaniu silnika obroty były w przedziale 1100 - 1200. A jak był zimny to ok 800 - 900. sprawdziłem wszystkie przewody na dolocie powietrza. wszystkie opaski i zawór dodatkowego powietrza. Dodatkowo pouszczelniałem przewody od odmy które idą do filtra powietrza i tak jak podaje instrukcja przy gorącym silniku ustawiłem obroty na 900.
Efekt jest taki, silnik równo pracuje, jak jest rozgrzany to trzyma równo 900 obrotów natomiast jak jest zimny to czasami ma 900 a czasami 700. I nie wiem od czego to zależy.
[ Dodano: 2013-08-23, 20:11 ]
Nadmienię, że sondy lambda nie sprawdzałem, wymieniłem tylko kopułkę z palcem. Świece są ok i jeszcze ich nie ruszałem. Kable też są ok.