[B4 ABK] zamiana na VW 2e
[B4 ABK] zamiana na VW 2e
Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
znaczy chcesz zmienić cały kompletny silnik ? Z vw tak ? tylko jakiego ? 2.0e to będzie jednopunkt tak ? Jak będzie z vw w którym stoi w poprzek to podstawę filtra oleju masz do wymiany. Dalej musisz sprawdzić czy są gwinty na bloku pod łapy ( teoretycznie to wszystko jest uniwersalne ale nie koniecznie, ja z audi tdi do vw wkładałem ) musisz zmienić sprzęgło ( zależy od jakiego modelu będzie silnik ). No i na koniec jak jednopunkt to instalacja i komputer, jak sam blok to twój osprzęt i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
z montazem neiw iem jak ale np mailem keidys w abk przeplywke od 2e i wszystko gralo z tego cow iem to 2e vw= ABK oooo powinno ci ogaolnie pujsc bez wiekszych komplikacjisebag-no pisze:Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?
Bedę zmieniał kompletny słupek. W moim ABK panewka klepie... (wali) Patrzyłem osobiście i w katalogu zamienników ABK 2e I ABD są w tej samej rubryce. Ten 2e co ja go chce to taki sam rodzaj wtrysku co ABK i 115 KM. Silniki zewnętrznie różnią się pokrywa zaworową. Sprzegło to wiem bo u mnie automat jest filtr oleju są w tym samym miejscu. I właśnie czy cały osprzęt i komputer będzie oki. Logicznie mysląc uważam że tak.
Co wy o tym myślicie? :roll:
Co wy o tym myślicie? :roll:
Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
znaczy została ori głowica na którą założyłeś kolektor 90 dorabiając odpowiednią uszczelkę ? z czego wykonałeś ją i jak ? gwinty pod łapy na bloku rozumiem były ?A3131 pisze:Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
znaczy proste pytanie, zmieniał kolega ? jak tak to poda co nie pasuje ?? dla ciekawostki na blok 1.9 zakładałem głowice z 1.6 i działała ( mowa o zwykłym d i td nie tdi ) bo za głowice wołali 400zł a 300 dałem za kompletny silnik ze skrzynią . W benzynie uszczelka głowicy jest w 1.6 taka jak w 1.8 ( nie wiem jak 2.0 ), można takich mieszanek robić dużo.