Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] zamiana na VW 2e

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebag-no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2013, 20:32
Lokalizacja: Gniezno

[B4 ABK] zamiana na VW 2e

Post autor: sebag-no » 30 kwie 2013, 22:20

Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 01 maja 2013, 10:41

znaczy chcesz zmienić cały kompletny silnik ? Z vw tak ? tylko jakiego ? 2.0e to będzie jednopunkt tak ? Jak będzie z vw w którym stoi w poprzek to podstawę filtra oleju masz do wymiany. Dalej musisz sprawdzić czy są gwinty na bloku pod łapy ( teoretycznie to wszystko jest uniwersalne ale nie koniecznie, ja z audi tdi do vw wkładałem ) musisz zmienić sprzęgło ( zależy od jakiego modelu będzie silnik ). No i na koniec jak jednopunkt to instalacja i komputer, jak sam blok to twój osprzęt i tyle.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 maja 2013, 11:07

sebag-no pisze:Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?
z montazem neiw iem jak ale np mailem keidys w abk przeplywke od 2e i wszystko gralo z tego cow iem to 2e vw= ABK oooo powinno ci ogaolnie pujsc bez wiekszych komplikacji

sebag-no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2013, 20:32
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebag-no » 01 maja 2013, 12:04

Bedę zmieniał kompletny słupek. W moim ABK panewka klepie... (wali) :-( Patrzyłem osobiście i w katalogu zamienników ABK 2e I ABD są w tej samej rubryce. Ten 2e co ja go chce to taki sam rodzaj wtrysku co ABK i 115 KM. Silniki zewnętrznie różnią się pokrywa zaworową. Sprzegło to wiem bo u mnie automat jest :-P filtr oleju są w tym samym miejscu. I właśnie czy cały osprzęt i komputer będzie oki. Logicznie mysląc uważam że tak.
Co wy o tym myślicie? :roll:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 01 maja 2013, 15:43

nie no to ok. ale WAŻNE zwróć uwagę na to czy na bloku są gwinty na łapy, podstawę filtra musisz zmienić bo w vw silnik w poprzek stoi i filtr idzie prosto w dół a w adi po skosie ( ze swojego motoru przekręcasz do tego ) reszta, instalacja itd przecież zostaje twoja więc nic nie musisz zmieniać

sebag-no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2013, 20:32
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebag-no » 01 maja 2013, 21:08

wszystko rozumiem, dzieki panowie za zainteresowanie :-) po weekendzie zaczynam działać, dam znać jak to wszystko poszło. pozdro!

A3131

Post autor: A3131 » 03 maja 2013, 08:21

Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 maja 2013, 10:47

A3131 pisze:Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.
znaczy została ori głowica na którą założyłeś kolektor 90 dorabiając odpowiednią uszczelkę ? z czego wykonałeś ją i jak ? gwinty pod łapy na bloku rozumiem były ?

sebag-no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2013, 20:32
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebag-no » 09 maja 2013, 22:08

Powiem tak, swap na 2e jest niemożliwy albo się nie znam... Mianowicie rozchodzi się o blok, Miejsca na śruby są ale jest zupełnie inna forma odlewu...
Każdemu co przyjdzie taka myśl podobna do głowy niech przemyśli to dokładnie, szkoda czasu i pieniędzy... Pozdrawiam! :-P

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 maja 2013, 15:59

jeśli chodzi o blok to 1.6 E 1.8 . 2.0 są bardzo podobne i prawie wszystko pasuje. tdi z audi wkładałem do golfa i nie ma problemu.

sebag-no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2013, 20:32
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebag-no » 10 maja 2013, 18:47

no właśnie to stwierdzenie "bardzo podobne" jest bardzo istotne... :-P

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 maja 2013, 07:52

znaczy proste pytanie, zmieniał kolega ? jak tak to poda co nie pasuje ?? dla ciekawostki na blok 1.9 zakładałem głowice z 1.6 i działała ( mowa o zwykłym d i td nie tdi ) bo za głowice wołali 400zł a 300 dałem za kompletny silnik ze skrzynią . W benzynie uszczelka głowicy jest w 1.6 taka jak w 1.8 ( nie wiem jak 2.0 ), można takich mieszanek robić dużo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl